Kan iemand mij de betekenis van deze tarotkaart uitleggen?

Ik trok laatst zelf de tarotkaart "the outsider" (of: de buitenstaander). Ik werd direct emotioneel bij het zien van de kaart. Ik wist ook instinctief dat deze kaart echt voor mij bedoeld was. Toch vind ik de uitleg van de kaart (Google) moeilijk te begrijpen. Kan iemand hem voor mij verduidelijken? Bvd!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is een stuk papier met een afbeelding erop, de emotie die je voelt is gewoon een link die je legt met iets in je leven.
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarschijnlijk voel je je soms een buitenbeentje of werd je vroeger gepest of had je niet veel vrienden (wat veel mensen wel hadden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kaart laat een situatie zien die iedereen herkent. Daardoor wordt een bepaald basisgevoel als het ware wakkergeschud. Hoe sneller emoties tot je doordringen, hoe sterker die ervaring zal zijn. Met de theorie achter de tarotkaarten heeft dit dus helemaal niets te maken. Een psycholoog kan je vergelijkbare plaatjes voorleggen om erachter te komen waar jij op "triggert", en zo te ontdekken waar jouw probleem ligt.

Antwoorden (1)

Laat je niet gek maken door een kaart en zeker niet met informatie die je zelf al wist. De meeste 'outsider' kaarten laten een afbeelding zien van een kind achter een met een hangslot gesloten poort. Denk als volgt:

Het kind kijkt door de poort en is er zo van overtuigd dat hij er niet door kan dat hij niet eens ziet dat de poort wel open kan als je een sleutel hebt. Dit is een stap verder. Als je je buitengesloten voelt dan krijg je een gevoel van binnen wat je herkent uit je kindertijd, klein en hulpeloos. Dat is niet zo verwonderlijk want dat gevoel is diep geworteld door vroege ervaringen in je kindertijd.

Je kunt dit stoppen, je kunt stoppen met jezelf te kwellen dat je niet goed genoeg zou zijn om aanvaard te worden en opgenomen te worden in de groep. Herken de wortels en gevoelens uit het verleden en laat die oude pijn los, als je dat doet kun je weer zien dat er mogelijkheden zijn om de poort te openen: zoek de sleutel in plaats van het op te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg goed antwoord, Pelle. +