Is er een verband tussen de steen die verlegd is bij de grot van Jezus (opstanding) en de uitdrukking 'een steen verleggen?'

9 jaar geleden
in: Religie
1.9K
Amadea
9 jaar geleden
Dat ken ik niet als uitdrukking. Wel als tekst van Bram Vermeulen.

Het beste antwoord

"Na de sabbat, toen de ochtend van de eerste dag van de week gloorde, kwam Maria uit Magdala met de andere Maria naar het graf kijken. Plotseling begon de aarde hevig te beven, want een engel van de Heer daalde af uit de hemel, liep naar het graf, rolde de steen weg ..." (Matteüs 28:1-2)

De steen was niet weggerold om Jezus uit de grafspelonk te laten gaan.
Met zijn verheerlijkte hemelse lichaam werd Christus immers niet beperkt door stoffelijke barrières. Hij kon door gesloten deuren binnenkomen, dus Hij zou ook uit een gesloten grafspelonk kunnen komen.
Nee, de steen was weggerold zodat twijfels over de opstanding van Christus zouden worden weggenomen en mensen het open graf zouden zien en hierover zouden praten.

"En op de eerste dag van de week ging Maria Magdalena vroeg, toen het nog donker was, naar het graf, en zij zag dat de steen van het graf afgenomen was." (Johannes 20:1, )

Nu het antwoord op uw vraag:
Een steen verleggen heeft op zichzelf dus niets direct met de opstanding van doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Zoals amadea in haar opmerking aangeeft is het een tekst van Bram Vermeulen en die was niet religieus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mee eens. +