Kun je tijdens een uittreding een andere planeet bezoeken?

Overtuigt dit van buitenaards leven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als antwoord op jouw hoofdvraag: Ja, je kan jezelf tijdens een uittreding als levensecht op een andere planeet ervaren. (Volgens mij is dit proces van uittreden reeds aan de hand terwijl we ons op de planeet Aarde ervaren doch zijn we hier reeds zo aan gewend dat we het niet langer als een bijzondere ervaring of uittreding benoemen) Als antwoord op jouw bijkomende vraag: Ik zie het kunnen ervaren van het fenomeen uittreden en het jezelf als levensecht op een anderen planeet ervaren niet als direct bewijs voor het al dan niet bestaan van buitenaards leven. Wat niet wil zeggen dat ik bestaan ervan ontken. Ik heb er tijdens mijn astrale reizen en/of mijn hoge-snelheid-tijdzone-reizen nog geen ervaringen mee gehad. Ik heb er mezelf ook nooit vragen bij gesteld en wellicht worden mij daardoor ook geen zichzelf bewijzende ervaringen aangeboden. Ik ervaar dat ik tijdens mijn astrale reizen of uittredingen steeds op verbluffende wijze bruikbare antwoorden krijg op de vragen die tijdens mijn dagelijkse bezigheden spontaan bij mij opkomen. Zo leeft iedereen binnen de reeds algemeen aanvaarde werkelijkheid toch nog in een soort sub-werkelijkheid die vaak in twijfel wordt getrokken door diegenen wiens sub-werkelijkheid nog te veel verschilt van andere, nog ongekende sub-werkelijkheden. Iedereen is vrij om te geloven en/of te aanvaarden wat die zelf wil en het zijn de ervaringen die ons automatisch van mening doen veranderen. En het veranderen van mening brengt weer automatisch andere ervaringen met zich mee. Focus je dus op datgene waar jij benieuwd naar bent en waar jij je goed bij voelt en je zal steeds vaker en intenser kunnen/mogen genieten van datgene wat velen nog als onwaarachtig en/of onmogelijk benoemen. En tot slot nog deze opmerking: er zijn geen gevaren aan uittreden of andere bijzondere ervaringen zolang je jezelf consequent blijft focussen op oprechte vormen van Liefde voor élk facet van de Schepping! Wie oprecht kan Liefhebben heeft nooit iets te vrezen, neen écht nooit! Dus laat de ervaringen maar hun gang gaan. Wie met Liefde begroet die in Liefde ontmoet. Laat het buitenaards leven zich maar vertonen ;-) Liefs en fijne ontdekkingsreis gewenst!

Hoewel zij die een uittreding ervaren hebben er vaak van overtuigd zijn dat hun ervaring 'echt' is, bestaat er geen algemeen aanvaard wetenschappelijk bewijs dat uittredingen ook daadwerkelijk plaatsvinden. Degene die uittreedt zal er misschien overtuigd zijn dat er buitenaards leven bestaat, maar dat is natuurlijk geen bewijs. Toegevoegd na 1 minuut: Correctie: misschien VAN overtuigd Toegevoegd na 9 minuten: In de literatuur over uittredingen komt men veel verhalen tegen van uittreders die astrale reizen maken naar ‘andere werelden’. Daarmee worden zowel werelden ‘aan gene zijde’ bedoeld als letterlijke andere werelden in de zin van andere planeten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Uittreding_(p...
http://www.parapsy.nl/items/informatie1d.html#2

Een uittredings ervaring is een ervaring, d.w.z. een gevoel. Er treedt niets uit. Iets dergelijks gebeurt er met een deja vú. Dat is puur een gevoel, en het blijkt opgewekt te kunnen worden door op de juiste plaats de hersenen elektrisch te prikkelen.

Ja hoor. Bij een uittreding gelden onze natuurkundewetten helemaal niet meer. Je bent niet meer gebonden aan tijd en afstand. Je zou zelfs op de zon kunnen wandelen, ondanks de hoge temperaturen daar.

Nee, natuurlijk kun je geen andere planeet bezoeken. In gedachten natuurlijk wel. Die gedachten kunnen voor sommigen zó gigantisch realistisch lijken, dat ze een levensechte ervaring vormen, die niet meer van de echte werkelijkheid kan worden onderscheiden. Dit geeft zowel de kracht als de zwakte van me menselijke psyche aan. De kracht, omdat je kunt zien hoe enorm krachtig ons voorstellingsvermogen is, en welke dingen wij allemaal kunnen meemaken zonder dat er in werkelijkheid iets gebeurt. De zwakte, omdat je kunt zien hoe slecht wij in staat zijn over onze ervaringen te reflecteren, en dat wij vaak ons beeld van de werkelijkheid liever baseren op de gewenste werkelijkheid dan op de echte werkelijkheid. Om terug te komen op het bezoeken van een planeet: er is geen enkele aanwijzing dat zoiets ooit is gebeurd. Stel je voor hoe makkelijk het zou zijn als het wel zou kunnen. Dan hadden we al lang voor de landing van de Huygens-missie op Titan geweten dat het daar methaan regent, en dat er daar rivieren, meren en zeeën bestaan. Dan hadden we ook al lang geweten dat er water op Mars voorkomt. Enzovoort, enzovoort. Ook expedities naar verre landen of naar de oceaanbodem zouden niet meer nodig zijn. Want als je naar een planeet kunt uittreden, kun je natuurlijk ook naar zo'n ver land uittreden, en even vertellen wat je daar hebt gezien. Schip gezonken in de rivier? Gewoon even uittreden naar de rivierbodem, en je doet de nabestaanden een enorm plezier door de politie te vertellen waar de lichamen liggen. Maar helaas... de echte werkelijkheid is niet zo mooi. Jammer, maar dat is wel de situatie, en die hebben we maar te accepteren, in alle nederigheid. Samenvattend: de *ervaring* is echt, de gebeurtenis niet. Althans, dat is de huidige stand van onze kennis. Zodra iemand kan laten zien (maakt niet uit op welke manier) dat niet alleen de ervaring, maar ook de gebeurtenis echt is, zal onze visie worden aangepast. Tot nu toe is dat echter, ondanks vele hardnekkige pogingen, nooit gelukt.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100