hoeveel afsplitsingen kent een ziel.

Er wordt weleens gesproken binnen sjamanisme over soulretrieval , en heel maken van de ziel. Waar gaat het dan over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ontelbaar of oneindig... De ziel is al een. dus die kan niet weer heel gemaakt worden, alleen dat wat kapot is kan geheeld worden. Wat andere sjamanen doen en zeggen, daar ben ik niet verantwoordelijk voor. Ik weet zielen zijn AL EEN. Allemaal.

De ziel kent geen afsplitsingen, de ziel is een verzamelpunt van onze geest dat we niet kunnen verklaren.

Nog erger: de ziel bestaat niet, evenmin als God, hemel en hel.

Door een traumatische ervaring kan het gebeuren volgens het sjamanisme, dat een deel van de ziel zich gaat verstoppen in een andere dimensie. De mens wordt dan ziek en zwak, omdat een deel van hem ontbreekt. Door middel van gezang probeert men dan het deel van de ziel weer terug te krijgen, door het met liefde te omringen en uit te nodigen weer terug te komen.

Wat ik begrijp is dat zielen zich van tijd tot tijd delen en er zo een hele ziele groep ontstaat. Wanneer deze zielen weer bij elkaar komen, ontstaat er iets speciaals. Alsof je je wilt delen om meer te leren van de wereld en het leven. Bij het bij elkaar komen is het alsof al die kennis zich weer samenvoegt.

iets wat niet bestaat kan ook geen afsplitsingen hebben