Kan je geesten zien afleren?

ik zie geesten al lang, maar het maakt me kapot. k heb er veel moeite mee. is er een manier on het af te leren of het behheersen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zie eigenlijk precies? Mensen, gekende of onbekende? Of als schimmen of schaduwen? geheel of gedeeltelijk? Wanneer zie je die, s-nachts of overdag? etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is af te leren. Door je (uiteindelijk) te realiseren dat ze gewoon niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien zou je iemand moeten vinden die dezelfde gave heeft om entiteiten/geesten te zien. jaren geleden heb ik op tv een paragnost een kleine jongen zien helpen, die hetzelfde probleem had, hij zag geesten in zijn slaapkamer. hij had daar erge last van. een paragnost zal je hierover veel meer duidelijk kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@heerv: er zijn nog meer personen die niet in geesten geloven. alle reacties: weg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Marten Vilijn: "Ik denk niet dat alle paragnosten de boel belazeren. Maar wel die mediageile gasten als:
Char(latan) Derek, Robbert." Ik zei ook met opzet niet "alle", maar "velen". "Maar hoe zit het dan met de paragnosten die niet uitgebreid in TV shows komen?
Daar zie/hoor je eigenlijk nooit iets over, niet negatief en niet positief." Dat zegt niets. Maar onderzoek van dergelijke paragnosten heeft gewoon laten zien dat ze niets kunnen, wanneer er kritisch naar wordt gekeken. "Ik heb zelf ook wel eens entiteiten gezien/gevoeld waarvan ik niet kan zeggen wie of wat het zijn. Ik ben er ook wel eens bang voor geweest. En ik vind het storend dat ik daardoor soms door mensen word afgeschilderd als bijvoorbeeld: Schizofreen. Of gestoord." Ik heb je niet schizofreen, gestoord, of wat dan ook genoemd. Dat ben je zeker niet, als je zoiets meemaakt. Dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt en ik ben ook niet schizo. (Wel gestoord haha) Ik weet echter ook dat de menselijke geest een prachtig instrument is dat ons fantastisch voor 't lapje kan houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat het antwoord van Jodokus betreft (ik heb 't niet gemeld hoor): eigenlijk is het geen antwoord op de vraag. De vraag is of je het kunt afleren, maar daar zegt Jodokus geheel niets over, die verwijst de vraagsteller slechts door naar een paragnost. Dat kan een goed advies zijn (als je ervan uitgaat dat geesten wel bestaan), maar vormt gewoon geen antwoord.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Widar
Ik bedoelde ook niet dat jij mij zo had genoemd hoor :-)
Eigenlijk pikte ik het op uit het antwoord van Bamibal. @jodokus52
Ik denk dat een geest je antwoord heeft gemeld.
De geest van de redactie hehe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@widar: ik geef v.s. een "tool"/informatie om het antwoord te krijgen. je kan natuurlijk niet verwachten dat ik ga informeren bij een paragnost, lijkt me logisch.
aan de andere kant, zwart/wit gezien, heb je gelijk. maarrrr, heb je de andere antwoorden, na mij, gelezen? dat je er niet bang voor moet zijn? dat je schizofreen zou zijn? dat vind ik dus g.e.e.n. antwoorden op de vraag.......!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, Bamibals antwoord is precies gelijk aan dat van jou, slechts een doorverwijzing, dus ook geen antwoord op de vraag. Dat van Rammelzee is denk ik wel een antwoord, want die zegt dat je 't kunt afleren door er niet meer bang voor te zijn.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik plaats dit stukje nog een keer ;-)
Dit hoort eigenlijk reactie 4 te zijn. @Wildar
Ik denk niet dat alle paragnosten de boel belazeren.
Maar wel die mediageile gasten als:
Char(latan) Derek, Robbert. Maar hoe zit het dan met de paragnosten die niet uitgebreid in TV shows komen?
Daar zie/hoor je eigenlijk nooit iets over, niet negatief en niet positief. Ik heb zelf ook wel eens entiteiten gezien/gevoeld waarvan ik niet kan zeggen wie of wat het zijn. Ik ben er ook wel eens bang voor geweest. En ik vind het storend dat ik daardoor soms door mensen word afgeschilderd als bijvoorbeeld: Schizofreen. Of gestoord. Ik heb er niet om gevraagd deze dingen te zien. Maar toch zie ik ze af en toe. Niet tot mijn grote vreugde overigens. Het is makkelijker om te doen alsof ik ze niet zie, om commentaar te voorkomen. Dus off te record: "Ik zie ze soms ook." On the record: "Ik zie nooit iets." @ Vraagsteller.
Wat soms wil helpen is tegen de entiteit zeggen dat hij niet in jouw omgeving thuis hoort en dat hij moet vertrekken. "Jij bent niet welkom hier, jij hoort hier niet, ga weg!"
Of jezelf voor je projecteren badend in een fel wit licht."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@widar: beide andere antwoorden zijn weg, rammelzee hierboven, bamibal helemaal weg (maar hij lacht in zijn vuistje: = 9 duimen ? dacht ik...).
bamibal
11 jaar geleden
En weer terug.

Antwoorden (3)

Het zien of horen van dingen die er niet zijn, kan een symptoom van schizofrenie zijn. Ga er eens mee naar de huisarts. Hij kan je doorverwijzen naar een psychiater. Schizofrenie kan met de juiste therapie en eventueel medicijnen onder controle gehouden worden.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bamibal, wie ben jij om de ander te zeggen dat wat hij/zij ziet of ervaart niet bestaat en dus niet zijn werkelijkheid is?
bamibal
11 jaar geleden
Dat schrijf ik helemaal niet. Ik schrijf dat het KAN. Wie ben jij om mij de les te lezen?
bamibal
11 jaar geleden
Lees de eerste zin van mijn antwoord nog maar eens rustig door....
Dat is af te leren,een bekende van mij heeft het ook gehad met de nodige angsten en nooit geen last meer van.

Je geest richten op God en op mooie en fijne dingen.
Ontspannen, en vertrouwen en overgeven aan Jezus dat Hij je beschermer van nu af aan is.

Daarintegen breken met oude dingen
- Je huis reinigen van bovennatuurlijke dingen - zoals bepaalde beelden, boeddha's, tarotkaarten etc.
- geen griezelfilms kijken, of griezelverhalen in huis.

Zoek gezelligheid en een fijne gemeente.

Michael W Smith heeft mooie rustige christelijke muziek op youtube.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar de vraag of je echt wel geesten ziet, want er zijn maar weinig mensen die dat echt zien.
Echter kunnen er wel div. oorzaken zijn, dat jij ze denkt te zien, maar in werkelijkheid iets anders ziet.
Indien je echt geesten ziet, dan zou je moeten weten dat die geesten je echt niets kunnen doen, dus is elke vorm van angst overbodig.
Het probleem ligt dus niet bij die geesten maar bij je zelf.
Hierbij is je probleem echter niet minder groot, tenzij je de hele vraag zelf verzonnen heeft.
Wacht je reactie even af, voor een verder antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+