Kun je in je ene leven gerèincarneerd zijn in een man, en in het volgende leven in een vrouw, of andersom?

Dus dat je in een vorig leven een man was, en in dit leven een vrouw of andersom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!

Het beste antwoord

Ja!
We nemen vaak een bepaalde 'opdracht' aan.
We kiezen het geslacht (de vorm) die het meest geschikt is bij onze energie, en die ons het gemakkelijkst die ervaringen zal aanreiken die we nodig hebben om onze 'opdracht' te kunnen vervullen.
Je kiest niet alleen het geslacht, maar het geheel aan dna, eigenschappen, en omgeving (gezinssituatie) die precies aansluit met WAT we van plan zijn te gaan doen.
Het klopt allemaal en het past precies, als een puzzel, in elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord Kundalini! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord.
En die puzzel ja zeker, maar hij is wel erg moeilijk, maar soms vallen er stukjes op de goede plek bij elkaar.
En dan heb je weer wat geleert.

Andere antwoorden (8)

Naar mijn idee kan dit zeker wel.
Alleen bewijzen... dat gaat een beetje lastig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben een keer naar een helderziende geweest, en die omschreef ook een leven dat ik een vrouw was. (de meeste waren levens als man). Voor de ervaring van de vrouwelijke energie volgens haar. Dus misschien wel ja, als je geloofd in wat ze mij vertelde.

Toegevoegd na 20 minuten:
Oja, het was trouwens een hele integere, univeritair opgeleide vrouw. Misschien helpt dit je wat voor het geloofwaardigheidsgehalte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze keer is het lichaam dat van een man en het laatste vorige leven was de chauffeur van vrouwelijk geslacht, de drie daarvoor mannelijk...

Dus ja, dat kan...

Toegevoegd na 5 minuten:
Meer zeg ik er niet over, hoe het precies in elkaar zit in deze gemeenschap, maar dat zullen de meesten wel snappen, want hier bestaat reïncarnatie niet, het wordt hier ontkent... Dus is het alleen maar zinloos er meer over te zeggen, als JA dat kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, Xinix, .................................. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We geven toch antwoord aan de vraagsteller? Deze vraag is totaal oninteressant voor ongelovigen,
dus de antwoorden ook. Er blijven genoeg geinteresseerden over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ziel kan incarneren maar de persoonlijkheden (physiek/mentaal/psyche) zijn dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geïnteresseerde +
Ja, dat kan!

Ben ooit in regressie geweest en heb toen verschillende vorige levens ervaren waarin ik de ene keer een man was en de andere een vrouw.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het maakt niet uit wie dit wel of niet geloofd, ik geef evenals Xinix antwoord op een vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker kan dat. Ook in dit leven dragen we het mannelijke en vrouwelijke in ons mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kun je in je ene leven gerèincarneerd zijn in een man,
en in het volgende leven in een vrouw, of andersom?"

Naar mijn mening
is ‘reïncarnatie’ een ‘mogelijkheid’,
die men (nog) ‘niet kan bewijzen’;

maar áls men aanneemt
dat ‘reïncarnatie’ bestaat,
dan meen ik daar het volgende over:

-men wordt GEBOREN om te leven;
-men LEEFT om te sterven;
-men STERFT om te vernieuwen;
-men VERNIEUWT om weder geboren te worden.

Als een ‘men’ dus vernieuwt,
dan vergeet men (bijna?) alles van het oude
en herinnert men zich daar (bijna?) niets meer van.

Wat is ‘men’?
Men = GEEST (denken)/ ZIEL (voelen);
en geest (denken)/ ziel (voelen) = LEVENSKRACHT.

Naar mijn mening
is het ‘de levenskracht (de geest/ ziel dus)’,
die in ‘de fysieke stof’ reïncarneert:

-de levenskracht ONTSTAAT in de fysieke stof;
-de levenskracht BESTAAT in de fysieke stof;
-de levenskracht VERGAAT in de fysieke stof;
-de levenskracht VERNIEUWT
en ontstaat daarna weer in de fysieke stof.

En wanneer ‘de levenskracht (de geest/ ziel)’,
in ‘de fysieke stof’ komt,
dán pas wordt bepaald
tot wát het zich zal gaan vormen,
of welk ‘stofje/ ras/ soort/ geslacht’ het zal gaan zijn.

Ik zeg eigenlijk:
Het is niet de fysieke stof die bepaald WAT men is,
maar DAT wat de fysieke stof levend maakt,
de LEVENSKRACHT dus;
want dát is (naar mijn mening) wat een ieder voorstelt;

dus áls reïncarnatie mogelijk zou kunnen zijn,
dan is het voor mij ook mogelijk
dat de levenskracht (de geest/ ziel)
‘alle geslachten en vormen aan kan nemen’;
geslachten en vormen van micro (zeer klein)
tot aan macro (heel groot).

Mijn antwoord en (onbewijsbare) mening is dus:

Wanneer ‘de levenskracht (de geest/ ziel)’
ooit in ‘een mannelijk lichaam’ is geweest,
dan zou het, volgens mij,
in ‘een vrouwelijk lichaam’ kunnen terugkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook een week een man zijn, andere week een vrouw :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is weinig betrouwbare literatuur over dit onderwerp, maar uit die bronnen blijkt dat het inderdaad mogelijk is in een serie levens bij voorbeeld vrouw te zijn en dan een leven als man. En andersom komt ook voor.

Wat de logica ervan is kan ik je helaas niet vertellen, want die heb ik nog niet kunnen doorgronden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met je mannelijke en vrouwelijke kant, "die je altijd hebt, of je nu een man of een vrouw bent", in evenwicht te brengen