Wat is de gebedsruimte voor Mormonen?

Voor katholieken en protestanten is hun heilige gebouw de kerk, voor jehovah's getuigen een koninkrijkszaal, voor joden een synagoge en voor moslims een moskee. En hoe heet dit bij de Mormonen (de officiële naam weet ik even niet meer).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Het beste antwoord

Volgens onderstaande: "kapel" ook " kerk als gebouw noemt men "kerkgebouw"

.... "De meeste mensen die voor het eerst een mormoonse kerk binnengaan, maken opmerkingen over het aantal kamers.
Velen verwachten één grote binnenruimte aan te treffen zoals in veel gebouwen van aanbidding van andere christelijke kerken.
Maar de kerken van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen zijn anders dan die van veel andere kerkgenootschappen....

.... Dit alles benevens een grotere ruimte voor vijftig tot driehonderd mensen, die de kapel genoemd wordt, waar zondagse erediensten worden gehouden.
Om onderscheid te maken tussen de kerk als instelling en een kerk als gebouw noemen mormonen het gebouw vaak ‘kerkgebouw’. ...

http://www.kerkvanjezuschristus.be/wij-geloven/geloof-in-de-praktijk/wat-u-aantreft-als-u-een-mormoonse-kerk-binnenstapt.html

Toegevoegd na 22 minuten:
zie ook:

.... Leden van De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen gaan op zondag naar de kerk, en periodiek naar de tempel.
De tempel is heiliger dan het kerkgebouw, het is het huis des Heren. De kerk bouwt tempels om de leden naast hun wekelijkse kerkgang periodiek de mogelijkheid te bieden bijzondere ceremonies te verrichten die hen toerusten voor dit leven en hen voorbereiden op het leven na de dood...

http://www.kerkvanjezuschristus.be/genealogie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die noemt men gewoon

" mormoonse kerk"

:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom een + voor een fout antwoord?
De gebedsruimte van Mormonen noemen zij tempel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken ook een 'Mormonenfamilie' die noemen het gewoon de kerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is mijn antwoord fout? Dat er meerdere versies bestaan betekend niet per definitie dat een antwoord dat jij niet bedacht hebt fout is?... Maar ja je komt dan ook pas net kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natha2011 : Ik heb daar geen verklaring voor ! Niels1411 : Ik heb dit antwoord niet bedacht, maar opgezocht (zie Bron) om een bronvermelding te hebben. Ik wist het al van Amerikaanse Mormonen dat ze het hun "Temple" noemen. Je kunt het ckecken, ook op tv op zondagmorgen 08.00 - 10.00uur op RTL5 "The Hour of Power", dit is een Mormoonse "kerk"-dienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ckecken = checken (natuurlijk), sorry