Wat kun je het beste doen als je 's nachts wakker bent geworden en je denkt aan enge dingen?

Ik word vaak 's nachts wakker en dan denk ik aan enge dingen (bijvoorbeeld beelden van een horrorfilm die ik daarvoor had gezien, of andere enge dingen die me wakker houden).

Heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen zodat ik snel weer in slaap val?

Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Even een lampje aan doen en een leuk stukje tekst lezen (een gedichtje of een mop of zo iets). Dan licht weer uit en over de gelezen tekst nadenken.

Een boek lezen in een vreemde taal die je wel beheerst. In het engels bijvoorbeeld. Daar word je zo moe van dat je zo weer onder zeil bent.

Iets anders gaan doen zoals lezen of even in je woonkamer gaan zitten en tv kijken totdat je moe wordt en dan naar bed gaan slapen. Veel succes

Ga even je bed uit en wat anders doen. Het maakt vaak niet eens zoveel uit wat ik op zo'n moment ga doen, het doorbreekt het patroon waarin ik zit.

Zaak is dus om deze negatieve gedachten te doorbreken, in dat geval raad ik je aan om iets anders te gaan doen wat positieve gedachten opwekt, zoals een grappig filmpje op youtube kijken bijvoorbeeld!