Waar kan ik samen met mijn zoon ons laten reinigen van alle ellende die we moeten doorstaan?

Dit is iets waar me zoon al paar keer duidelijk aan heb gegeven, mama er zit iets in me wat niet goed voelt ik wil dat graag eruit hebben ik wil me laten reinigen. en omdat ik een leek ben en niet zoveel weet hiervan heb ben ik benieuwd of iemand een serieuse tip heb?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe oud is je zoon?
Waar kan hij van dit reinigen gehoord hebben?
Bedoeld hij dat er echt iets lichamelijks niet goed voelt? Of bedoeld hij dit meer spiritueel?
Cryofiel
6 jaar geleden
Kan het zijn dat jij je zelf hebt beziggehouden met "reinigen" of andere spiritueel-achtige dingen, en dat jouw zoons dat hebben opgepikt?
ronron1212
6 jaar geleden
Heeft dat iets met je vorige vraag te maken?
http://www.startpagina.nl/v/maatschappij/samenleving/vraag/620924/jarenlang-loop-gehandicapte-zoon-hulpverleners
ronron1212
6 jaar geleden
@geenraad kun je ook even reageren op de vragen en opmerkingen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben totaal niet met het spirituele bezig, dus dit heeft hij vanuit zich zelf.
mijn zoon is 21 jaar oud.
flierefluitje ik dank u zeer voor het antwoord waar ik mischien iets aan zou kunnen hebben,
als het je al heel lang niet echt mee zit probeer je als moeder alles aan te pakken om je zoon een klein beetje fleur in ze leven te geven
Ritsuka
6 jaar geleden
Het lijkt mij handig voor beide personen om via de huisarts een verwijzing te vragen naar een ggz-praktijkondersteuner of een psycholoog. Dan kunnen jullie over de problemen praten en dit verwerken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn mensen die u kunnen helpen. Ongewenste entiteiten verwijderen of gelijk wat er is dat u hindert. Die mensen worden soms ook Lichtwerkers genoemd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk zit iets fout in het gedrag van uw zoon en heeft hij iets gedaan waar hij waarvan hij weet dat het goed fout en verwerpelijk is en kan hij niet met z'n geweten in het reine komen . Mogelijk wel die opname die ooit is voorgesteld ja dat kan confronterend zijn daar moet hij juist door heen en ja dat kan als louterend ervaren worden . Er is geen wonder middel of iemand met een toverstok je zal het zelf moeten doormaken nogmaals overleg met je huis arts of de reclassering om erger te voorkomen . Sterkte en wijsheid er mee
Cryofiel
6 jaar geleden
"Magnetiseren" werkt natuurlijk totaal niet. Tenzij je erin gelooft, maar dan is het niet het "magnetiseren" dat helpt, maar het eigen geloof. Entiteiten bestaan niet, daar mogen we na vele eeuwen onderzoek toch echt wel van uitgaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In aanvulling op de reactie van Hildegarde. Mocht u gebruik willen maken van een energetisch therapeut om entiteiten/vreemde energie te verwijderen, dan is het goed om een bonafide therapeut te kiezen die is aangesloten bij een beroepsvereniging zoals www.vvet.nl en een koepel zoals www.rbcz.nu.
Deze voldoet dan aan alle wettelijke eisen zoals klacht- en tuchtrecht en maakt bij een aantal ziektekostenverzekeraars vergoeding mogelijk via de aanvullende verzekering.
Cryofiel
6 jaar geleden
Maar ook een "bonafide" therapeut bereikt niets als hij een onwerkzame methode gebruikt die uitgaat van onjuiste theorieën. Tenzij hij iemand kan helpen via het placebo-effect - maar dan rijst de ethisch-morele vraag of het verantwoord is iemand te helpen (goed) door hem te bedriegen (fout).

Antwoorden (1)

Je zou eens contact kunnen opnemen met een kerk bij je in de buurt. Misschien eng idee als je dat niet zo gewend bent, maar dominees zijn vaak erg aardige, professionele mensen die graag een keer met jou en je zoon willen praten en bidden. Door te bidden kun je God vragen of Hij dat wat niet goed voelt binnenin weg wil doen en je reinigen, en dat kan Hij echt! En dat is helemaal niet zo zweverig als het misschien lijkt. Ik ben zelf ontzettend nuchter, maar ik geloof daar wel in.

Via de website van zo'n kerk kun je vaak wel een emailadres vinden. Als je het lastig vind uit te zoeken wil ik best eens met je meedenken en kijken welke kerken in jou buurt zitten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Maar... welke kerk dan? De Kerk, ofwel de Rooms-Katholieke kerk? Of één van de vele andere stromingen? Of een moskee? Of een heel ander religieus genootschap? Best kans dat bijvoorbeeld de zoroastrische kerk ook wel een vertegenwoordiging heeft in Nederland.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, er zijn inderdaad veel kerken, wat het wel weer wat lastiger maakt om te kiezen. Zelf ben ik goed bekend met de gereformeerd vrijgemaakte kerk, daar zit ik zelf nl ook. Er zijn daar dominees en pastoraal werkers die o.a. zijn opgeleid om mensen te helpen, bijv mensen die met iets rottigs in zichzelf willen afrekenen, samen met God. Of dat nou is omdat ze iets hebben meegemaakt, of iets gedaan, of waar het ook vandaan komt. Dus die kerk kan ik in elk geval aanraden. Nederlands hervormd en christelijk gereformeerd zitten daar vrij dichtbij. De overige kerken/stromingen weet ik niet goed hoe ze om gaan met dit soort situaties.
Cryofiel
6 jaar geleden
Dus eigenlijk is het gewoon een soort psychotherapie. Je zou ook naar een Wicca-vereniging kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, het heeft wel raakvlakken met psychotherapie, al is een groot verschil dat je God er bij betrekt. Wicca is wel echt iets heel anders naar mijn mening. Daar kun je beter mee uit kijken, daar komen duistere krachten bij kijken, die soms worden aangeboden als iets wat van het licht is. Je komt er niet zo gemakkelijk meer uit, als je daar eenmaal verzeilt bent geraakt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Maar wat jij nu over Wicca zegt, zegt een Wicca-aanhanger over jouw geloof. Ik zie dus twee geloven die allebei zeggen dat ze de Goede Krachten van het Licht oproepen, en dat het andere geloof juist Slecht is. Dat betekent dat ze equivalent zijn. Het maakt niet uit welke van de twee je kiest.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, sorry, het is inderdaad niet goed van mij om iets over een een ander geloof te zeggen hier.
En inderdaad zullen gelovigen van andere kerken/geloven hetzelfde kunnen zeggen over mijn kerk. Voor een buitenstaander komt dat inderdaad op hetzelfde neer. Het is dus aan degene die zoekt om de waarheid te vinden. Ik kan alleen mijn eigen ervaring delen en hopen dat ik daarmee iemand help.
Cryofiel
6 jaar geleden
Maar wat is dan de toegevoegde waarde? Voor je het weet krijg je een hele rits antwoorden. Die zijn dan als volgt: - Ga naar een RK-kerk.
- Ga naar een salafistische moskee.
- Ga naar een gereformeerde kerk.
- Ga naar een Wicca-genootschap.
- Ga naar een soennitische moskee.
- Ga naar een synagoge.
- Ga naar een zoroastrisch genootschap.
- Ga naar ... enzovoort ... Met allemaal precies dezelfde uitleg. Dat is toch niet zinvol?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat heb je soms, dat er meerdere antwoorden op een vraag zijn, zeker met dit soort onderwerpen. Maar ik heb jouw antwoord op de vraag nog niet gelezen hier, behalve dat je het blijkbaar allemaal niet zo zinvol vind en, als ik je goed begrijp, niet in zoiets als God gelooft. Dat is jouw keuze, jouw geloof. Je mag best vraagtekens zetten bij wat anderen geloven, al vraag ik me af of Geenraad daar verder mee komt. Ik geef mijn antwoord, wat ik zou doen, en wat ik zeker kan aanbevelen omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb, en ik hoop dat Geenraad daar wat aan heeft. Wat jij er verder mee doet, dat moet je zelf weten, maar als je hier een discussie wilt beginnen over of geloven zinvol is of niet, of waarom er zo veel verschillende kerken zijn, dan dwalen we van het topic af, volgens mij. kom gerust eens naar 'de' kerk als je hier over wilt doorpraten ;-) face to face praten werkt in dit geval denk in beter dan afstandelijk op deze manier.
Cryofiel
6 jaar geleden
Ik heb mijn standpunt al in de reacties onder de vraag gegeven: 'reinigen' bestaat niet, hooguit als psychotherapeutische handeling. Maar dan is het de vraag of je iemand een therapie mag aanbieden die alleen werkt omdat je de patiënt iets wijsmaakt. Dat is een moreel dilemma. Op jouw antwoord wilde ik alleen maar aangeven dat je nooit het ene geloof boven het andere kunt stellen. Jouw antwoord leek dat wel te doen - vandaar mijn reactie. En laten we wel zijn: jij en ik verschillen helemaal niet zoveel van elkaar. Laten we er eens van uitgaan dat er 10.000 geloven zijn, elk met hun eigen bovennatuurlijke macht(en). Jij wijst 9.999 van die 10.000 geloven af. Ik wijs er maar één meer af dan jij. Het verschil tussen jou en mij is dus slechts 0,01%.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geloof, in welke vorm ook, is de basis voor het leven. Het onderstaande mag hier een voorbeeld voor zijn: Geloof in uzelf
Ervaar de waarde die u in u draagt
door geloof te hechten
aan die wie u geworden bent.
Bezie uw geloof in uzelf
als een teken van volwassenheid,
Aas een lichtend voorbeeld voor uw omgeving.
Veel geschiedt vanuit geloof en ongeloof
in zaken die voorbij gaan aan het eigene.
Besef dat geloof, geloven meer is dan religies voorstaan.
Het is juist het eigen geloof
in wat ú kunt toevoegen aan de wereld om u.
Wat ú in uzelf ervaart
wat oprecht een uiting van liefde is
en mededogen voorstaat,
dat is waar het met geloven om gaat.
Zo, laat u op met geloof in uzelf,
als teken en verbond
van wat u kunt en mag toevoegen
aan al wat is
en waarachtig van u gevraagd wordt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Maar welk van de 10.000 geloven moet je dan kiezen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het basis geloof:
"geloof in uzelf / jezelf".
Cryofiel
6 jaar geleden
Daar kan ik het mee eens zijn.