Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar was Jezus nadat hij is opgestaan en voor dat hij ging 'hemelen'?

Hij schijnt zich wel geopenbaard te hebben aan diverse personen maar waar 'verbleef' hij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat blijft een beetje in nevelen ghuld. Hij is na zijn wederopstanding wel aan zeker 500 mensen verschenen,maar waar hij verbleef is onduidelijk,alleen is hij met zijn discipelen tijdens een maaltijd aan het meer van Galilea geweest,alwaar hij Petrus gerehabiliteerd zou hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een god bent heb je denk ik niet echt een verblijfplaats nodig :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was toen niet eens dood joh. In die tijd wist men niets over coma en diepe bewusteloosheid . Men moest vaak binnen 24 uur begraven worden (nog steeds in veel landen) waardoor men vaak niet eens dood was . In zijn geval is hij lekker in een grotje gelegd waardoor hij fijn weg kon wandelen en mensen dachten een geest te zien . Natuurlijk is deze beste man heus wel ooit dood gegaan en als nog ergens begraven of wat dan ook . In die jaren en zeker nog eeuwen erna was Religie nog machtiger dan dat het nu al is . Als je een verschijning verzon liep je of het risico verketterd te worden of je kreeg grote status . Het was dus best handig een verschijning te verzinnen . Kort om voor hij naar de hemel ging heeft ie nog fijn wat dingen op aarde gedaan en natuurlijk geheel anoniem want een twee kruisiging had de beste man geen zin in .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Evangelien zijn verhalen van mensen die iets hebben meegemaakt met Jezus. Dus verder is er gewoon niets bekend dan er beschreven staat. En dan is het nog geen feitelijke geschiedschrijving maar een ervaring, bv van de Emmausgangers, waarin hun verdriet over de dood van Jezus een rol speelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar wordt in de Bijbel weinig over gezegd.
Vanuit een christelijke perceptie is het logisch te stellen dat Jezus als godheid geen stoffelijke verblijfplaats nodig had, ofwel: hij kon verblijven waar hij wilde en werd hierin wellicht door Zijn Vader geholpen.

Vanuit mijn eigen niet-christelijke standpunt denk ik niet dat Jezus ooit is opgestaan uit de dood, maar dat heeft verder niets te maken met je vraag, dus daar zal ik ook zeker niet over uitweiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een achteraf hotelletje in Bethlehem ? Of gewoon geslapen onder een olijvenboom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding