Welke hexagram van de I Tjing bevat het uitgangspunt dat je iets wat voor jou is niet kan verliezen, ook al verwerp je het?

Ergens in de I Tjing staat een mooie tekst over loslaten. Het gaat erover dat je niet iets kan verliezen wat bij je hoort, ook al verwerp je het. Als ik me niet vergis stond er ook iets over paarden maar ik ben niet meer zeker.
Ik wil deze spreuk aan een vriendin sturen, maar zoals dat altijd gaat... ik vind die tekst niet meer...

Het beste antwoord

Dat is denk ik nr.38 . De tegenstelling.
10 jaar geleden
liveisgreat
10 jaar geleden
Super! Bedankt! De tekst is nu toch niet zo schilderachtig dan ik in mijn hoofd had, maar ik ben er zeker iets mee, zal nog verder zien wat ik ermee doe.