Heeft de mens in huidige tijden behoefte aan een nieuwe Profeet?

En wat zou dan de belangrijkste boodschap kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet mooie, waardevolle vragen te stellen, al wat al is in jou! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marita "en wat zou dan de belangrijkste boodschap kunnen zijn?" vogens de Bijbel: "Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart
en met heel uw ziel en met heel uw verstand.
Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk:
heb uw naaste lief als uzelf.
Deze twee geboden zijn de grondslag
van alles wat er in de Wet en de Profeten staat"
(Matteüs 22:36-40). dát lijkt mij dus ‘de belangrijkste boodschap’
(waarin ik me helemaal kan vinden);
maar weinig mensen schijnen die 'belangrijke boodschap'
waarschijnlijk nog niet helemaal te hebben begrepen…

Het beste antwoord

Laat iedereen zijn/haar eigen profeet zijn.
Met als motto:

"Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je...misschien heb ik aanleg om profeet te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's mijn motto ook. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sherpa;ik zou het anders willen zeggen, meer in de active zin WAT GIJ WILT DAT DE MENSEN U DOEN , DOET GIJ ALZO

Andere antwoorden (16)

Nee, de mens heeft in huidige tijden behoefte aan goed onderwijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, profeten zijn uit de tijd. Mensen zijn te eigenzinnig geworden. En voor wie toch volgen wil zijn er al boodschappen zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Er is een duidelijke beweging weg vand e kerk. Dat geeft aan dat men de interesse in religie aan het verliezen is, en gebruik maakt van de berg aan informatie die bv het internet levert om zelf de antwoorden op de vragen van hte leven te vinden.
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alle oorlogen de afgelopen 25 eeuwen hadden te maken met het geloof. Dus voor de lieve vrede geen nieuwe profeten meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan profeten wordt toegeschreven dat zij hoop en geluk gaan brengen, door de mensen te wijzen op hun tekortkomingen.

Ik denk dat voor bepaalde delen van de Aardse bevolking deze zeker gewenst is, denk maar aan de arm landen zoals Latijns Amerika en de bevolking van Afrika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee juist niet, mensen zijn vaak niet blij als ze op hun tekortkomingen worden aangesproken.
"Heeft de mens in huidige tijden
behoefte aan een nieuwe Profeet?"

Ik krijg vaak het gevoel,
dat velen zichzelf als 'een profeet' zien;

om die reden denk ik,
dat de meeste mensen geen behoefte (meer) hebben
aan een 'nieuwe profeet';

en als je vraagt:
"wat zou dan de belangrijkste boodschap kunnen zijn?"
dan zegt de Bijbel daarover:

"Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart
en met heel uw ziel en met heel uw verstand.
Dat is het grootste en eerste gebod.

Het tweede is daaraan gelijk:
heb uw naaste lief als uzelf.
Deze twee geboden zijn de grondslag
van alles wat er in de Wet en de Profeten staat"
(Matteüs 22:36-40).

dát lijkt mij dus 'de belangrijkste boodschap'
(waarin ik me helemaal kan vinden);
maar weinig mensen schijnen die belangrijke boodschap
waarschijnlijk nog niet helemaal te hebben begrepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me wel wat. Ik zou wel willen weten wat de toekomst in petto heeft. Je tweede vraag is natuurlijk belachelijk, want alleen die profeet zal dat kunnen zeggen...
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Naar alle waarschijnlijkheid heeft de toekomst oneindig veel maandagen in petto...
AWM
14 jaar geleden
Kijk, nu komen we ergens. Als we de rest van de week maar niet kwijtraken. Kun je dat ook zien in je kristallen bol?
Nee, laatste en de huidige profeet is al geweest. en heeft veel dingen achtergelaat. Dus er is geen behoefte aan een nieuwe profeet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja,om de volgende reden:

(Prediker 8:9) . . .Dit alles heb ik gezien, en mijn hart legde zich toe op ieder werk dat onder de zon is gedaan, [gedurende] de tijd dat de ene mens over de andere mens heeft geheerst tot diens nadeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens heeft in zijn diepste wezen een profeet, door diep te luisteren naar onze eigen intuitie.
De boodschap die actueel zou kunnen zijn is de universele boodschap van liefde en vrede, en het eigen ego daaraan ongeschikt maken.
Werk aan jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, en bovendien zal de huidige mensheid te nuchter zijn om achter een nieuwe profeet aan te wandelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort antwoord kan bij deze;

Nee, de Profeet leeft in je zelf, dus die is er!

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat zou dan de belangrijkste boodschap kunnen zijn?
Ook die boodschap/antwoord leeft/ligt in jou.
Luisteren naar jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moderne profeet heet "Stand Up Comedian" of "Cabaretier"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onze tijd lijkt ieder wel zijn eigen profeet, de een weet het nog beter dan de ander en paranormaal is normaal geworden.
De belangrijkste boodschap is LIEFDE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel veel mensen hebben er behoefte aan misschien niet zoveel hier als in arme landen en waar oorlog is, maar uiteindelijk keert jesus terug als verlosser om de wereld te helpen en zodat er eindelijk vrede is. jesus is er dan om mensen anders te laten kijken op dingen en duidelijkheid geeft aan de mensen. mensen met vragen, maar ook om de onwetendheid van mensen te doen verminderen en vooral duidelijkheid en informatie geeft wat dat betreft, en zoals ik heb gelezen uit betrouwbare bronnen is dat de komst van jesus niet zover meer is, en dat er veel tekens zijn voor zijn komst denk maar aan natuurrampen oorlogen maar ook zoals de hongersnood/waternood(die nu gauw zullen komen rond 2014 ofzo, ik weet niet precies de jaartijden) maar ook de crisis en de financiele zaken. ik weet het niet meer precies wanneer maar rond 2018/2019 of 2020 +/-.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord: nee,
Christus was de laatste en grootste profeet die ooit geleefd heeft.
Wat hij profeteerde gaat voornamelijk over deze tijd.
Alleen moet je wel een goede studie van de bijbel maken, dan weet je wat er
allemaal nog staat te gebeuren.
11 maanden geleden
Cryofiel
11 maanden geleden
Volgens hen die Hem kennen, was de Profeet de allergrootste profeet ooit.

Zij leren ons ook dat de Issah ("Jezus") die jij noemt ook in de rij profeten past, maar slechts onbeduidend was.
LeonardN
11 maanden geleden
-min
De vraag is niet wat er aan de hand is (Komt er nog een profeet volgens mijn geloof).
De vraag is of mensen er behoefte aan hebben. Zo beantwoordt je de vraag:
Hebben mensen behoefte aan het plegen van zonde?
Anders dan
Zouden mensen zondig gedrag moeten vertonen?