wat is een makkelijke vertaling van de Koran?

ik wil verschillende religieuze boeken lezen, de Talmud en Bijbel heb ik al gelezen. Weet iemand een Nederlandse vertaling van de Koran ( in makkelijke Nederlandse taal)(liever een makkelijke vertaling die niet 100% klopt dan een lastigere vertaling die wel helemaal klopt)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goeie vraag
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Goeie vraag"
Vind je? Klopt grammaticaal geen snars van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Buurmannetje, met de button 'Goeie vraag' wordt voor zover ik weet niet bedoeld 'taalkundig juist gestelde vraag '...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies JanJ2002

Antwoorden (1)

Kader Abdolah De koran
ISBN nummer is 9789044509137
De auteur wil de Koran toegankelijk maken voor een Nederlandstalig publiek. Hij stelt dat je de Koran niet kunt begrijpen, als je niet het leven van Mohammed kent. Daarom voegt hij aan zijn vertaling van de Koran een afzonderlijk deel toe, een novelle met het levensverhaal van Mohammed ('De boodschapper')*. Hij verandert ook de volgorde van de Koran, die is ingedeeld in soera's (de langste eerst, de kortste het laatst). In plaats van deze indeling volgt hij een chronologische: de oudste soera komt het eerst. Jammer dat er geen vergelijkingstabel van de indeling bij Kader Abdolah en de normale indeling in soera's is opgenomen. De vertaling is zeer vrij, eerder een bewerking. Korte inleidingen zijn toegevoegd.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hij geeft een niet eerlijke vertaling en schetst een verkeerd beeld van de islam. Er zijn vele goede leesbare vertalingen van de koran te vinden maar de boeken van Kader Abdolah raad ik totaal niet aan.