Wie betaald de reizen van de Paus?

als ik het maar niet van mijn belastinggeld hoef te betalen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Het Vaticaan betaald alles voor de Paus.
Het Vaticaan krijgt zijn geld weer (onder andere) van de kerken
De kerken krijgen hun geld weer van de gelovigen.

Het was/is gebruik dat elke gelovige 10% van hun inkomen aan de kerk afdragen/droegen. Hier is, zeker in NL, een beetje de klad in gekomen, maar mondiaal gezien komt er via deze weg nog veel binnen.
Ook worden er veel gebouwen verkocht en verhuurd, ook dat geld wordt naar Vaticaan doorgesluisd.
En vergeet niet dat als alle gelovigen 1 euro doneren, je het toch over ettelijke miljoenen hebt.
En er zijn nog steeds genoeg mensen die de kerk als begunstigde in hun testament op nemen.
Kerken betalen overigens geen belasting, dat scheelt ook een slok op een borrel.

Ergo; je HOEFT zijn reis dus niet te betalen, mag wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Alles wordt door de kerk betaald...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kerk

Toegevoegd op 15-05-2009 10:03:17
Meer specifiek: Het Vaticaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Vaticaan is één van de rijkste (vrij) staten in Europa. Dus hier zal de financiering van de reizen van de Paus vandaan komen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Istituto per le Opere di Religione (IOR) (Instituut voor Religieuze Werken) is bedoeld voor alle financiële zaken die het Vaticaan aangaan. Behalve dat de bank garant staat voor projecten van de zittende paus, doet zij dat ook voor eventuele projecten van lokale Rooms-Katholieke kerken en organisaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nogal gemakkelijk als het Vaticaan een eigen bank heeft...
Ben je staatsburger van het Vaticaan? Ga je naar een katholieke kerk en geef je daar gul donaties?

Zo niet, dan betaal je niet mee aan de reizen van de paus. De paus heeft macht, maar niet zoveel macht dat hij belastinggeld uit andere landen opeist om reisjes van te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Vaticaan, de rijkste staat behoeft enige toeveging, per hoofd van de bevolking is het Vaticaan heel erg rijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jup en aangezien er maar een handje vol van die gelovigen opgehokt zitten valt het nog wel mee.