Is God een alien?

Genesis 1:2
De aarde nu was woest en ledig, en duisternis lag op de vloed, en de Geest Gods zweefde over de wateren.

Met andere woorden toen God de aarde 'maakte' was er al een aarde dus hij kwam van ergens naar de aarde en maakte die in haar huidige vorm?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Nee, God is geen Alien... Hij is de schepper van alle planeten en zijn bewoners....
Zelfs de Aliens geloven in een God (zie Urantia boek).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja god, is buitenaards . En bovendien lijfelijk nog nooit op aarde waargenomen.
10 jaar geleden
Als je God zo beziet, ja dan is Hij buitenaards. Hij was er immers al nog voor de aarde bestond.
God mag je niet onder de noemer 'alien' plaatsen.
God is een Persoon die met Zijn schepping van het leven zichzelf op aarde heeft gezet. Het leven IS God en God is in het leven.
Wij mensen zijn geschapen naar zijn evenbeeld met eigenschappen die wij aan Hem te danken hebben.
God wil ook graag dat wij Hem kennen of tenminste leren kennen. Kijk alleen maar eens om je heen in de natuur, hoe alles in elkaar zit, in elkaar grijpt, het een niet zonder het ander kan, hoe complex de aarde en het leven daarop in elkaar zit...
Daar is over nagedacht!!! Dat is God! Die wil je toch graag leren kennen...

Net zoals de mens dat doet en gedaan heeft (naar evenbeeld Gods!), met alle dingen die de mens door de eeuwen heen heeft ontdekt en uitgevonden door gebruik te maken van zijn verstand en vernuft. Net zoals er door de mens nagedacht is over complexe materie die omgezet is in uitvindingen als machines, de auto, de radio, de computer, enz, enz.
Ook de mensen die dat allemaal voor elkaar kregen kennen wij en willen wij kennen...

Alien is een Engels woord wat buitenaards of bovenaards betekent.
Het begrip alien staat verder voor uitzonderlijk of vreemd wezen en wordt ook wel gebruikt als aanduiding voor een buitenlander of vreemdeling.

Een ander synoniem is 'extraterrestrial' wat meer slaat op 'n buitenaards wezen maar dan in de zin van buitenaards leven zoals de mens denkt dat dat zou bestaan. (marsmannetjes, Martians, maar ook intelligente leefvormen)

Nee, God is geen 'Alien'.... God is iemand die gewoon onder ons is en wil leven in ieder mens op deze aarde. Er zijn mensen die dat niet willen zien en er een puinhoop van maken, dat zijn de aliens onder ons.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, de mensen die op dit moment er een puinhoop van maken(is dagelijks te volgen op TV) zijn mensen die een bepaald geloof aanhangen, en niet zozeer de aliens onder ons...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is gewoon een mening.
Geen feit.
Genesis begint ermee dat Hij Hemel en Aarde creëert. Als we dit in ogenschouw nemen kan Hij geen alien of 'een vreemde van de Aarde' zijn, want het is van hem.
Als je met alien bedoelt 'iemand die niet op de aarde woont', dan is dat niet eenduidig te beantwoorden.
Als we Aarde en Hemel als twee verschillende gebieden zien, dan gaat de Godsdienst er van uit de Hij in de Hemel zit. De eerste regel van het Onze Vader geeft dit al weer: "Onze Vader, die in de Hemel zijt"
Echter is het ook zo dat God in ons allen leeft en, zoals ik reeds aangaf, is de Aarde van hem. Wij mogen er op leven, maar het is niet van ons.
Aangezien wij, net zoals de Aarde, door Hem gecreëerd zijn, kunnen we hem geen 'alien' noemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad kunnen wij Hem geen 'alien' noemen: Hij is onze Schepper! (+)
Bij deze leer van de aliens wordt vaak verwezen naar Elohim.

Wat de aarde betreft
De grondtekst van Genesis 1:2 is de aarde werd woest en ledig.
De aarde lijkt dus niet gelijktijdig gevormd met de mens.

Er zijn meerdere theorieen over - dat de aarde herschept zou zijn.
1) De aarde zou bewoond zijn geweest maar tijdens de val van satan meegesleurd zijn
de demonen op aarde waren dan de vorige bewoners.
2) De aarde was al bewoond met Dinosaurussen tijdens de val van Satan.
3) Bij God is er geen tijd. Daarentegen God schiep de tijd, ruimte, elementen, natuurwetten etc. Duizend jaar is als 1 dag en 1 dag als duizend jaar.
God had de aarde eerder gemaakt. We weten dus niet hoe oud de aarde is.

In de Bijbel wordt er verder niet veel over losgelaten.

Wat Elohim betreft
Genesis 2:4 Ten tijde, dat de Yahweh Elohim aarde en hemel maakte.
Bij de overgrote meerderheid van de tekstplaatsen (90 %) waar de titel ‘Elohim’ gebruikt wordt gaat het over de ware scheppende God. Deze Elohim is Yahweh Elohim.
Naast al die verschillende geestelijke machten die we in de Bijbel tegenkomen is Yahweh / God de macht boven alle machten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja,
alle levensvormen die van oorsprong niet van onze wereld komen worden aangemerkt als alien of buitenaards.
Geen bijbelse citaten voor nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
God is geen persoon. Hij is Geest. Zijn Geest is overal en eeuwig. Hij heeft geen vorm.
Een alien heeft een vorm, wel of niet zichtbaar voor onze ogen.
Derhalve is God geen alien.