Wanneer staat je geboortehoroscoop weer net als toen je geboren bent?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
8 jaar geleden
De sterren bewegen. Ze keren nooit terug naar de plek waar ze nu staan. Sterrenbeelden veranderen daardoor. Onze huidige sterrenbeelden zullen over enige tijd dus niet meer bestaan. Daarnaast verandert de baan van de aarde rond de zon. Dit effect alleen al heeft ervoor gezorgd dat de sterrenbeelden nu op heel andere momenten "actief" worden dan 6000 jaar geleden, toen de astrologie werd bedacht. Een ander effect is dat de dierenriem tegenwoordig uit 13 sterrenbeelden bestaat, in plaats van uit de oorspronkelijke 12. Het feit dat de astrologie dit ontkent is tekenend voor de onbetrouwbaarheid van hun theorieën.

Antwoorden (1)

Nooit, bij benadering (exact antwoord).
De configuratie van planeten, sterrenbeelden en zon en maan is zo complex dat de kans dat je twee keer EXACT (sorry voor de hoofdletters) dezelfde situatie tegen gaat komen, vrijwel nihil is. Natuurlijk bestaat die kans wel, maar die is zo belachelijk klein (tientallen nullen achter de komma voordat het eerste mee tellende cijfer verschijnt) dat de verwachte leeftijd van het heelal te kort zal zijn om het ooit nog eens, exact zo, te laten gebeuren.