God zou ons de keus laten om te geloven. Als je niet gelooft kom je in de hel. Dan geloof je ook in gods bestaan. Kan iemand helpen met deze paradox?

Als ik aan een christen vraag waarom god zich niet openbaart en me naar de hemel stuurt, zegt hij dat dat is omdat god de vrije wil intact wil laten. Dus ook de keus om te geloven of niet. Als ik echter besluit niet te geloven, beland ik in de hel, ivm de zonde van de geboorte (er vanuit gaande dat ik verder niet gezondigd heb). Daar wordt ik me alsnog van het bestaan gods bewust, en schiet ik er niets mee op, behalve dat ik nu in de hel zit ipv hemel...

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is geen paradox; Hij bestaat of hij bestaat niet. Als hij niet bestaat, dan gaat niemand naar de hemel noch hel. Als hij wel bestaat, dan kunnen gelovigen in de hemel komen. Als je niet gelooft kom je in principe in de hel; Dat is dan gewoon een feit, en is geen paradox; Zodra je in de hel belandt, kom je tot geloof

in het oude testament was de hemelen de hel een erg zwart wit iets als je dood ging ging je ook niet naar de hemel of de hel maar moest je wachten op de dag des oordeels waarbij je beoordeeld werd voor je daden. de joden wachten nog steeds op die dag dat hun verlosser komt en de christenen hebben de dood van jezus als dag dat alle doden hun ticket naar hemel of hel kregen. jezus heeft de voorwaarden ook erg afgezwakt en het belangrijker gemaakt om een goed leven te leiden dan alleen het geloof in god en het strikt naleven van de 10 geboden. misschien wou hij eigenlijk duidelijk maken dat er geen hemel of hel is maar een maatschappij die in een hemel en hel gelooft kan je dat niet in een keer duidelijk maken dus kan je dat geloof alleen maar veranderen en niet opeens verwijderen. de wetten en regels in het oude testament waren gemaakt voor het menselijk besef in die tijd. en de wetten en regels die jezus maakte en aanpaste waren voor de mensen 2000 jaar geleden ik denk dat als jezus nog een keer langs zal komen hij nog meer regels zal afschaffen of nuanceren omdat we in deze tijd niet al die regels meer nodig hebben. En ook zal verklappen dat er geen hemel en hel is.

Als ik geloof in een God, dan kom ik meestal in de hemel (of ik reïncarneer of misschien wat anders dat hangt af van het geloof). Meestal hoort bij dat geloof dat je andere geloven afwijst en om één of andere reden geloof je dat alle anderen die niet geloven in de hel belanden. Echter er zijn ook mensen die in 'iets' geloven. Of zoals mij die niks geloven. Ik leef, als een beetje meezit, nog 60 jaar wordt dan onder de grond gestopt en dan is het einde oefening voor sgrijvvaud. Na 10 jaar ben ik weggerot opgegeten door de ratten en wat over is zijn enkel wat botten net als miljoenen die wel geloofden in een god. Het is maar net waar je voor kiest, wat je zelf prettig vindt. Maar voor alles geldt, het is slechts een geloof niemand kan zeggen hoe het echt zit.

Er zijn vele stadia"s. Je kunt niet zeggen er is een hemel en een hel. Je leven hier op aarde is bepalend. Als je altijd als een egoïst geleefd hebt, kom je ook op een plaats waar egoïsten zullen zijn, het is een blauwdruk van jouw leven. Heb je gemoord en verkracht in je leven, dan zal je in dat verblijfsniveau terecht komen. In een hemel zul je je niet op je gemak voelen. Ben je een goed mens geweest, en is liefde jouw deel geweest, dan zul je naar zo'n plek gaan waar deze mensen zijn. Denk niet dat de hemel saai zal zijn, velen zullen de oprdracht krijgen om anderen te helpen de oversteek te maken. Ben je verder, dan zul je helpen om vele zielen gerust te stellen en te helpen groeien. Zie het als een spel met vele levels. Vroeger speelde ik super mario samen met mijn zoontje. Op een gegeven moment hadden we het spel zo onder de knie, dat we alle levels hadden gehad. Wat een plezier gaf dat spel, en wat soms ook frustraties. Zo is het echte leven ook, en ook de plaats waar je naar toe gaat na je lichamelijke dood.

De crux zit 'm in het feit dat alles om God draait en niet om de mens. Zo lang je pas wilt geloven wanneer God zich aan jou openbaart, dan draait het om jou in plaats van om God. Zo lang je geloven koppelt aan het gaan naar de hemel, dan draait het ook alleen maar jou en niet om God. Je gelooft in God omdat Hij de oorsprong, het doel en de zin van alles is. Niet omdat Hij zich aan je heeft geopenbaard of omdat je na dit leven in de hemel komt. Je stelt dan alles in een andere proportie. Het hoopje klei instrueert dan niet de pottenbakker over zijn eigen vormgeving, maar andersom. Klei heeft geen keus. Jij wel. Als je ervoor kiest om hier niet in te geloven, dan kies je voor jezelf.

Kijk , je begint met het pad om in God te geloven maar de vraag is hoe ga je in God geloven. Zeer simpel. Het is voor elk individu anders. Veel mensen geloven in God maar elk van die mens die écht geloven in God is anders. Je hebt nou eenmaal mensen die in God twijfelen. Om de twijfel te doen verdwijnen moet je het bestaan van God exploreren. Je moet eerst de wereld begrijpen dan het universum dan de big bang en dan de zwarte materie en de zwarte energie. Deze ontwikkeling was andersom. Eerst God dan de zwarte energie met de zwarte materie(God liet deze 2 eigenschappen bijeenkomen van zijn eigen oneindige kracht). Door de hevige en alsmaar groeiende zwarte energie en materie ontstond er een big bang! De big bang was er hevig veel licht ontstaan. Deze licht bevatte de materie en de energie en dijde zich uit. Daaruit ontstonden sterrenstelsels. Door de zovele sterrenstelsels ontstonden er melkwegstelsel. Er ontstaat dit en dat en dit en dat. Dan werd de Aarde gevormd en andere talloze planeten :p . Alle planeten ,manen,zonnen ,enz, zijn zeer uniek. De voor ons "langzame" evolutie zorgde ervoor dat er leven was op Aarde en dat er vele soorten dieren zich ontwikkelden. Hoe dan ook de mens begon groot. Hoe weten we dat : dankzij de wetenschap. Wij hebben namelijk een medeplaneet: de maan die voor eb en vloed zorgt op onze mooie oceanen en zeeën. De Aarde wordt aangetrokken door de gravitatie van de zon,maar dankzij de maan ,houdt het de aarde in balans met andere woorden het vertraagt de aangetrokken kracht. Tevens door de gravitatie van de Aarde zelf behoudt het onze mooi witte volgevulde kratersmaan. De volgende dat de maan verstoort is Saturnus. Saturnus heeft de grootste massa van onze sterrenstelsel naast de zon. Wat doet Saturnus? Het trekt onze maan naar zich. Waardoor de maan telkens een jaar 1 kilometer verder verschuift. Nu ,de kern van de aarde reageert door nog meer energie te verspillen. Het wilt de maan behouden wat gebeurt er?? De maan draait rond en rond ,gaat verder weg van de aarde , de massa groeit door de reactie van de kern, de aarde gaat dan trager en trager draaien, door de druk worden de inwoners van de aarde kleiner en kleiner net zoals de dieren en de mens. Is er dus een mogelijkheid dat de mens ooit groot begonnen was ? Ja ? Wie ? Adam en Eva. Nu deze processen is voor God niet van belang ,want God is in alles Schepper. Er zijn nog talloze dinges dat ik u kan vertellen van waarom dat ik in God geloof. Maartypenkannietmer

Dit is een heikel punt natuurlijk. Er zijn zoveel mensen met verschillende overtuigingen.. Mijns inziens kan je er niet voor worden gestraft als je niet gelooft. Je bent immers zo gemaakt. Dat je in de hel belandt als je niet gelooft is volgens mij bangmakerij. Het kan toch niet zo zijn dat je 'besluit' te geloven overigens? Je gelooft iets of je gelooft iets niet. Dat is een gevoel dat van binnen zit. Als je besluit om iets te geloven kies je ervoor, ondanks dat je er in eerste instantie blijkbaar niet echt in geloofde. Luister dus eerlijk naar jezelf, meer kan je volgens mij niet doen. Als je als mens zo goed mogelijk voor anderen probeert te zijn en niet gelooft, maak je volgens mij meer kans dan gelovigen die dat niet doen. Maar dat is mijn opvatting natuurlijk, jij zal daar je eigen ideeën over hebben.