Is het mogelijk om met Qi (Ookwel Chi, Ki) iets te laten bewegen of verplaatsen?

Jah, ik kijk te veel Anime. Vooral naar Dragon Ball Z :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het antwoord is eenvoudig: nee, dat kan niet.

Er zijn meerdere redenen om dit antwoord zo te kunnen geven.

Eén van die redenen is: als het wel zou kunnen, dan zou het in de natuur al lang zijn toegepast. Muizen zouden graankorrels via Qi naar hun holletje kunnen laten rollen; het feit dat ze dat niet doen, en in plaats daarvan hun holletje uitkomen zodat ze gevaar lopen te worden opgegeten door een vos of een buizerd, geeft aan dat Qi niet werkt.

Leeuwen zouden niet meer op zebra's hoeven jagen; ze zouden met Qi een rotsblok op de zebra kunnen laten vallenl. Nu sneuvelen er wel eens leeuwen doordat ze een rake trap krijgen van de achterpoten van de zebra. Het feit dat leeuwen dit risico lopen, geeft aan dat Qi niet werkt.

Ook voor mensen zou Qi heel nuttig zijn. Moet je eens kijken hoeveel tijd, geld, moeite en energie we spenderen aan het verplaatsen van allerlei spullen, en aan het verplaatsen van onszelf. Als dat via Qi zou kunnen, zouden we dat massaal doen.

Dus nee, niets wijst erop dat je met Qi ook maar iets kunt bereiken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Maar wij hebben wel motoren ontwikkeld. Voor Qi geldtd dat wij nog niets hebben ontwikkeld dat daar gebruik van maakt. De bruikbaarheid van Qi is dus vooralsnog zuiver hypothetisch. Sterker nog: zelfs het bestaan van Qi is zuiver hypothetisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! :)