Hoe kom je te weten wat je geboorte-steen is?

Bij De Tuinen kan je je geboorte-steen kopen. Bij waterman hoort volgens hun een chalcedoon.
Maar als ik het op internet op zoek, staan er hele andere stenen of meerdere stenen bij (soms niet eens chalcedoon erbij)

Hoe kan dit? En is er een betrouwbare bron waar ik geboorte-stenen kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Waterman volgens de theoretische horoscopen, of waterman volgens de werkelijke sterrenhemel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een luttel bedrag wat je rechtstreeks naar mij kan girobankieren weet ik 100% zeker via een uiterst professionele telepathische reading, die gewoon online kan plaatsvinden, te achterhalen wat jouw geboortesteen is. Of je kiest gewoon een mooie uit natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gewoon onzin.
Daarom komt dat.
En wat Absor bedoelt is waarschijnlijk: Het is gewoon onzin.
Niemand weet het.
Maar er is geld aan te verdienen................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet het niet momopoyolo, want vlgs mij ben jij helderziend. Anders had je niet door gehad wat ik bedoelde. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is beton, vertrouw mij maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is het een kei het is niet nodig om mij te vertrouwen ;-) ;-) het is wel aardig mee genomen om op jezelf te vertrouwen en dan ben je gewoon een kei en meer moet dat volgens mij niet zijn Anyway, Have Fun Any Way!

Antwoorden (1)

Helaas, dat kom je niet te weten en er is geen betrouwbare bron.
Zoals je zelf al hebt geconstateerd heeft zo ongeveer iedere site een andere steen en er zijn vele mogelijkheden bij elk sterrenbeeld.
Het enige, dat je zou kunnen doen is turven welke steen er het meest bij jouw sterrenbeeld genoemd wordt.
Hoe dit kan? Een (sterren)teken aan de wand, waarbij je zelf je conclusies zou kunnen trekken...

Toegevoegd na 2 minuten:
Vanwege mijn werk heb ik soms een geboortesteen nodig en ik heb dus inderdaad geturfd. Bij Waterman, als dat je sterrenbeeld is, komt Amethist het vaakst voor.
Maar ook dat is zeer relatief, want het ligt er dan maar helemaal aan welke sites je kiest en hoeveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Weet jij dan toevallig ook waar bijvoorbeeld De Tuinen zich op baseren? Het komt toch ergens vandaan natuurlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan!
Ik heb echt geen idee. Misschien hebben ze hetzelfde gedaan als ik en op een andere manier geturfd....
Ik heb bij 1 sterrenbeeld, ik meen de weegschaal, 18 verschillende soorten geboortestenen geteld.
Ben me er verder ook niet in gaan verdiepen, omdat ik er zelf geen waarde aan hecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dat voor gekkigheid ?
"Voor mijn werk heb ik een steen nodig' ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is absoluut geen gekkigheid Japie6, waar haal je dat vandaan?
Soms vragen mensen voor een opdracht een geboortesteen; niks geks aan hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dat dan voor 'Opdracht' ?
Waarom is iets een 'Geboortesteen' ?
Wie/wat heeft bepaald welke steen waarbij hoort en waarom ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Wat is dat dan voor ‘Opdracht’ ?"
Dat is voor niemand op GV belangrijk. En "opdracht" mag best met een kleine letter wat mij betreft hoor LOL.
Ik ben op GV om te leren en om wat ik heb geleerd over te dragen aan een ander in de hoop, dat deze er iets mee kan. Heeft niets te maken met wat ik doe. Ik prefereer hier zo anoniem mogelijk te zijn en dat wil ik graag zo houden. "Waarom is iets een ‘Geboortesteen’ ?"
Er zijn mensen die geloven, dat edelstenen een helende werking hebben. Er zijn ook mensen, die geloven dat hun sterrenbeeld hoort bij een bepaalde edelsteen en daardoor beter bij ze past/een betere werking zou hebben. "Wie/wat heeft bepaald welke steen waarbij hoort en waarom?"
Dat bepalen mensen denk ik.... en men is het dus duidelijk niet met elkaar eens, zie mijn antwoord en de vraag van vraagsteller.
Het waarom heb ik bij je 2e vraag geprobeerd kort te beantwoorden. Heb ik een vraagje aan jou: ergens proef ik een "anti-houding" bij je, klopt dat?
Waarom weet ik niet: heeft dat te maken met dat mensen geloven in de werking van stenen? Of met de rubriek waar vraagsteller deze vraag heeft gesteld? Aan beide kan ik helemaal niks doen....
Met mijn antwoord? Met iets anders? Dan lees ik dat graag van je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inmiddels geleerd dat het niet lukt om met mensen die ergens in 'geloven' een zinvol gesprek te hebben.
Zij ontkennen de basis van een gesprek, nl dat een zinvol gesprek gebaseerd moet zijn op logica.
Als ik zeg "volgens mij is dit een aannemelijke verklaring" en de 'gelover' zegt: "Dat is niet waar!" Als ik dan vervolgens vraag: "Waarom niet, wat is dan de verklaring?" En de 'gelover' zegt: "dat weet ik niet". Dan vindt de 'gelover' dus dat "Ik weet het niet" een betere verklaring is dan een een aannemelijke verklaring. Dan snap je niet wat logica is en zijn we dus uitgepraat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij sommige mensen ben ik dat met je eens, overigens op vele gebieden, zeker neit allee op het gebied van geloven.
Er zijn ook zeer interessante discussies mogelijk met mensen die geloven. Ik heb grote moeite met generaliseren.
Ook met mensen die zeggen gelijk te hebben bijvoorbeeld.
Zolang een gesprek respectvol naar elkaar is ben ik altijd geïnteresseerd in wat mensen bezighoudt en dan eigenlijk JUIST mensen, die andersdenkend zijn.
Verder vind ik, dat een gesprek betreffende logica (verstandelijk) zeker fijn kan zijn, maar ik vind gesprekken betreffende gevoel/emotie ook prima. Wat mij nog niet geheel duidelijk is, waarom je dan enigszins geïrriteerd reageert op mijn antwoord/reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik nog vergat: een opdracht voor mijn werk is gewoon dat wat er staat. Net zoals vele mensen opdrachten krijgen voor hun werk.