Hoe kan het dat de mensen uit Oude Testament letterlijk hele gesprekken met God voerden terwijl je nu niets meer van hem hoort ?

Abraham bijvoorbeeld had hele discussies met hem en God at zelfs pannekoeken met hem die Sarah had gebakken. Tegenwoordig praten miljoenen gelovigen met Hem in gebed maar het is een droevig eenrichtingsverkeer. Heeft God de moed opgegeven om met ons te praten? Dan ziet het er slecht voor ons uit, vrees ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Aan de manier waarop je de vraag stelt, waag ik te veronderstellen,dat je gelovig bent. Als je er ,zoals ik van uit gaat dat het allemaal sprookjes zijn, is het logisch,dat er geen antwoord komt. Dus:Geen god, geen antwoorden.

Eerst en vooral werd God veelal door een engel vertegenwoordigd. Niemand kan in de aanwezigheid van God vertoeven en in leven blijven leert de Bijbel ons. Abraham speelde een cruciale rol in Gods voornemen ,en hij wordt ook 'Gods vriend' genoemd omdat hij een man van geloof was! Mensen denken dat God elk gebed verhoort dat is niet waar!. Vele mensen leven,maar zijn toch 'dood' in zijn ogen. Waar het op aankomt is God,door 'zijn woord' goed te leren kennen,goed op de hoogte zijn van zijn voornemen,en er in overeenstemming mee leven. Een paar teksten om te overdenken: (Hebreeën 11:5-6) . . ..  Bovendien is het zonder geloof onmogelijk [hem] welgevallig te zijn, want wie tot God nadert, moet geloven dat hij bestaat en dat hij de beloner wordt van wie hem ernstig zoeken. (1 Johannes 5:14) . . .En dit is het vertrouwen dat wij jegens hem hebben, dat, ongeacht wat wij vragen overeenkomstig zijn wil, hij ons hoort.  Heb je het laatste zinnetje goed gelezen? ....overeenkomstig zijn wil....! (Jakobus 4:3) ... GIJ vraagt en toch ontvangt GIJ niet, omdat GIJ met een verkeerde bedoeling vraagt,. . . Een paar tips: Zoek en volg Gods leiding Bid om wijsheid Bid vanuit je hart Verrijk je gebeden door het boek Psalmen te lezen Bid in geloof Een mens dient niet alleen dingen aan God te vragen,een juiste instelling is eerst God voor 1000 en één dingen te danken. Laat je smekingen eerbiedig zijn Blijf je gebeden verrijken

Het oude testament moet niet gelezen worden als een soort geschiedenisboek. De verhalen die erin staan willen ons iets vertellen / of leren zo je wilt over God, en hoe de mensen met God omgingen. De verhalen zijn jaren na dato opgeschreven, en eigenlijk is het hele Oude Testament min of meer een soort ode aan de grootheid van God (Genesis vooral trouwens) In het verhaal waar Abraham samen met God eet weet hij eerst niet dat het God is. Er bestaat nu ook zo'n liedje: "What if God was one of us". In principe kun je een glimp van God opvangen in een ontmoeting met iemand die misschien een verandering in jou of je leven aanbrengt.

Als je bidt, praat je met God. En soms hoor je iets terug.

God spreekt nog steeds door Zijn Woord. (de Bijbel) Toegevoegd na 22 seconden: Dat geloof ik. Toegevoegd na 1 dag: http://www.real-life.nl/rubrieken/godspreekt/stemverstaan.html

als die mensen nu hadden geleefd had je er niets over gehoord ,lou de palingboer heeft zich niet voor niets kansloos tot jezus uitgeroepen,.

God 'praat' nog steeds de hele dag met ons. Net zoveel als in elke andere tijd. Er worden tegenwoordig ook nog veel bijbels geschreven, echter niet meer onder strikte regulatie van de kerk. Dit zijn dan spirituele boeken. Als je eens een kijkje gaat nemen hoeveel spirituele boeken er tegenwoordig geschreven worden, allemaal voortgekomen uit 'gesprekken met god'.. dan zul je moeten constateren dat er nog steeds, on-aflatend met god gesproken wordt!

Ik denk dat God nog steeds praat, maar wij zijn te druk om te luisteren, en ik denk dat wij verkeerd luisteren, als we stil zijn en met hart en ziel luisteren, zal er altijd antwoord komen, misschien anders dan we denken, en ook niet altijd het antwoord dat we willen. Maar het komt wel.

Ik zal dan wel een zonderling zijn, maar als ik met God praat hoor ik hem luid en duidelijk. Hij praat door middel van gedachtes in mij te plaatsen, en door mijn geweten. Het is zaak om je daarop af te stemmen, en met volle overgave en concentratie met hem te praten.

Men gebruikte speciale transvormers (een soort hoorapparaatjes), maar de technische ontwerpgegevens hiervan zijn bij de vernietiging van de tempel in Jeruzalem verloren gegaan. In deze moderne tijd praat God met ons via geluiddragers.

Bronnen:
http://www.beeldengeluidwiki.nl/index.php/...

Volgens mij is de bijbel geschreven zoals kinderen dat telefoonspelletje spelen. Het begint met één woord (of zin) en eindigt met iets totaal anders. Kwestie van interpretatie en 'verkeerd' luisteren, of horen wat je horen wil. De bijbel is pas veel later geschreven en ik denk dat er daarom een heleboel is verhaspeld, veranderd en verdraaid, al dan niet bewust. Ik persoonlijk geloof wel in God maar heb, heel bewust, géén religie. Ik denk liever zélf na over hoe het voor mij voelt, zonder te claimen dat dat dé enige waarheid is. Dat kan ik niet, dat kan niemand. We weten het gewoon niet zeker, niemand van ons. We denken en hopen het zeker te weten maar ieder op onze eigen manier. Maar goed, antwoord op de vraag is vanuit mijn visie: Het gaat er niet om tegen wie God praat, het gaat erom wie er luistert. En dat wil niet zeggen dat het om letterlijke gesprekken gaat, het antwoord kan ook komen door een nieuw inzicht, een 'toevallige' ontmoeting met iemand, een uitgesproken zin die je nét nodig had, een liedje, een tekst, een boek, etc. Ik vind het persoonlijk nogal bekrompen om te denken dat een gesprek de enige manier van communiceren is. Maar dat is mijn mening, ik wil hier niemand mee aanvallen!

Als je stemmen hoort dan is dat meestal een het begin van schizofrenie. Gelukkig leven we nu in een tijd dat we dit op een logische manier kunnen terugherleiden. Abraham leidde aan schizofrenie want God zal nooit van jou verlangen om je kind aan hem te offeren om te kijken of je echt op god vertrouwd, die bevestiging heeft hij niet nodig lijkt me. Toegevoegd na 2 minuten: (hij moest Izak, zijn zoon aan god offeren, genesis 22:13)

Het antwoord is heel simpel er bestaan geen goden dus geven ze geen antwoord!voor dat de bijbel geschreven werd, {vast door iemand met teveel paddo's op} geloofden de mensen in allerlei goden oa donar en wodan, dat vinden we nu allemaal de grootste flauwekul. Dus wie zegt dat god of allah wel bestaat? mischien lachen ze 2000 miljoen later ook wel om het feit dat de mensheid in god of allah geloofden.

Zowel Adam noch Eva noch Abraham nog Sarah noch jij en ik hebben daadwerkelijk met god gepraat op de manier zoals het in het oude testament is opgeschreven. Het hele oude testament is niet berust op de werkelijkheid. Er zullen misschien nog miniscule kernen van waarheden in kunnen zitten maar het meeste is louter gebaseerd op de fantasie van de mensheid zelf. Een hele boel verhalen zijn veel mooier ,enger ,gemener of juist romantischer gemaakt omdat de verhalen dan prettiger weg lezen en interessanter over komen.