Waarom kloppen horoscopen (bijna) altijd zo goed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat ze zo vaag zijn dat je bijna alle gebeurtenissen er wel mee kunt verklaren. Het gaat altijd over vage dingen op je werk, relatie en vrienden. De gebeurtenissen hier kun je altijd wel op een of andere manier koppelen met een horoscoop.

Voor het gemak even meegaand in je stelling (een nogal boude wat mij betreft) dat de meeste horoscopen "kloppen" lijkt me het antwoord op je vraag helder: omdat zij in zulk algemene termen gesteld worden dat ze nagenoeg op iedereen van toepassing zijn.

Bij mij kloppen ze echt nooit, maar dan ook nooit. Misschien dat sommige er naar gaan leven en in al het vage wel terug kunnen projecteren op hun leven. Maar zoals gezegd, ik ken het fenomeen niet.

Voor iedereen is er wel wat uit zijn/haar horoscoop te halen, hoe klein ook. Het is maar hoe je er naar kijkt. Mijn horoscoop klopt dus als ik dat wil.

Mijn horoscopen kloppen eigenlijk bijna nooit.

Ik heb weleens een boek gezien waarin dat staat wat mensen raken. Ben helaas vergeten wat de titel van het boek was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100