Wat voor bijbelvertalingen gebruiken de Calvinistische, Lutherse en Gereformeerde kerk?

welke bijbelvertalingen gebreuken deze 3 geloven de Calvinism en lutheranism en gereformeerd kerk? ik denk ieder een eigen maar welke 3 soorten bijbels gebreuken ze

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

De Lutherse kerk maakt tegenwoordig net als de Gereformeerde kerk en de Hervormde kerk deel uit van de Protestantse Kerk Nederland. Alle drie de takken daarvan lezen uit de Nieuwe Bijbelvertaling van het Nederlands Bijbelgenootschap.
5 jaar geleden
Veel 'calvinistische' kerken (je bedoelt waarschijnlijk orthodox protestantse kerken), gebruiken de Statenvertaling. Lutherse en Gereformeerde kerken gebruiken afwisselend de NBG vertaling uit 1951 of de Nieuwe Vertaling (NBV) of ook de Herziene Statenvertaling (HSV).