Waarom reincarneer je in het Boeddhisme in een dier als je slechte karma hebt?

In het Boeddhisme heb je ook het Mahayana, daar is het de bedoeling dat je gelijk om gaat met mens en dier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Dat is omdat boeddhisten respect hebben voor de hele natuur.
En dus ook voor dieren. Die worden bijna nog hoger aangeslagen dan mensen.
Terwijl in de westerse wereld dieren als ding worden beschouwd en behandeld.
En dan bedoel ik niet eens laboratoriumdieren, maar huisdieren (hond, kat, ... )
9 jaar geleden
Je reïncarneert volgens het boeddhisme in een dier als je ene slecht karma hebt als straf. Een goed mens verdiend het om nog een als mens te leven, een slecht mens moet eerst weer bewijzen dat het zich toch goed kan gedragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals ik het begrijp ga je weer terug naar het stadium dier wanneer je slechte daden doet. Dat komt omdat je op die manier je trillings-niveau verlaagt. Het is als het ware een "oorzaak en gevolg" gebeuren. Een dier heeft een lager trillings-niveau als een mens. Wanneer een mens zich op een slechte manier gedraagt verlaagt hij/zij het eigen trillingsniveau en wordt dan in het volgende leven als een dier geboren.

Persoonlijk denk ik daar anders over maar dit is een antwoord op je vraag.
Kristal