Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend het als je in paranormaal opzicht een kind bij iemand ziet?

Als iemand paranormaal is krijgt ie soms beelden bij iemand door, die kun je n niet altijd plaatsen . Zou een beeld van een kind het beeld van een toekomstig kind kunnen zijn * van de ziener zelf of van iemand uit zijn buurt ( en wie heeft dat wel eens ook zo gezien, gevoeld. De vraag is in paranormaal opzicht en heeft niets met waanbeelden te maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als het kind bij iemand specifiek te zien is, is het waarschijnlijk dat het bij die persoon hoort. Niet in de toekomst maar in het verleden, dus een overleden kindje. Kan zelfs bij die persoon nog te zien zijn vanuit een vorig leven. Iemand die mediamiek is kan helpen het kind verder te laten gaan naar het licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist, helpen is waar ze om vragen.
Ze zoeken vaak de mensen op die dat zouden kunnen.
+
Cryofiel
13 jaar geleden
"Ik schep de wereld met mijn gedachten" - wat een hoogmoed! Alsof de werkelijkheid zich door ons zou laten leiden. Realistischer en bescheidener is, het precies andersom te doen. De werkelijkheid leidt mij. Zo niet, dan sta ik los van de werkelijkheid, en dat wil ik niet - ook niet als dat in eerste instantie heel fijn lijkt te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet een gegeven dat de mens zijn eigen wereld schept / creëert? En dat die mens door zijn gedrag, instelling en handeling mede de 'wereld' bepaalt?
Cryofiel
13 jaar geleden
Iedereen creëert zijn eigen wereld - maar dat is NIET de echte wereld zoals die buiten ons bestaat. De kunst is nu juist, de wereld die je zelf creëert zoveel mogelijk in overeenstemming te laten zijn met de werkelijke wereld buiten ons. Niet door net te doen of die werkelijke wereld zich aan onze wensen aanpast, maar door ons beeld aan te passen aan de werkelijke wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je mij vertellen hoe 'de werkelijke wereld' er voor jou uit ziet?
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat lukt niet in 2500 tekens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens vanuit het hart. Misschien lukt het dan om dit met een paar woorden 'handen en voeten' te geven.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat heb ik al gedaan. Voor mezelf. Om mijn gevoel over te brengen, heb ik toch echt woorden nodig. Veel meer dan 2500.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo, ik weet niet waar dit hier in mijn antwoord op slaat.
Cryofiel
13 jaar geleden
Lees de uitleg die ik een half uurtje geleden heb geschreven onder het uitstekende antwoord van Marleen. Over de olifant in de boom. Of, wat algemener: over de drie verhalen: het oncontroleerbare verhaal, het controleerbare verhaal, en het gecontroleerde verhaal.

Andere antwoorden (3)

dan zijn er vier mogelijkheden ; hij maakt gebruik van cold reading of van hot reading of hij bluft of hij liegt .
paranormaliteit is nog nooit bewezen , er ligt een miljoen klaar in New York van de beroemde sceptic organisatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt - om precies te zijn van de James Randi Educational Foundation.
Aangezien er geen enkele reden is om aan te nemen dat mensen die BEWEREN iets te zien, ook daadwerkelijk iets waarnemen, zijn er aan e mogelijke interpretaties natuurlijk ook geen grenen ; slechts aan de fantasie van de interpretator.

Een kind bij iemand zien kan refereren aan :
- een toekomstig kind
- een mógelijk toekomstig kind
- een overleden kind
- het kind dat de persoon vroeger zelf is geweest
- een geleidegeest in de vorm van een kind
- een archetype " kind" zoals iedereen dat nog als deel van zijn of haar persoonlijkheid heeft
- een kind uit een vorig leven
- de persoon zelf uit een vorig leven (dat eventueel maar kort was)
- een kind uit een toekomstig leven
- de persoon zelf in een toekomstig leven
- een algemene manifestatie van " het kind-zijn"

Daar houdt het voor mij even op, maar er zijn ongetwijfeld nog meer constructies te bedenken. Belangrijkste is dat de eventuele " verklaring" achteraf altijd klopt of lijkt te kloppen, om de geloofwaardigheid te verhogen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Even een kleine correctie op mijn eerste zin :
...ook daadwerkelijk iets WEZENLIJKS / BESTAANDS waarnemen.
Waarnemen doen ze zeker, maar dat betekent niet dat er ook echt een kind - in welke vorm dan ook - is buiten het hoofd van de waarnemer. Zoals ook geesten en dromen slechts bestaan in het hoofd van degene die ze ervaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Zoals ook aura's aantoonbaar enkel door de aura-ziener zelf worden gecreëerd. Ofwel: er is helemaal geen aura, maar de aura-ziener bedenkt er zelf eentje; hij zal die zelfbedachte aura vervolgens daadwerkelijk waarnemen, en wel op zo'n manier dat het net lijkt alsof de aura bij iemand anders hoort. Met zo'n kind is het net zo: de kind-ziener bedenkt zelf een kind. Hoe en waarom, dat weten we niet, en dat maakt ook niets uit: hoofdzaak is dat de kind-ziener zelf een kind bedenkt. Vervolgens neemt hij dat kind daadwerkelijk waar, op zo'n manier alsof het kind zich buiten hem bevindt, en alsof het kind bij iemand anders hoort. Het waarnemen van een kind bij iemand anders zegt dus vooral veel over degene die het kind waarneemt, en over de cultuur waaruit die persoon afkomstig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat er mensen zijn die de aura van de andere mens zien. Er zullen er ongetwijfeld ook zijn die een grote duim hebben.
Je reactie heiligt hiermee niet de stelling dat aura's alleen maar door de lezer gecreeërd wordt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Of iemand een aura ziet die daadwerkelijk bestaat en zich dus buiten hemzelf bevindt, dan wel of die persoon een aura ziet die niet bestaat maar die hij zelf creëert, is middels een eenvoudig proefje te ontdekken. Er is nog nooit iemand geweest die met dit eenvoudige proefje kon laten zien dat hij een buiten zichzelf bestaande aura zag. Er is ook nog nooit iemand geweest die via een ander proefje kon laten zien dat hij een echt bestaande aura zag. (Althans, bij mijn weten. Vergroot mijn kennis als jij iemand kent die wél kon laten zien dat de aura's die hij ziet, echt bestaan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht zijn die 'proefjes' niet geschikt gebleken of afdoende? Jouw reactie laat al een beetje doorschemeren dat men/jij al op voorhand de verwachting heeft dat dit 'proefje' voldoende zou zijn om de aura, dat 'iets' te kunnen registreren, hetzij aantonen.
Het is mij te makkelijk om het daarmee af te doen en de genoemde conclusie eraan te verbinden. (het is niet aan mij jouw kennis te vergroten. Dat bepaal jij zelf door buiten het aantoonbare de keuze te maken of je het 'een kans geeft' of niet. Jij bepaalt wat jouw waarheid uiteindelijk wordt of is).
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik geef het wel degelijk een kans. Anders had ik niet met zoveel belangstelling naar die proeven gekeken. De aurazieners zelf vonden het een prima proef. Voor de meeste van hen veranderde dat toen ze faalden; slechts een enkeling accepteerde het resultaat. Omdat sommigen blijven zeggen dat de proef niet geschikt is (overigens zonder te vertellen wat er dan verkeerd aan zou zijn), is de uitnodiging gedaan zelf een andere, betere proef te bedenken. Die uitnodiging is niet alleen naar de direct betrokkenen gedaan - het betreft een openbare, algemene uitnodiging. Tot nu toe (alweer: voor zover ik weet) is niemand ooit op die uitnodiging ingegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, over de proef is het me wel duidelijk. Ik heb al eens met je gedeeld dat 'zij' (onze gidsen) wars zijn van energieverspilling. Vanuit die gedachte kan ik mij voorstellen dat 'zij' niet zomaar energie (berichten, auralezen, enz) doorgeven voor een proef. Het is niet aan de mens om deze energie zomaar op te (kunnen)roepen om een proefje te doen. Het moet een doel hebben, en niet om de andere mens hiermee te behagen en op zijn wenken en wensen te 'bedienen'. Dit doel is bij 'hen' bekend. Ik ben ervan overtuigd dat jij het een keer zal meemaken wanneer jij (of anderen) er aan toe bent, en niet wanneer jij of anderen dit wensen. Het heeft niets met meer of minder te maken. Een ieder zal dit zelf moeten doen, er achter komen.
De een wordt getriggerd door een woord, gepassioneerd door de kern van een reactie, een lied, en noem maar op. Het is aan de mens zelf dit te beoordelen en hierin een keuze te maken. Het hart is hierbij een belangrijk onderdeel. Zo vormt zich m.i. de waarheid van de afzonderlijke individu.
Cryofiel
13 jaar geleden
Jij bent feilbaar, toch? Net als ieder mens. Je kunt het dus verkeerd hebben. Net als ieder mens. Stel nu dat jij het verkeerd hebt met jouw verhaal. Hoe zou je daar ooit achter kunnen komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben ook feilbaar. En ja, ik kan het verkeerd hebben. Ik denk dat ik er pas achter kom wanneer ik over ben gegaan. Tot die tijd vorm ik mijn eigen waarheid, gelijk een ieder.
Het leven zelf vraagt ons continu om keuzes te maken. Dit gebeurt meestal vanuit de wijsheid waarover we op dat moment beschikken.
Keuzes maken geeft mijn/het leven richting en houvast.

Mijn ‘waarheid’ die vervolgens ontstaat, is aan verandering onderhevig, naar gelang er zich inzichten voordoen, op elk niveau.
Dat die waarheid afwijkt van andere waarheden is mij hierdoor duidelijk. Ik probeer dan ook in de communicatie met anderen daar rekening mee te houden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Waar ik heen wilde, en wat ik uit jouw tekst begrijp, is dat je het mis zou kunnen hebben. En ook dat, mocht je het inderdaad mis hebben, er geen enkele manier is waarop je dat zou kunnen ontdekken. Dat betekent dat je hele geloofssysteem een puur theoretische exercitie is. Laat me een voorbeeld geven. Als ik in de verte een boom zie staan, kan ik geloven dat er een olifant in die boom zit. Ik ben realistisch genoeg om toe te geven dat ik het mis zou kunnen hebben, maar desondanks: op dit moment geloof ik dat er een olifant in die boom zit. Kan ik mijn geloof testen? Ja, dat kan: ik kan naar die boom toelopen, hem desnoods omhakken, en zo ontdekken of mijn geloof wel of niet in overeenstemming is met de werkelijkheid. Ik kan dus een KOPPELING leggen tussen mijn geloof en de werkelijkheid. Of, zo je wilt, tussen mijn persoonlijke waarheid en de echte waarheid. Nu jouw situatie. Jij ziet in de verte een boom, en je gelooft dat er een olifant in die boom zit. Je bent realistisch genoeg om toe te geven dat je het mis zou kunnen hebben. Toch geloof je dat er een olifant in die boom zit, net zoals ik hierboven deed. Maar nu stroomt er een ondoorwaadbare rivier tussen jou en de boom. Je kunt dus niet naar de boom toelopen. Zo kun je nooit testen of jouw geloof wel of niet overeenkomt met de werkelijkheid. Dit betekent dat je alles kunt gaan geloven wat je wilt over die boom. Controle is namelijk nooit mogelijk. Je kunt altijd een verhaal ophangen dat "goed voelt", en waarvan het net lijkt of het zo zou kunnen zijn. Ook al zit je er gigantisch naast, je zult dat nooit ontdekken. Dat betekent automatisch dat jouw verhalen los staan van de werkelijkheid. Dat is het grote verschil. Die KOPPELING tussen jouw geloof en de werkelijkheid (of, zo je wilt: tussen jouw persoonlijke waarheid en de echte waarheid) ontbreekt. Aan de ene kant maakt dat jouw geloof onaantastbaar. Tegelijk maakt het jouw geloof nietszeggend.
Cryofiel
13 jaar geleden
(De laatste zin uit mijn vorige reactie is een constatering. Een conclusie uit dat wat voorafging. Niet denigrerend bedoeld, en zeker niet persoonlijk bedoeld.)
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat wil ik hiermee nu aangeven? Dat is het volgende: Er zijn drie soorten verhalen:
1.  Het oncontroleerbare verhaal.
2.  Het controleerbare verhaal.
3.  Het gecontroleerde verhaal. Toelichting op elk van deze drie: -- 1.  Het oncontroleerbare verhaal. Dit is het verhaal dat er een olifant in de boom zit, maar die boom is helaas onbereikbaar. Je kunt er dus nooit achterkomen of het verhaal klopt, of dat het grote onzin is. Daardoor geeft het verhaal geen inzicht. -- 2.  Het controleerbare verhaal Dit is het verhaal dat er een olifant in de boom zit. De boom is bereikbaar, dus je kunt besluiten naar die boom toe te wandelen om te kijken of je gelijk hebt. Dit verhaal is een stuk waardevoller. Het heeft toekomst. Het is meer dan het oncontroleerbare verhaal: het bevat namelijk alles wat het oncontroleerbare verhaal ook bevat, met daarnaast nog iets extra's, namelijk de controleerbaarheid. Die controleerbaarheid zorgt ervoor dat je je inzicht kunt vergroten. Deze mogelijkheid ontbrak bij het oncontroleerbare verhaal. -- 3.  Het gecontroleerde verhaal Dit is hetzelfde als het controleerbare verhaal, maar nu een dag later, namelijk nadat je naar die boom bent toegelopen en hebt gekeken of er wel of geen olifant in die boom zit. Dit is natuurlijk het summum van inzicht. Als er inderdaad een olifant in de boom bleek te zitten, heb je nog steeds hetzelfde verhaal, maar nu is het zoveel méér dan enkel een leuk verhaaltje: je *weet* nu dat het verhaal de waarheid is. Je hebt meer zekerheid verkregen. Jouw persoonlijke idee is meer in overeenstemming met de werkelijkheid dan vroeger. Als er daarentegen géén olifant in de boom blijkt te zitten, heb je óók gewonnen. Je past nu je verhaal aan. Het nieuwe verhaal ("er zit geen olifant in de boom") is weer veel méér dan enkel een leuk verhaaltje, want je *weet* nu dat het (aangepaste) verhaal de waarheid is. Ook nu heb je meer zekerheid verkregen. Je hebt iets geleerd, en nu is je persoonlijke idee meer in overeenstemming met de werkelijkheid dan vroeger. -- Samenvattend: 1.  Het oncontroleerbare idee is nietszeggend. Je blijft steken bij het idee. Of je gelijk hebt of niet is niet na te gaan, en daarmee maak je het waarheidsgehalte irrelevant. 2.  Het controleerbare idee is veel waardevoller. Het opent de weg naar meer inzicht. 3.  Het gecontroleerde idee is het beste. Je hebt nu daadwerkelijk je inzicht vergroot, je hebt een beter contact met de werkelijkheid dan voorheen.
Iedereen heeft een kindje in zich zitten. Het is namelijk zichzelf die op een bepaalde leeftijd is blijven hangen in een drama.
Je merkt het als een volwassen iemand plotseling heel anders gedraagd. Als diegene plots stug gaan doen, of heel boos wordt, of wellicht erg terughoudend.
Het is dan eigenlijk het kindje die zich zo gedraagd. Het kindje die niet weet hoe het moet communiceren, die nog niet volgroeid is om zich als een volwassene te uiten. Daarnaast is het kindje nog omringt door emoties, heeft het zelf niet de kennis en de kunde om zich over de drama heen te zetten.
Het kindje komt telkens weer naar boven, wanneer er situaties zijn die gelijkwaardig zijn als het drama die het kindje toen heeft moeten meemaken.

Op verschillende momenten kunnen er kindjes zijn ontstaan. Hoe jonger het kindje, hoe minder communicatief vaardig het is. Hoe meer het oergedrag naar boven komt.

Dus toont iemand dit soort oergedrag, bedenk dan dat dit het innerlijk kindje is, welke nog steeds moeilijkheden heeft met situaties. Steun mentaal het kindje, en je steunt dan ook de volwassene. Ideaal zal zijn als de volwassene zelf zijn eigen kindje kan steunen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Een heel aparte manier van verwoorden - en dat bedoel ik positief. +
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing