kunnen jullie ook geen vlieg kwaad doen? ook een echte...

dat je soort van innerlijke goedheid in je hebt, waardoor je het heel erg moeilijk vind om wie of wat dan ook te "schaden" zelfs een vlieg

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Zolang ik geen last heb van muggen, vliegen, mieren of wespen mogen ze lekker blijven rond lopen en zoemen. Voor de rest van al wat kruipt en vliegt ben ik heel barmhartig. Probeer daar waar ik kan beestjes in nood te helpen. Ik kan d'r niet tegen als ik een beest zie lijden, ook als het een vlieg is. Die help dan liever aan een genadige dood. Soms laat ik ze zelf weer vrij. Dat geeft me dan ook wel weer een lekker gevoel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik heb net een spin doodgespoten. Ik wil geen spin in mijn slaapkamer die mij in mijn slaap verrast. Bovendien had zij een nestje gemaakt met 100 mini- spinnetjes. Allemaal dood gemaakt met de spuitbus.

Ik probeer Boeddhist te worden , en het leven is te wonderlijk om te vernietigen . Ik bedenk me dat deze spin , hoe een prachtig bouwwerkje zij is , met orgaantjes en de mogelijkheid webben te bouwen en ieder pootje met zijn segementjes is een kunstwerkje.

Maar ik ben ook een mens . Zolang we geloven dat een spin geen verstand heeft, misschien geen gevoel heeft , vanuit instinct handeld, voel ik me niet al te schuldig over mijn actie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Massamoordenaar.
Ow ja... ik ben er ook zo één. Ik haat spinnen, muggen en vliegen... maar wil ze dan met een theedoek vangen en buiten uitzetten. Ik kan zelfs kwaad worden als mijn vriend een spin doodmept... en dat terwijl ik het echt nare beesten vindt.
Als zomers het badje opstaat in de tuin red ik de spartelende vliegjes en kevers die op hun rug liggen zet ik recht met een stokje.....
tja... maf eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maarr vlinders niet hé Vlinderr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nehh die haat ik niet ;)
ik schaad niemand,ik sta altijd voor iedereen klaar en doe mijn best om het een ieder naar zijn zin te maken,ook al ga ik 100 x op mijn bek dan nog sta ik weer klaar om een ieder te helpen,maar........
muggen,vliegen,wespen in mijn buurt sorry die moeten er dan toch aan geloven.Vliegen gaan op mijn eten zitten en ook van mijn kinderen dat vind ik erg onhygienisch,wespen kunnen prikken of vliegen in je limo zonder dat je erg in heb en dan prik en dan auw!!!,muggen zoemen irritant om je oren heen als je wilt slapen waardoor je de hele nacht ligt te draaien of prikken je lam en heb je de volgende dag een enorme bult waar je de godganse dag aan zit te krabben wat dan weer open gaat en ook nog pijn gaat doen!!!SORRY maar daar heb ik echt last van.Dit maakt mij geen slecht mens en heb ik wel degelijk innerlijke goedheid..........goedheid voor mijn medemens en zeker ook voor dieren maar die moeten dan niet zo vervelend doen.
Wie goed doet , goed ontmoet.................helaas komt dat nog maar weinig voor,het is nu meer voort wat hoort wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongedierte dat maak ik gewoon dood,en daar heb ik geen moeite mee.
mensen liggen bij mij heel anders ,ik wil niet geloven dat iemand slecht is,ik zie in iedereen het goede,en probeer het iedereen naar zijn zin te maken.
vaak zeggen ze ,je bent te goed voor deze maatschappij,omdat ik te vaak medelij heb met iemand die het slechter heeft als ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sla met gemak en zonder schuldgevoel een vlieg dood! Anders word ik echt kierewiet van die krengen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, daar heb ik nou totaal geen last van.

Een enkel spinnetje in huis mag blijven, want die eten weer kleinere diertjes op. Ook mag 's zomers een hooiwagen wel eens in huis blijven leven, want die eten muggen en ze worden niet zo oud, nog geen week, dus last hebben we er totaal niet van.

De rest van het ongedierte (het woord zegt het al) komt hier niet levend naar buiten. Voordat die het loodje legt heeft iemand 'm al wel gevangen. Het merendeel verdwijnt dan ook via het riool. Daar zijn ze hopelijk dan weer lekkere hapjes voor de ratten.
Zo'n elektrische vliegenvanger in de vorm van een tennisracket is ook een ideale hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou geen een vlieg kwaad doen.!

Behalve deze twee
want die moeten op een andere manier gewoon afstand houden van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Acnaib;

Ik doe geen vlieg kwaad zloang die mij ook met rust laat. Zodra de vlieg echter alle hem ter beschikking staande middelen inzet is het voor mij ook een strijd op leven en dood geworden. Tot dus verre heb ik die strijd nog steeds gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muggen, vliegen en wespen sla ik nogal regelmatig dood. Nadat ik dit gedaan heb vind ik het altijd wel erg zielig voor die beestjes en controleer ook altijd of ze echt dood zijn zodat ze niet creperen. Spinnen gaan altijd in een glas naar buiten met een papiertje eronder, wil niet dat zo over me heen gaan wandelen, maar vind dit echt mooie dieren kan er uren naar kijken. Verder redden mijn vriendin en ik regelmatig insecten uit het water, katten, honden, egels, eenden noem maar op. lijkt soms wel of ze weten dat we dierenvrienden zijn....
Nee als ik moest kiezen om het leven van een kat of hond of het leven van een (onbekend) volwassen mens te redden, dan red ik echt eerst de kat of hond en daarná pas deze persoon.

Maar om bij de vraag te blijven.... Nee, eigenlijk doe ik geen vlieg kwaad probeer ze altijd op een humane manier weg te werken. maar, soms.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die innerlijke goedheid heb ik wel, maar heb ook de levenservaring die me geleerd heeft dat je niet altijd kan voorkomen dat je iemand schaad, wil je er zelf niet aan onder door gaan.
Wie goed doet goeg ontmoed, gaat vaak op. Maar als er anderen op mijn pad komen die dat motto niet hebben ga ik niet de eeuwige goedzak uithangen, die tijd heb ik gehad.
En de letterlijke uitdrukking geen vlieg kwaad kunnen doen gaat niet op voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar leg je de grens? Het virus dat je ziek maakt zul je toch neem ik aan wel om zeep helpen.
Ik houdt het simpel... Wat mij kan schaden en niet makkelijk te vangen is gaat dood, en wat mij niet schaadt en wel te vangen is (spinnen) gaan levend naar buiten.

Voor de rest is het ook een beetje hoe mijn pet staat.. Soms, heel soms hebben spinnen gewoon pech, dan staat de 'spinnenvanger' me gewoon te ver weg. Vliegen, muggen ed. kunnen schaden (zo niet mij dan wel mijn huisdieren) dus jammer dan.

Gelukkig is met de spinnenvanger veel ongedierte te vangen. Daar hebben wespen, hommels en bijen dan weer geluk mee.

Virussen en bacteriën, tja het moet wel leuk blijven. Al maken ze mij misschien alleen maar ziek, ik maak de schadelijke onder hen dood. (helaas in het proces, vaak ook een groot aantal niet schadelijke)