Welk boeddhistisch, inspirerend verhaal over 1 of meerdere vogels, een wijze man en een jongetje/jonge man bedoel ik?

Ik ben op zoek naar een boeddhistisch, inspirerend verhaal over een vogel (of meerdere vogels), een wijze man en jonge man/jongetje die samen in een straat woonden.

Het is mij eens verteld door een theoloog, ik weet nog dat het me destijds raakte/aansprak, maar ben helaas vergeten hoe het verhaal ging en wat de wijsheid was die je er uit kon halen. Wie weet welk boeddhistisch verhaal ik bedoel?

(Vraag eerst verwijderd, nu aangepast)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Herken jij in het verhaal van de specht en de leeuw hetgeen waar jij naar op zoek bent?
Misschien mix jij in jouw huidige herinnering 2 verhalen door elkaar?
Lees het verhaal via bijgevoegde link en indien dit niet het verhaal is waarnaar jij op zoek bent dan zoeken wij samen met jou verder hé.
Ik vind dit sowieso een aangename zoektocht dus Bedankt voor jouw vraag waarvoor ik dan ook graag een + geef.

Liefs en veel Vreugde & Succes gewenst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien bedoel je De Witte Kraanvogel?
Een jongeman helpt een aangeschoten kraanvogel, die later in de gedaante van een mooie jonge vrouw zich aanbiedt om zijn vrouw te worden. Enz. Het verhaal houdt in dat je een lang en gelukkig leven kunt hebben mits..De Kraanvogel staat symbool voor geluk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, dat is de bron waaruit ik mijn antwoord haalde.
Jou verhaal lezende denk ik aan de apen-bhoeda.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb alweer een minnaar maar is dat mijn geliefde of iemand die enkel graag dat duimpje naar beneden aan klikt zonder enige uitleg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jaja de minnaars duimen naar beneden en de minnaressen duimen naar boven ;-) ;-) misschien ligt het verzamelen van under-duimpjes niet aan jouw antwoorden maar aan het afkeuren van dat oude VW-busje - hahaha Anyway Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zou kunnen, betekend wel dat de mensen de geschiedenis niet kennen van Volkswagen anders waren het allemaal duimpjes omhoog.