Ik zou bedenken wat de persoon zelf had gewild. Wanneer je dit niet weet probeer dan te bedenken hoe hij/zij was. Hield het van ruimte, water, natuur? Waar vond de persoon rust?

Wanneer bijvoorbeeld de persoon bij leven bang was voor water, zou ik het absoluut daar niet verstrooien.
Ik zou het verstrooien op een plek waar men van hield.

Sterkte er mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je kan misschien gaan uitstrooien ofzo op zijn/haar favoriete plek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitstrooien, bewaren of potloden van (laten)maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens op onderstaande site kunnen kijken.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan een mooi altaartje maken, met een mooie urn, foto's en een kaarsje.
je kan de as in een speciaal sieraad laten verwerken.
je kan de as vermengen met aarde en er een mooie plant inzetten (alleen als je groene vingers hebt).
14 jaar geleden
- In een sierraad doen.
- In een mooie pot doen en die op een speciale plaats zetten
- Uitstrooien op de lievelings plek van een dierbare
- Op een kerkhof in een grafje plaatsen of in een wand plaatsen.

(iemand die ik ken wilt zijn as met een vuurwerk pijl de lucht in schieten, dus dat kan ook)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten staan bij het crematorium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het in een diamant laten persen /verwerken.
tegenwoordig kan je ook tatooage's laten zetten met de as er in verwerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er heel veel mee doen, zie bovenstaande antwoorden, zelfs nog een tatoeage laten zetten.
Maar als ik de wens van mijn dierbaren niet zou weten dan zou ik ze weer aan de aarde toevertrouwen. !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In vorm van een ketting op je hart dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De as van mijn moeder heb ik zelf verstrooid op een heel mooi plekje vol bloemen te midden van een mooi plassen gebied. Daarna heb ik bloemen neergelegd en een foto van het geheel gemaakt. Dat voelde echt goed. Een klein beetje heb ik in de tuin verstrooid (ik heb het huis overgenomen nadat ze stierf) maar het duurde dus heel lang voor die as door de aarde was opgenomen. Zat ik te tuinieren in de as van mijn moeder, dat raad ik je dus af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de vensterbank zetten of verstrooien op een plek die de overledene dierbaar was.