Wat geeft het overweldigende, alleswegdrukkende geluksgevoel als ik me open stel voor gene zijde.?

Soms als ik in de grot ga zitten in ons natuurpark, op mijn speciale plek, en de wereld de wereld laat, dan komt ineens dat super gevoel in golven bij me binnen.
Het is zo intens dat ik het liefst zo zou blijven zitten.
Het geeft een bijna verlammend gevoel, je kan je nog amper bewegen.
Wel blijf je volkomen bij je positieven en kan zelfs heel helder denken.

Toegevoegd na 5 dagen:
Bij het sluiten van de vraag, maak ik de ballans op.
Jullie antwoorden zijn ongelooflijk belangrijk voor me, als ik weer zo een geluksgevoel heb zal ik aan jullie denken, aan jullie allemaal.ik hoop dan wat geluk naar jullie toe te sturen, voor nu, straks en het hele nieuwe jaar.
Als we al alles bezitten en we hebben geen geluk, dan bezitten we niets! Mijn beste antwoord gaat naar Doenja, niet zo zeer voor haar antwoord, maar voor alle reactie's erna, de lieve woorden, de tranen.
Maar ook de andere 19 antwoorden waren beste antwoorden, zonder uitzondering, alle bedankt en de beste wensen voor het nieuwe jaar. Ed

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij is dat het gevoel dat bij gene zijde hoort, dat we na onze dood ook meemaken. Het moet geweldig zijn om dat af en toe hier op aarde mee te mogen maken. Dat gevoel is ook de reden waarom we hier op aarde het zo klote hebben met zijn allen. Om echt van dat gevoel te kunnen genieten, moet je ook het tegenovergestelde hebben gekend. Anders zegt het gevoel niets.

ik weet niet of het gene zijde is maar er is iemand bij je die weet,..... maar dan ook echt weet vraag hem eens naar zijn naam

herkenbaar, geen idee wat of wie het precies is. Geniet ervan, het is een cadeau en een gave.

Ik denk dat dit een gevoel van veiligheid en geborgenheid is.

Ik denk dat jij dichtbij het gevoel zit van de oermens afgezondigd van de heden daagse drukke wereld.

Het is wel te begrijpen, want de sluier wordt steeds dunner tussen aarde en het hemelrijk. Er komen steeds meer mensen die de Godsvonk verspreiden. Daardoor zal het steeds vaker voorkomen dat je dit geweldige geluksgevoel cq liefdesgloed zult voelen, als een voorproefje wat je straks na het afleggen van je stofkleed zult meemaken. Het feit dat je open staat is ook al een teken dat je een begenadigd mens bent, die ingewijd is in deze geheimen. Ik snap heel goed wat je bedoelt, want ik het genoegen ook al mogen smaken, en alles veranderd, je kijk op mensen en op het leven zelf.

Dat heeft te maken met DAT er energie door je heen stroomt Ed. Je kan niet meer bewegen, omdat de energie je in die ene (van de vele) perfecte houding houdt. Je voelt je helder, omdat de energie je continu voorziet van brandstof. Sterker nog hoe vrijer de energie kan stromen, hoe meer je in trans raakt en je niet veel meer zelf kan doen. Niet meer bewegen, eigenlijk niet meer denken, alles wordt voor jouw gedaan. Je hoeft eventjes helemaal niet meer. Dat geeft voor mij een alleswegdrukkende geluksgevoel. Het geval van: Alles komt goed. Alsof je heerlijk dobbert in het water. Geen enkel pijntje hebt, geen enkele gedachte. Misschien dat jij dit extra hebt: Dat de gene zijde een heerlijke plek is. Dat je gelukkig bent dat je daar naartoe gaat als je dood gaat. Groetjes, gdanonym

ja ed... dat is nu je natuurlijke staat van zijn... blijkbaar speel jij het klaar om in je grot -afgescheiden van de wereld (denk je)- je persoon zo ver los te laten dat je natuurlijke zijn voelbaar wordt... ga zover dat je dat ook buiten je grot durft... dan heb je niets en niemand (ook geen ed) meer nodig om je zo te voelen... vaak wordt er gedacht (door mensen die er geen ervaring in hebben en er dus bang voor zijn) dat je niet zou kunnen functioneren als je de persoon die je denkt te zijn laat varen... jij ervaart al dat je zeer helder van geest bent in zulke momenten... het lichaam lijkt enigszins verlamd omdat het lichaam altijd achter de feiten aan rent... dat is altijd wat trager... maar wacht maar af tot je ook buiten je grot ervaart wie je bent... dan doet het lichaam precies dát wat op dat moment nodig is... (dat doet het lichaam trouwens altijd als jij je er niet tegenaan bemoeit...)

Het is jouw wereld... En je treedt uit, niet helemaal, want je verliest je bewustzjn niet... Als je ook nog eens zou vergeten waar je was, ging je helemaal astraal... Maar daar zit nog angst in Ed, die durft niet te vergeten waar hij is, want dan wordt het HEEL eng... In die staat waar jij het over hebt, is alles helder, er is weten... Ik weet waar je het over hebt en ik bevestig dat het zo is... Ik zie aan je reacties op antwoorden dat je heel goed kunt inleven en dat levert ook je hoge waardering op... Er is maar één verschil met XiniX, ik wil die waardering niet en jij doet alles om een hoge waardering te krijgen... Wat jij niet ziet is dat je idioten om je heen verzameld... Ik stuur die al a priori weg... Ik heb liever een persoon die me helemaal snapt dan 100 bijna helemaal... Wat jij hebt is een piekervaring á la Abraham Maslov en een satori in de zenwereld... Het zijn satoris, korte gebeurtenissen van EENHEID en daarin weet je even alles... Je kunt de zogenaamde Akashakronieken lezen... Maar dit is een pijnlijke staat, want hij duurt maar zo even en daarna ben je alles kwijt... Alle weten is weer overtuiging... En je moet werken om er te komen en niets te doen om er vandaan te geraken... Het zijn aanmoedigingspremietjes, zo noem ik dat... Het zijn snippers om je aan te sporen de GROTE SPRONG te wagen... de sprong, niet wetende of je in een oceaan springt of in een emmer, en niet wetende dat je van een trottoir springt of uit een vliegend vliegtuig... Je denkt dat het heel speciaal is maar dat is het niet, het is het begin van mystiek... Daar begint het... Ga zo door, Ed... je bent goed bezig... Maar dit is het begin, en het stelt nog geen reet voor...

Het is het gevoel van in extase zijn .

De natuur om je heen, geeft je dat gevoel: Het is de energie die je voelt van de natuur om je heen; zoals de bomen, de struiken en wellicht ook de grot. Zonder gestoord/verstoord te worden (zowel de energie als jijzelf) door afleidende factoren zoals verkeer e.d. Als je in je grot zit en zoals je zegt, de wereld de wereld laat, sta je open voor datgene (de natuur) wat de meeste als normaal beschouwen en niet voelen. Ik ervaar hetzelfde als ik in mijn bostuin op een stuk rots ga zitten met beide voeten op de grond. De hele wereld kan dan gestolen worden omdat ik op dat moment voel wat bijna niemand kan geloven; de kracht van de natuur; zo puur en zuiver, met een eigen mening en zonder vooroordelen. Daar zou toch iedereen gelukkig van worden als ze ernaar op zoek zouden gaan en zich daarvoor open zouden stellen. Gewoon lekker van genieten; het is gratis en nergens anders verkrijgbaar. Ik woon aan de rand van een stiltegebied in het bos; midden in de natuur kan ik het krijgen/voelen en nergens anders. Dus vandaar mijn conclusie dat de natuur het geeft/veroorzaakt.

Wat je voelt is het alles overheersende liefdes gevoel van gene zijde..

Ik denk dat het een voorgevoel is. Want die kunnen soms ook daadwerkelijk uitkomen...

Het lijkt mij meer een totale ontspanning wat zich in je voltrekt. De omgeving, de plek , het beleven van, geeft je deze euforisch beleving. maar ik kan me wel voorstellen dat jij de gene zijde zo voorstelt. Ben best een beetje jaloers.!

Het geeft mij in ieder geval steun, helderheid van zaken, richting, gedragen voelen, niets, één met alles....(laatste 2 geen contradictie) Ik heb het besef dat alles wat ik benoem de ervaring te kort doet. Wanneer de ervaring verwoord wordt is het de ervaring niet meer. En gek genoeg probeer ik het elke keer weer. Zowel voor mezelf als voor anderen, zodat ook zij weet hebben/krijgen dat er 'zoiets' bestaat; dat ze gesteund en opgevangen worden. Ik maak voor hen natuurlijk niet de 'vertaling' maar nodig hen uit deze zelf te 'maken'. Noem het: bewustmaken. Wel is het belangrijk te weten dat de evaring door een ieder weer op zijn eigen wijze wordt beleefd / 'vertaald'. Zeker de persoonlijke vertaling van het ervarene zorgt bij de "niet weters" (sorry voor het 'vertaling', er schiet me even niets anders te binnen) voor de bevestiging dat het allemaal 'kul' zou zijn. Niets is minder waar. Het is waarschijnlijk de 'gun factor' in mij die het de ander ook zo gunt. Maar dat is niet aan mij. Afijn. Ben uzelve. Dat lijkt me het belangrijkste. Ik ben ervan overtuigd dat alles komt wanneer het de tijd ervoor is.

Ik denk het gevoel van stilte en rust waar al je dagelijkse beslommeringen van je af vallen op deze voor jou zo bijzondere plek. Waar het voelt of je in een adere wereld bent beland en het innerlijke gemoedsgevoel wordt verrijkt met een innerlijk geluk en vrede.

@eddijst: Sommige dingen zijn niet te (be)grijpen, Ed. in het woord begrijpen zit het woord "grijpen". We willen soms dingen "grijpen" om het vast te kunnen houden, maar dit soort dingen zijn alleen maar te voelen, en voelen doe je met je hart en niet met je hoofd. Het laat zich namelijk niet (be)grijpen. dat is nou het mooie ervan. Ondanks alle creatieve antwoorden van iedereen. Denk er maar niet over na. want...."na"denken komt er altijd "na" en daardoor te laat, terwijl voelen altijd Op Tijd is. Heel veel mooie essentiele dingen worden vaak stuk gedacht. als je EEN bent met de natuur in jezelf, zit je op het heldere zuivere weten in jezelf. Dat is door niemand uit te leggen. Als je hierop afgestemd raakt, dan zou je dit gevoel ook kunnen hebben waar je ook maar bent. Je bent een mooi mens. p.s in sommige gebieden hebben ook nog zeer sterke ley- en energiebanen. kan ook mogelijk aan de orde zijn

Een heel herkenbaar gevoel ed. Ik heb dat ook op mijn eigen speciale plekje. Op zo'n moment ben ik volkomen ontspannen en open. Ik zie en voel alles, maar ik hoor minder. Als ik dan loop lijkt het alsof ik zweef. Terwijl ik tegelijkertijd de ondergrond waarop ik loop volledig kan voelen. Op zo'n moment zie ik aura's om de mensen heen dansen. Ik voel hun energiën stromen. Ik kan wel huilen van geluk. En contact leggen met gene zijde is zo'n moment peace of cake. Zelfs de minder sterke geesten kunnen mij op zo'n moment bereiken. Ik kan je alleen geen antwoord geven op wat het precies is, maar het lijkt mij een kado van jezelf en van je dierbaren. Om je het mooiste te geven, gewoon uit liefde voor jou.

Ik denk dat wat je ervaart datgene is wat altijd om ons heen is, de grote krachtige energie, die er voor ons allemaal is. Maar niet iedereen kan die ervaren, je moet afgestemd zijn op de "juiste frequentie", je moet er voor open staan. Steeds meer mensen kunnen het ervaren, de wereld gaat de goede kant op. Geniet ervan Ed, het maakt dat al het andere niet meer belangrijk is, omdat je dan weet wat er echt toe doet.

Dat zou ik in die sprookjesachtige omgeving ook hebben, zonder er ook maar iets bij te hoeven voelen of verzinnen. E'en zijn met de natuur is voor mensen in de regel al een fantastische, schier spirituele ervaring, zonder dat we daar ook maar iets bij te hoeven denken of je specifiek ergens voor open te hoeven stellen. Pure natuur om je heen doet dat. Heerlijk! Ik heb helaas geen natuurpark, maar op mijn lange fietstochten en wandelingen door kleine stukjes relatief ongerepte natuur - en ZEKER in de winter, als ze op haar mooist is - herken ik dat gevoel wel degelijk. Gewoon puur genieten zonder bijgedachten. En zeker zonder visite van gene zijde.