Je moet wel goed onderscheid kunnen maken tussen je intuitie, en je verlangens en idealen.
Als je intuitie iets aangeeft kom dat als een zeker weten gevoel bij je binnen, waarvan je voelt tot in je tenen dat het waar en oprecht is.
Je hebt dan zelf altijd nog de keuze om daar van af te wijken, of het toe te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, eerst als het kan controleren of met anderen overleggen en dan pas de beslissing nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja juist je intuïtie is zo sterk dat het steeds boven komt drijven bij beslissingen. Als je dit ook nog even toetst aan je verstand, dan maak je meestal de goede keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan wat voor "groots"het is.
Je hebt vast wel zelf al een "gevoel"welke keuze het best is.
Misschien is het iets dat je kan delen met een vriendin of een familielid en krijg je op die manier bevestiging van je eigen gevoel.
Maar soms ook niet.
Toch ga ik zelf uiteindelijk altijd af op wat ik zelf denk maar probeer het wel door er over te praten van 2 kanten te bekijken. Soms ook door heel simpel een lijstje te maken met plus en minpunten en dan kijken wat het beste aanvoelt.
Veel succes, hoop dat je de voor jou juiste keuze maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je intuïtie is mooi als basis-raadgever.
bij grote beslissingen zou ik ook anderen raadplegen
twee 'weten' meer dan één.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt er aan waar t over gaat.als je een huis koopt,zou ik dat niet doen.als je iemand aanneemt om in je bedrijf te komen werken,zou ik dat wel doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honderd procent vertrouwen zou ik niet doen, maar juist bij hele grote beslissingen moet je wel heel goed naar je intuitie luisteren en een goede reden hebben om er dan eventueel toch vanaf te zien en een andere keuze te maken. Als het echt totaal onverantwoord of onverstandig is bijvoorbeeld.
En dat kunnen zowel grote materiele beslissingen zijn (een huis kopen) als immateriele (een relatie beginnen of beeindigen bijvoorbeeld).

Juist in dat soort keuzes speelt je gevoel een belangrijke rol, en als er geen verstandelijke redenen zijn waarom je wel of niet voor het 1 of ander zou moeten kiezen, is het het beste je gevoel te volgen. Dan is de kans dat je spijt krijgt achteraf het kleinst.

Maar als je bijvoorbeeld moet kiezen uit twee huizen waarvan je helemaal totaal verliefd bent op het ene en het ander wel aardig vindt, maar je droomhuis is duurder, heeft jaren achterstallig onderhoud, een tuin die te groot is om bij te houden en geen winkels in de buurt, om maar een paar dingen te noemen waar je als de eerste liefde voorbij is vreselijk tegenaan kunt lopen, is het soms toch verstandig je intuitie een klein beetje te sussen.