In welk bijbel gedeelte beginnen de meeste mensen of moet je beginnen na pasen?

Gewoon de Christelijke Bijbel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm oke. Er klinkt lichte negativiteit tegenover de Bijbelverhalen? Ja ik weet, sommige Bijbelboeken denk je van: 'Waar gaat dit over?' En er komt ook veel (even grof gezegd) seks, alcohol en strijd in voor, maar dit toont wel de realiteit van vroeger op sommige punten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het begint met Maria en Jozef en de vlucht naar Egypte.
Dan wordt de verlosser, Jezus Christus geboren.
Hij is de zoon van God en Maria is zijn moeder.
Dit is de latere kerstviering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hoeft niet perse ergens te beginnen.
ik raad je aan vanaf het nieuwe testament te lezen..
De rest leer je/komt later wel
Amadea
10 jaar geleden
De Bijbelverhalen die beschrijven wat er na de opstanding van Jezus gebeurde staan in Matteüs 28 vers 16-20, Marcus 16 vers 9-20, Lucas 24 vers 13-53, Johannes 20 vers 19 tot Johannes 21 vers 25, en dan verder in Handelingen.
Amadea
10 jaar geleden
Wij lezen in de kerk na Pasen de volgende Bijbelgedeeltes, omdat die vertellen wat er gebeurde nadat Jezus is opgestaan: Matteüs 28 vers 16-20, Marcus 16 vers 9-20, Lucas 24 vers 13-53, Johannes 20 vers 19 tot Johannes 21 vers 25, en dan verder in Handelingen. In Handelingen staat bijvoorbeeld beschreven wat er gebeurde met Pinksteren, dat vijftig dagen na Pasen plaatsvond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien heb je hier wat aan? http://www.rondomdebijbel.nl/de-bijbel-vandaag/bijbellezen-in-praktijk/

Het beste antwoord

De meeste mensen lezen de bijbel waarschijnlijk thematisch en dan is er dus niet een echte volgorde waarin je de bijbel leest. De meest logische plek om door te lezen na het paasverhaal, is het bijbelboek Handelingen. Dit boek vertelt namelijk de gebeurtenissen na het Paasverhaal. De meeste mensen die enige volgorde in hun bijbellezen aanhouden, zullen daar dan ook mee verder gaan. Alleen in het boek Handelingen wordt al heel snel gesproken over de hemelvaart en de uitstorting van de Heilige Geest, terwijl er 40 dagen tussen Pasen en Hemelvaart zit. Er zullen daardoor ook veel mensen zijn die juist dat verhaal nog even opzij zetten en heel ergens anders beginnen.
Verschillende mensen lezen de bijbel in heel verschillende volgordes. Er is dus niet een standaardmanier om de bijbel te lezen. Je kunt er ook voor kiezen om het paasverhaal nog wat uit te diepen voor jezelf, omdat je in je reactie op mijn vorige antwoord (die nu bij de reacties staat) aangaf dat het verhaal je dit keer geraakt had. Een andere manier is je juist te verdiepen in wat er voorafging aan het paasverhaal. Tegen de tijd dat het hemelvaart is, kun je je dan gaan richten op Handelingen.

(Misschien had je deze reactie op je reactie op mijn antwoord al gelezen voordat GV besloot alle antwoorden om te zetten in reacties, waardoor dus alle reacties op de antwoorden verloren zijn gegaan, maar voor het geval dat niet zo is, en omdat een vraag niet 2 keer gesteld mag worden op GV en het antwoord voor anderen misschien ook waardevol is, plaats ik dit nog maar even een keer.)