Hoe weet ik of ik geen demoon oproep? (zie beschrijving)

Ik heb vandaag met een jongen die er véél verstand van heeft geesten opgeroepen. Deze jongen heeft een zesde zintuig, en voelde gisteravond in de ruimte(kort nadat ik weg was(weet niet of dat er mee te maken heeft)) dat er een entiteit aanwezig was. Hij heeft met een stopwatch aan een koort gezegd wat ja en nee is, en kreeg te horen dat het een goedaardige geest was. Toen ik vandaag terug kwam en hij het verhaal vertelde, kon ik het niet geloven. Daarom toen hij die dag nog een keer iets voelde, heeft hij het gelijk weer met hetzelfde materieel geprobeerd, en het werkte, eerst geloofde ik hem niet, maar toen ik het zelf probeerde, was ik erg onder de indruk. De entiteit zei dat het een goedaardige geest is, en mijn beschermengel is, toen vroeg ik of het een familielid was, en ze zei dat het mijn 4 jaar geleden overleden oma is. Nu heb ik me laten vertellen dat demonen iemand anders voor kunnen doen, en volgens mij kunnen ze niet liegen. Weet iemand hoe ik weet of het mijn oma of een demoon is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gebruik je hersens. Als geesten/demonen echt zouden bestaan en je oma je echt iets zou willen vertellen, zou ze dan zo'n ingewikkelde weg gebruiken als via de slingerende stopwatch van een vage vriend? Nee toch zeker? Dan schreef ze toch gewoon een briefje of belde ze je op?
Cryofiel
9 jaar geleden
Gebruik je hersens. Er zijn al jaren enorm veel prijzen te winnen voor iemand die kan laten zien dat er geesten bestaan. Als je dat echt zó enorm eenvoudig zou kunnen laten zien, zouden die prijzen al lang door iemand zijn gewonnen. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_prizes_for_evidence_of_the_paranormal
Cryofiel
9 jaar geleden
Nee joh, da's alleen maar de visie van mensen die ook in "geesten" geloven. Omdat geesten niet bestaan, zegt zo'n visie natuurlijk ook niets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jongens die veel verstand van geesten optoepen hebben zijn jongens met weinig verstand en heel veel fantasie. Die spelt je dan een oncontroleerbaar verhaal op de mouw waarin jij je laat meeslepen. Gebruik gewoon je verstand, geesten bestaan niet en ze oproepen is illusie en manipulatie. Laat je niet gek maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze jongen heeft niet alleen véél verstand van geesten oproepen, hij heeft nog méér verstand van goedgelovigen in de maling nemen.
Als jouw oma even met je wil praten, komt ze gewoon even langs. Moet voor een geest niet zo moeilijk zijn.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het hoeft niet zo te zijn dat hij mensen in de maling neemt. Ik bedoel, hij doet dat natuurlijk wel, maar het is best mogelijk dat hij zelf volledig in zijn "gave" gelooft, en dat hij dus in de eerste plaats zichzelf voor de gek houdt. Natuurlijk is het ook mogelijk dat hij dondersgoed weet dat hij niets kan en dat hij vraagsteller (en anderen) bewust misleidt, maar laten we daar niet bij voorbaat van uitgaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jongeren kunnen zeer gevoelig zijn voor dit soort onbegrijpelijke (zeg maar ongrijpbare) bovennatuurlijke geheimzinnigheden. Iemand die zegt, of het doet voorkomen, veel verstand te hebben van geesten of paragnostische gaven te hebben, vindt altijd feilloos een persoon die het niet alleen geloofd, maar het ook absoluut wil geloven. @ Brentzzz, ik ken je leeftijd en je gezinssamenstelling niet, maar ik raad je dringend aan deze ontmoetingen met iemand die zegt het zesde zintuig te hebben, minstens aan één van je ouders te vertellen en het serieus met één van je ouders bespreken.

Het beste antwoord

Beste Brent,

De geest van een overleden persoon ( je oma in dit geval ) stijgt op na het sterven naar de hemel of gaat naar het dodenrijk voor het laatste oordeel.
Er lijkt nog een voorgeborchte te zijn voor voornamelijk kinderen om over God te leren, voordat ze opstijgen naar de hemel.

Bij het oproepen van geesten, nodig je entiteiten uit die behoren tot het Koninkrijk van de satan/vijand. De Bijbel waarschuwt duidelijk voor dergelijke praktijken.
In de geestelijke wereld is een machtsstrijd gaande tussen God en Satan.
Door het oproepen van geesten stel je jezelf bloot aan geestelijke krachten, die zelfs uiteindelijk bezit van je kunnen nemen.
Boze geesten/demonen hebben zelf geen lichaam en wil(len) zich aan je binden.
Zo kun je bijvoorbeeld stemmen in je hoofd krijgen, die vervelende woorden zeggen.

Een boze geest kan heel goed liegen ( satan wordt de vader der leugen genoemd ).
Deze kan soms de waarheid spreken en dan weer niet, dat is heel verwarrend.
De demonen hebben mensen jaren bestudeerd dus weten veel van voorouders
en kunnen hierdoor met bewijzen lijken te komen om jouw te overtuigen.
Echter demonen kunnen niet gedachten lezen van een mens, dus de echte details
van haar gedachten ontbreken.

Maar het is echter niet je oma, haar ziel wordt nu bewaard.
Een goedaardige geest is het niet en je beschermengel ook niet, deze komt van God
en openbaart zich niet op deze manier.

Mijn advies is verbreek elk contact met dit oproepen in Jezus Naam en vraag God om vergeving zodat reiniging plaatsvindt, en als je vriend niet wilt stoppen - hou hem dan
wijselijk op afstand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Demonen en geesten bestaan niet. Ze oproepen kan dus ook niet. Laat je niet gek maken door mensen die iets anders beweren. In dit soort fantasieën opgaan kan ongezond zijn voor je psychische gezondheid. Je kunt er angstig van worden en waanideeën ontwikkelen, terwijl het nergens voor nodig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige wat je met zoiets kan oproepen is angst, en dat zou je wel een 'demon' kunnen noemen. Als je die angst voedt kan het inderdaad best heftige vormen aannemen, omdat je dan, ook als er niets aan de hand is, bang kan worden.
Dus blijf bij jezelf en bekijk de dingen kritisch, dan kan je ook geen 'demonen' oproepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ervan uitgaande (o.a. door eigen ervaring) dat je de energie kan voelen en/of zien en/of ervaren van mensen zonder lichaam, overledenen, is het mogelijk dat deze jongen gevoelig is voor energieën, dat kan.

En toch voel ik een groot vraagteken, want waarom zou je oma op zo'n verwarrende manier contact maken?
Wanneer je oma contact wil maken zal zij dat op een manier doen waarbij je niet hoeft te twijfelen of zij het nu is of een demon.
Zij houdt van je en zal dus een manier zoeken die veilig is.
Bijvoorbeeld via je dromen, misschien is ze al eens in je dromen verschenen?

Of, als je met liefde aan haar denkt, naar haar foto kijkt, tegen haar praat, ook dan kan je haar soms voelen. Dat is goed, dat is niet verwarrend.

Deze jongen mag nog leren dat hij zorgvuldig met zijn gevoeligheid omgaat. En er niet anderen mee belast door alles te zeggen wat hij oppakt.
Wanneer hij er zich van bewust wordt hoeveel impact het kan hebben wat hij zegt, op anderen, zal hij er leren integer mee om te gaan.

Maar voor nu kan je er beter vanuit gaan dat je oma met jóu contact wil maken en niet via een voor haar vreemde jongen.
Als je het lastig vindt om dit tegen de jongen te zeggen mag je hem dit gerust laten lezen.

Lieve groet, Kristal.
Kristal
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Energie voelen en/of zien? Er is nog nooit iemand geweest die aannemelijk heeft kunnen maken dat dat mogelijk is. Mensen zonder lichaam? Ook hier is er nog nooit iemand geweest die aannemelijk kon maken dat dat mogelijk is. Oma in dromen verschenen? Dat kan natuurlijk. Je dromen maak je helemaal zelf, en als je onbewust met je oma bezig bent, maak je je eigen droom waarin oma een rol speelt. Dat heeft niets met "de geest van oma" te maken, en alles met de werking van je eigen hersenen. Oma voelen als je naar haar foto kijkt? Ja, dat kan. Ook zulke gevoelens worden door je eigen hersenen gecreëerd. Dat klinkt niet romantisch, het is wel de realiteit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi antwoord +
Cryofiel
9 jaar geleden
Ja, dat is het probleem. Het "voelt" mooi. Ga je enkel uit van je gevoel, dan lijkt het net of dit antwoord inzicht zou geven.
Kristal
9 jaar geleden
dank je Eddijst :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de verandering eens een empathische reactie. Mooi! +
Je geeft haar het gevoel gehoord te worden, neemt haar vraag serieus en maakt haar tevens bewust.
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat is het grote verschil: waar gaat het om? Gaat het om het "fijne gevoel", waarbij het niet uitmaakt hoe het werkelijk zit, als het maar "goed voelt"? Of gaat het om het verkrijgen van inzicht in de werkelijkheid, zelfs als die werkelijkheid zich niet houdt aan jouw persoonlijke voorkeuren? Ik denk dat verschillende mensen hier verschillende keuzes in maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie zegt dat ze door het antwoord een fijn gevoel krijgt?
Het is jouw gevoel @Cryofiel wat jij hier verwoord.
Cryofiel
9 jaar geleden
Je kunt een antwoord op twee niveaus bekijken: het inhoudelijke niveau en het gevoelsniveau. Op inhoudelijk niveau is dit antwoord op z'n best een verzameling onbevestigde, en grotendeels zelfs niet-falsificeerbare, hypotheses. Op z'n slechtst is het antwoord inhoudelijk onjuist. Op gevoelsniveau klinkt dit antwoord als "mooi", "fijn", "lief", "invoelend" - noem de termen maar op. In het extreme kun je dus kiezen: ofwel een onjuist antwoord dat direct fijn aanvoelt, ofwel een correct antwoord dat eerst wat "kil" aanvoelt. Verschillende mensen hebben verschillende voorkeuren.
Kristal
9 jaar geleden
Dank je wel Mahric :-)
Cryofiel
9 jaar geleden
Kijk, dat bedoel ik. De inhoud ontbreekt, het gaat puur om het fijne gevoel. Dit is een perfecte illustratie van wat ik in mijn vorige reactie beschreef. Snap je ongeveer wat ik probeer over te brengen, Mahric?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gedachten die we verkiezen te denken,
vormen de materialen waarmee we
het doek van ons leven schilderen.
Kristal
9 jaar geleden
Mooi verwoord Mahric. En zo waar, gedachten kunnen tools zijn :)
Cryofiel
9 jaar geleden
Da's in ieder geval iets waar we het over eens kunnen zijn, Mahric!