Verschilt het gebruik van beelden en symbolen in de rooms katholieke kerk ook per stroming?

Ik ben bezig met een verslag en ik heb geen flauw idee waar ik dit kan vinden hopelijk kunnen jullie mij helpen alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Ja, dat verschilt. Vergelijk bijvoorbeeld het gebruik van beeldtaal in de Zuid-Amerikaanse katholieke kerk eens met hoe het hier in Nederland is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elke katholiek dient een voorbeeld te nemen aan de Paus.Hij noemt zich toch de plaatsvervanger van Christus op aarde.En de laatste Pauzen waren fervente Maria-aanbidders,waartoe dat ook 'de beeld-aanbid-cultus' een grote rol speelt.