Wat kun je het beste doen als je 's nachts wakker bent geworden en je denkt aan enge dingen?

Ik word vaak 's nachts wakker en dan denk ik aan enge dingen (bijvoorbeeld beelden van een horrorfilm die ik daarvoor had gezien, of andere enge dingen die me wakker houden).

Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen zodat ik snel weer in slaap val?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
Geen horrorfilms meer kijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou ook eens kunnen onderzoeken of juist het kijken van zo'n film invloed heeft. Als je je de vraag stelt : is het nu werkelijk fysiek bedreigend? En het antwoord is nee, dan komt de kalmte gemakkelijker terug.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka, wat dan, animatiefilms?
@eggbird, tjah het is wel die horrorfilm, aangezien ik aan beelden terug denk daarvan (dus als ik die film niet had gezien had ik ook geen dingen om terug aan te denken). Het is namelijk geen nachtmerrie, maar iets wat me juist wakker houd.
Ritsuka
8 jaar geleden
Als jij weet dat je wakker ligt van horror film kijken in de avond, dan kun je dat beter niet doen. Dan zou ik eerder gaan voor een luchtige komedie of actiefilm of zo.
Animatie zegt niks, daar heb je ook wel enge en zielige van hoor, is niet altijd vrolijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Horror blijft toen m'n favoriete genre.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
toch*
Ritsuka
8 jaar geleden
dan kijk je het overdag
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om de gedachte die ik 's nachts heb, niet om het tijdstip waarop ik de film kijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Men is doorgaans verzekerd van een goede nachtrust wanneer je ruim van te voren je hersenen niet te veel prikkelt / activeert. Dus zeker geen horrorfilm kijken. Luister eens naar (rustige) muziek of blader nog even in een Donald Duck; iets wat ontspant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ahh jullie snappen me toch niet xD Ik stop niet met horrorfilms kijken, aangezien dat iets is wat ik graag doe. Ik wil liever de gevolgen ervan aanpakken dan helemaal stoppen met horror. Maar thanks voor de tip ;)

Het beste antwoord

Even een lampje aan doen en een leuk stukje tekst lezen (een gedichtje of een mop of zo iets). Dan licht weer uit en over de gelezen tekst nadenken.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een boek lezen in een vreemde taal die je wel beheerst. In het engels bijvoorbeeld. Daar word je zo moe van dat je zo weer onder zeil bent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Iets anders gaan doen zoals lezen of even in je woonkamer gaan zitten en tv kijken totdat je moe wordt en dan naar bed gaan slapen.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Geen tv, mobiel, of pc. Het blauwe licht dat dat afgeeft houd je langer wakker.
Ga even je bed uit en wat anders doen.
Het maakt vaak niet eens zoveel uit wat ik op zo'n moment ga doen, het doorbreekt het patroon waarin ik zit.
8 jaar geleden
Zaak is dus om deze negatieve gedachten te doorbreken, in dat geval raad ik je aan om iets anders te gaan doen wat positieve gedachten opwekt, zoals een grappig filmpje op youtube kijken bijvoorbeeld!