Hoe heet de religie/stroming waarbij je de mannen met een zwart bolhoedje en pijpenkrullen ziet lopen?

Ik dacht altijd dat het Amish waren, maar kan het ook een afsplitsing van het Jodendom zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Heel Antwerpen loopt er vol van.
Dat zijn ultra-orthodoxe Chassidische Joden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook Charedische Joden....Chassidisme is daar nog eens een afsplitsing van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Zo kwam ik er ook op.. ik zag een filmpje over Antwerpen, en ik dacht nog...Amish in Antwerpen?! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen rond het station toch?

Andere antwoorden (3)

dat zijn Klassieke Joden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn idd orthodoxe joden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die behoren tot de orthodoxe joden