Ja,
alleen het 6e zintuig is niet bij iedereen datgene 'dat ontwikkelt zal worden'.
het kan je talent zijn om je 6e zintuig te ontwikkelen.
Maar het hoeft niet.
Wanneer het 6e zintuig ontwikkelt wordt, zal ook de persoon een persoonlijke ontwikkeling moeten doormaken, om hetgene dat 'helder waargenomen' wordt, zuiver te laten zijn.
Dat is wat doorgaans geheel achterblijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

De klassieke zintuigen zijn de zintuigen waarmee we bewuste waarnemingen kunnen doen. Niet alles van de waarneming die we doen is echter bewust. Bij het evenwichtszintuig en proprioceptie is dat het duidelijkst. Deze zintuigen houden voornamelijk de lichaamshouding op een reflexmatige manier in stand. Tegelijkertijd is er ook een bewust element in de zin dat we ons bewust zijn van de aanwezigheid van een lichaamsdeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, aangezien het zesde zintuig een verzinsel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja iedereen , net zoals ogen , maar niet iedereen kan ermee waarnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik heb bijvoorbeeld geen zesde zintuig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betreft een zintuig die latent aanwezig is.
Het ligt in jouw groei en keuzes besloten of je deze werkelijk gaat gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut, ook jij hebt een zesde zintuig, en je staat er nog versteld van hoe vaak je die gebruikt, misschien onbewust.
Bijvoorbeeld het onbestemde gevoel wat je zonder reden soms krijgt bij bepaalde mensen.
Of het gevoel dat er gevaar dreigt, terwijl je niet kunt bepalen waar het gevaar is.
Of iemand ontmoeten waar je een fijne klik mee hebt, en je het gevoel hebt dat je hem of haar al jaren kent.
Vul zelf maar in.
Het is aan jou of je er bewust van wil worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft een 6de zintuig maar bij de ene is het sterker ontwikkeld dan bij een ander .
En er zijn ook mensen die zich niet bewust zijn van hun 6de zintuig .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het waar is weet ik niet, maar één ding weet ik wel heel zeker, of iedereen heeft er zes of niemand heeft er zes... Een tussenweg is er niet... Als iedereen een zesde zintuig heeft, kan het wel goed zijn dat bijna iedereen NIETS met dat zesde zintuig doet, dat kan heel goed en die paar zogenaamde helderzienden wel...

En als niemand een zesde zintuig heeft, dan kan het ook heel goed zijn dat sommigen onder ons die vijf zintuigen wel heel gevoelig gemaakt hebben dat ze zaken kunnen ervaren die anderen dan weer niet kunnen ervaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het 6de zintuig bedoelen ze alleen dat je iets op een andere manier kan waarnemen dan met de overige zintuigen.

De een voelt, de ander ziet, weer een ander weet en sommige hebben andere paranormale gaven. Dit verschilt per persoon.
Vaak zie je zelf niet welke gave je hebt. Dit komt omdat het voor jouw de gewoonste zaak is van de wereld. En je maakt er al je gehele leven gebruik van.
We hebben er zelfs al een 'normale' verklaring voor gegeven.

Maar als je er eens meer in verdiept, en er meer bewuste aandacht aan geeft, dan zal je erachter komen dat je het nog meer kan ontwikkelen. Ook kan de 'normale' verklaring dan niet meer opgaan.

Een voorbeeld van een gave is, dat je al op voorhand weet wat iemand je gaat vertellen.

Dus een vraag aan jouw is: Waar ben jij nu enorm goed in? Wat is jouw absoluut sterkste punt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zesde zintuig bestaat niet.
Soms zeggen ze dat dieren en zesde zintuig hebben, omdat ze bijv. bij een tsunami met succes vluchten. Maar dat is geen kwestie van een zesde zintuig. Beesten hebben een ingeboren vlucht gedrag, terwijl mensen gewoon nieuwsgierig zijn. Je ziet altijd kraaien langs de weg, maar nooit direct na een ongeluk, je ziet wel direct mensen en er ontstaat direct een kijkers file. Hetzelfde was het geval bij de tsunami twee jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en iedereen die ervoor openstaat kan het trainen en ontwikkelen. Tot een punt dat je erop vertrouwt, net zoals je op je andere zintuigen vertrouwt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet.
Ik moet zeggen: nee!
Ik lees: paranormaalheid is het zesde zintuig.

Wat moet dat dan zijn?
Ja, wat bedoel je met zesde zintuig? Is het:
Helder horen, helder voelen, helder zien, helder ruiken,
helder proeven? Of toch helder weten?

En ben je dan of word je dan, of kan je dan worden: astroloog, numeroloog, paranormaal, tarotist, medium?
Of raadgever, mental coach, relatiecoach en lichaamscoach of een geestelijk intermediar?
Of toch wichelroedeloper, auraziener, aurafotograaf, pendelaar, telepatisch, intuitief, leylijnzoeker, divinatie-kenner, aardstraalvinder of radiësthesist?

In ieder geval kan je er veel geld mee verdienen als je het goed doet.