Als de aarde in langere tijd periode is gemaakt, hoef ik dan ook maar een keer in de 6000 jaar sabbat te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Toen de zes “scheppingsdagen” voorbij waren, rustte God van zijn scheppingswerken. Hij wist dat zijn voornemen met de aarde en de mensheid vervuld zou worden.
Wij ’gaan Gods rust in’ door Gods voorziening voor onze redding te aanvaarden (dat is: het offer van Jezus Christus). Oefen geloof in God, volg Jezus Christus na in je gehele leefwijze (niet slechts een dag per week) en geniet van de vrede en verkwikking van zijn ‘juk’ (zie Mattheüs 11:28-30).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar in je preek staat het antwoord op de vraag? Nergens...

Andere antwoorden (8)

je mag ook elke dag sabbat houden want als je toch niet geloofd dat god er 6 dagen over deed
geloof dan gewoon dat hij er geen een dag over deed
en hou elke dag een sabbat
don't worry be happy
xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of en hoe vaak je Sabbat houdt is een keuze die je zelf maakt, dat kan niemand je voorschrijven. Of je je wel aan welke voorschriften dan ook wilt houden is ook een keuze die je zelf maakt.

Je hoeft niets!
12 jaar geleden
Eerst een paar flauwe antwoorden:
- ja, dat scheelt weer tijd en gedoe!
- "voor God zijn 1000 jaren als 1 dag", staat in de Bijbel, dus ziedaar: wat hij in 1 dag doet, daar zou jij 1000 dagen over doen, dus 1000 jaar sabbat houden zou mooi zijn.
- "voor God zijn 1000 jaren als 1 dag", staat in de Bijbel, dus als hij na 6000 jaar sabbat houdt, dan moet jij dat doen na 6 dagen.

En nu serieus:
God maakte de sabbat, zodat de mens een dag zou hebben om aan Hem te denken. Bedenk dat het leven hard was in die tijd. De sabbat is niet in het paradijs ingesteld, waar het leven goed was. Maar daarna. Toen de mens al (vanwege de zonde) uit het paradijs was gestuurd en voortaan zwetend voor zijn eten moest werken! God stelde een ritme in van 6 dagen werken en 1 dag rust, ter ere van zijn naam. Of dat in onze tijd, nu we veel meer vrij hebben, nog geldt, daar zijn de meningen over verdeeld. Je neemt God heel serieus, als je je eraan houdt. Zoals hij het letterlijk heeft gezegd (eens in de 7 dagen) of zoals hij het wellicht heeft bedoeld (Hem eren en echt tijd nemen om met Hem bezig te zijn). Ik ben vooral van dat laatste. Wat jij wilt, en hoe jij ermee omgaat, dat mag je zelf bepalen. Lijkt me dat je gewoon even met God moet bespreken. Wens je een goed gesprek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het serieuze gedeelte van dit antwoord vind ik een goede raad.
Aan het vroegere Wetsverbond, dat door bemiddeling van Mozes aan Israël was gegeven, kwam een einde toen het door Jezus’ dood werd vervuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus sloot een nieuw verbond bij de instelling van het avondmaal, voor zijn dood. (Mat 26:28).
Dat betekent echter niet dat wij er maar op los mogen zondigen en dat de wet niet meer geldt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Janstip
(Romeinen 7:6) ...Maar nu zijn wij ontslagen van de Wet, . . .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het 'offer' van Jezus Christus eindigde de Mozaïsche Wet, waarvan de sabbat deel uitmaakte. Het navolgen van Jezus Christus is een leefwijze, voor elke dag (en nacht) in je leven. Galaten 3:19 Waartoe dient dan de Wet? Ze werd toegevoegd om overtredingen openbaar te maken, totdat het zaad gekomen zou zijn aan wie de belofte was gedaan, en ze werd door bemiddeling van engelen door de hand van een middelaar overgebracht. Romeinen 10:4 Want Christus is het einde van de Wet, zodat een ieder die geloof oefent, rechtvaardigheid verkrijgt.
God heeft ons de zon en de maan gegeven en dus de dagen in de week en de maanden in een jaar. Hij heeft ons het gebod gegeven om de shabbat in ere te houden. Dus het is vrij eenvoudig.
De tijd dat God de wereld schiep was Zijn zaak en dat was nog voordat hij deze orde aan ons gaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is onzin want de aarde is volgens de Bijbel in zes dagen (van 24 uur) gemaakt, daar werd nooit aan getwijfeld tot mensen het scheppingsverhaal in overeenstemming wilden brengen met de evolutietheorie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als de aarde wel in langere perioden gemaakt zou zijn dan klopt er helemaal niets meer van tijdsaanduidingen in de Bijbel en zou je inderdaad maar 1 keer in de 7000 jaar de sabbat hoeven houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat jij dat denkt en daarom neem ik deze vraag niet serieus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens
Wat maakt het uit of de aarde in zes dagen of in zes duizend jaar is gemaakt, het gaat om de boodschap.
De aarde is wonderbaar geschapen, kijk maar naar vlinders, en de nerven van een blad van een boom.
Niks geen toeval, of een samenraapsel van toevalligheden.
God heeft ons de opdracht gegeven, om een dag per week rust te nemen, is dat zo moeilijk om dat na te leven?
Geniet van al het moois, en wees liefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedere keer als God iets gemaakt had keek hij of het goed was en het was goed

op het laatst heeft hij gerust van al zijn werken

zo kunnen wij ook ons bezinnen het gene wat wij doen of het goed is en dat hoeft niet persee op de zaterdag te zijn of zondag

elke dag kan je misschien wel een paar minuutjes tijd hebben om je te bezinnen