Hoe komt het dat als iemand is overleden, dat je dan nog zijn aanwezigheid kunt voelen in het huis waar hij gewoond en geleefd heeft?

Ik was in het hotel van iemand die altijd erg betrokken was bij de bouw, en de doelstelling.
Bij het binnentreden voelde ik hem, het hele hotel was doortrokken van zijn aanwezigheid.
De persoon is al een aantal maanden overleden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Als iemand ergens zijn hart en ziel in legt, legt hij ook een stuk van zijn energie hierin. Hij heeft ervoor gezorgd dat het hotel zijn energie heeft gekregen, dat het hotel en hij helemaal 1 zijn geworden.

Dus ook al is hij er niet (meer), je voelt toch zijn energie, zijn werk, zijn ziel.

Vooral als iemand er niet meer is, dan nog kan je zijn energie voelen, doordat hij dat had geïntegreerd in het hotel en dat stukje energie er nog steeds in zit.

Ik geloof dat als ergens een hele heftig emotie plaatsvind, deze emotie blijft hangen in de omgeving, bomen, voorwerpen, e.d.

Dus ook is iemand overgegaan na zijn dood, kan het toch zijn dat zijn stukje energie achterblijft als erfenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat komt doordat je zijn aanwezigheid nog kon voelen. Bovendien was het hele hotel doortrokken van zijn aanwezigheid.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een min voor je antwoord.Er zijn mensen die er anders over denken dan jij.Op deze manier ben jij bezig sommige vragen te censureren op een manier die van geen respect getuigt voor de vraagsteller,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een flauw antwoord en dat van iemand die zich antwoordman noemt.
AWM
14 jaar geleden
Nou zeg! Ik heb geen onvertogen woord gezegd en precies mijn visie gegeven. Ik zal nog wat verder gaan:
Volgens mij was die "iemand" altijd erg betrokken bij de bouw, en de doelstelling. Dat kan zeker aan de zaak bijgedragen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Taurus:
Censuur is 't verwijderen van iets. In welke zin is dat hier gedaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MMM,Het is inderdaad niet verwijdert maar dit soort reacties kan sommige mensen beletten nog vrijuit hun vragen te stellen en we hebben moderatoren genoeg.
AWM
14 jaar geleden
Beste mensen toch! Ik belet helemaal niets en ik ben heel erg tegen censuur. Vrijheid, blijheid!
Jullie denken zeker dat een Antwoordman overal een antwoord op heeft? Nou, dat klopt wel.
Ik mag doorgeven dat die aanwezigheid van die persoon in de andere wereld, met de feiten te maken heeft die ik opschrijf.
Ik krijg ook een getal door. Maar dat zal ik pas vertellen als de juiste persoon erom vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman,heb jij een antwoord op de vraag waaro ijn vader vijf dagen van te voren zijn sterfdag al wist?En nee,hij heeft er niet zelf de hand in gehad aar was wel ziek en hij gaf precies de dag aan dat hij zou sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry,mijn toetsenbord doet een beetje raar af en toe.
AWM
14 jaar geleden
@Taurus: Nee, natuurlijk heb ik daar geen verklaring voor.
Ik ken jou en je vader en de omstandigheden niet. En als ik die wel kende dan wist ik het misschien ook nog niet. Ik hoop dat je het verlies van je vader kunt verwerken, ondanks dit uitzonderlijke verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je daar nog veel meer uitzonderlijke verhalen over kunnen vertellen maar dat is aan jou niet besteedt.
AWM
14 jaar geleden
Nee, en deze website is ook niet de goede plek om dat te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gv heeft niet voor niks een topic''spiritualiteit''.Daar oeten dit soort vragen gesteld kunnen worden zonder bespot te worden.
AWM
14 jaar geleden
Kun je mij zeggen wanneer en waarmee ik iemand heb bespot?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,met het antwoord op deze vraag,je bent niet altijd grappig
hoor.Je hebt niet voor niets zoveel minnetjes en ik heb de mijne tenminste wel toegelicht.
AWM
14 jaar geleden
Maar, het GAAT me helemaal niet om de minnetjes.
Ik wil ze wel graag hebben, maar het was niet de bedoeling om ze te krijgen bij dit antwoord. Ik ben zeker niet grappig, als je dat soms dacht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel hoor!:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Taurus: Een min voor je reactie.Er zijn mensen die er anders over denken dan jij.Op deze manier ben jij bezig sommige antwoorden te censureren op een manier die van geen respect getuigt voor de antwoorder. Zie je? Het werkt beide kanten op. Vrijheid van meningsuiting is inclusief kritieken.
rose
14 jaar geleden
Antwoordman, je herhaalt alleen maar delen van de vraag, dat is toch geen antwoord? Als dit je beste antwoord was, had je het beter weg kunnen laten, denk ik. Je behoort toch niet tot die groep GV-ers, die louter voor de punten overal een scheet laten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rose:
't Lijkt er op dat Antwoordman bedoelt dat doepie zelf 't antwoord al geeft. Alhoewel dat niet veel nieuws toevoegd (anders dan nieuw inzicht proberen te kweken bij doepie), kan 't wel degelijk 't juiste antwoord zijn.
Of Antwoordman dat daadwerkelijk zo bedoeld, laat ie misschien nog wel even weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en anders heeft hij jou nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Berth,sommigen hebben vele woordvoerders.
Die energie kan nog voelbaar zijn inderdaad... Je voelt het gewoon... Een ander verklaart je voor gek, maar jij voelt het gewoon... Dat gebeurt vaker...

Ik ga niet verder in op zaken, GV is niet klaar voor dit soort info...

Toegevoegd na 21 minuten:
De overleden persoon moet weten dat hij dood is, zolang hij dat niet in de gaten heeft ankert hij op de laatste bekende plek... En dat is een soort van "haunting"... Maar hij is de weg kwijt en fantaseert de werkelijkheid op die fysieke plek... En dat kan een tijd duren voordat hij weet dat hij overleden is... Zo lang VOEL jij de aanwezigheid van die persoon op die ene plek...

Men kan er invloed op uitoefenen, maar niet iedereen kan dat... Vaak zijn dat astrale gidsen die dat voor ons doen...

En allemaal wat ik zeg komt uit het werk van Jozef Rulof... Voor zij die bronnen wensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een mooie spreuk die zegt als een schip achter de horizon verdwenen is , wil dat niet zeggen dat het weg is...
In mijn beleving is iemand die overleden is wel bij ons weg, en je kunt hem fysiek ook niet meer ontmoeten,maar zijn geest, zijn persoonlijkheid, zijn energie blijft bestaan.
Soms voel je die aanwezigheid nog heel sterk, speciaal op de plek die voor die iemand heel belangrijk is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die niet overal een bron voor nodig hebben Antwoordman.
AWM
14 jaar geleden
Ok, dat wist ik niet...
Dat komt omdat je _weet_ dat ie er vroeger altijd was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk volkomen logisch, als iemand zo nadrukkelijk betrokken is geweest bij de bouw van dat hotel dat je vanzelf het gevoel krijgt dat hij ergens nog is, zeker kort na zijn dood is het gesprek van de dag, overal kom je zijn naam tegen, papieren, tekeningen, contrakten enz.het lijkt dan net of hij nog niet weg is, hij hoort gewoon bij het gebouw en zo voelt het ook, ook voor mindergevoelige mensen.
Echter de ervaringen leren, dat er toch meer moet wezen als alleen maar een gedachte, herinnering,aan deze man.
Waarschijnlijk was zijn werk nog niet af, nog niet klaar.
Het voelen van zijn energie is goed mogelijk, dood gaan betekend niet weg gaan, dat zal op den duur wel gebeuren.
Probeer contact te maken, je kent zijn naam.
Denk alleen niet dat je antwoord krijgt zoals je van een antwoord kan verwachten.
Ga naar de ruimte waar hij veel was (nog veel is ) en vraag of hij er is, krijg je een tintelend gevoel in handen, armen schouders, misschien meer , dan is hij er.
Let op maak je eigen niet gek met allerlei flauwekul, neem desnoods iemand mee die hem ook goed heeft gekend.
Het is niets spannends of griezelig, maar gewoon.
Handel er ook zo na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heldervoelenheid.
Wat is heldervoelendheid?
In andere namen gevoelig zijn, paranormaal voelen, helder voelen, heldervoelend, fijngevoeligheid
Heldervoelendheid is het voelen van subtiele energieën. Dit kunnen verschillende energieën zijn, de energieën van de omgeving waar je bent of de gevoelens en emoties van mensen. De energieën die waargenomen worden van de omgeving zweven als het ware op die locatie rond. Zo heeft ieder huis een andere sfeer, dat bepaald wordt door de bewoners van het huis. Deze energie kan nog lang blijven hangen als de bewoners zijn verhuist en nieuwe bewoners zijn ingetrokken.
Bij het voelen van mensen (of dieren) maak je contact met de uitstraling van die persoon. Wanneer dat contact gemaakt is bekijk je die energieën en beter is het om die niet over te nemen.
Iemand die heldervoelend is, voelt vaak maar een deel of enkele van de onderstaande mogelijkheden van het paranormaal voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De energie van een ziel kan zo ontzettend sterk zijn, dat het niet uitmaakt of iemand dood is of leeft. Een ziel kan alle dimensies overstijgen.

(Mijn gevoel zegt me dat je dit begrijpt. Mocht dat niet zo zijn, laat me weten...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zegt je dat het om de persoon zelf gaat?

Mijns inziens kan het net zo goed een kwade geest zijn (geweest) namelijk.

Als antwoord op je vraag moet ik dan ook zeggen dat het niet kan, je kunt de aanwezigheid van iemand niet op die manier voelen omdat je niet weet wie of wat het is dat je voelt.

Als we ervan uitgaan dat er meer is tussen hemel en aarde dan kunnen we er tevens vanuit gaan dat er mogelijk 'iets' is, bijvoorbeeld geesten. Ik zie echter geen enkele reden om aan te nemen dat je de geest van een overleden persoon zou kunnen waarnemen, het is waarschijnlijker dat je te maken hebt met de geest van Satan of een van zijn engelen, dat is een serieuze mogelijkheid (als je erin gelooft) waar ik je zeker voor wil waarschuwen, dat is namelijk een risico dat je loopt als je je openstelt voor dit soort zaken.

Weet wel dat er altijd nog redding mogelijk is in Christus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat citaat klopt ongeveer, maar dat gaat over profeten, dat is toch een wat andere situatie.
Mijn ervaring is, dat mensen niet dood hoeven te zijn, om hun aanwezigheid te voelen op plekken waar ze nauw bij betrokken zijn, terwijl ze fysiek ergens anders zijn.

Materie neemt (niet wetenschappelijk aangetoonde) 'patronen' op.

Of er nog (wat voor) resten (dan ook), achter blijven, ik sluit niets uit, maar ik weet er weinig van.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Materie neemt (niet wetenschappelijk aangetoonde) ‘patronen’ op." Let ook op dit zinsdeel: 'niet wetenschappelijk aangetoonde'.
M.a.w: het neemt niks op, zo lang 't niet aangetoond kan worden. Tenminste, wat heb je aan speculatieve speculaties? Niets...
rose
14 jaar geleden
Dat iets niet wetenschappelijk is aangetoond betekent niet per definitie dat het om pure speculatie gaat. Ik heb het er bij gezet, juist om die discussie hier niet te voeren. Het staat niet voor niets tussen haakjes.
Bewust weet je wel dat die persoon overleden is maar je intuïtie is er nog niet van doordrongen. Als je in een omgeving komt die je sterk associeert met de overledene geeft je intuïtie nog de signalen af dat die persoon hier ook ergens zou moeten zijn. Het is niet zo zeer het hotel dat nog doortrokken is van zijn aanwezigheid als wel je eigen brein. Mensen die de overledene niet hebben gekend zullen niets bijzonders kunnen ontdekken aan het gebouw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, misschien is die persoon in geest nog wel gewoon daar. Of misschien is zijn energie "meegebouwd"toen het hotel werd gebouwd/verbouwd. Ik denk dat je wel een soort energetische vingerafdruk nalaat op alles waar je mee bezig bent en op alles wat je op hebt gebouwd. Maar natuurlijk weet ik dit allemaal niet als vaststaand feit. Ik denk t gewoon. (wat zegt je eigen gevoel je? Je eerste instinctieve antwoord komt misschien nog wel het dichtste bij de waarheid)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt die sceptische wedervraag:

Kende je die persoon?
Is je over die persoon verteld?

Als je bij binnenkomst weet dat het hotel was van iemand die altijd erg betrokken was bij de bouw en de doelstelling, is het geen wonder dat het voelt alsof het hotel is doortrokken van diens aanwezigheid. Alles wat je om je heen ziet, van vloerbedekking tot lampen, is immers door diegene uitgekozen, en dat wéét je.

Mijn antwoord is dus: dat komt omdat je weet dat diegene daar gewoond en geleefd heeft (of dat diegene zo bij dat hotel betrokken was) en dus alles in je omgeving je aan die persoon doet denken.

Toen na een rijp en vol leven van 19 jaar mijn kat overleed (ik was letterlijk met hem opgegroeid), heb ik hem nog maanden 'gezien' vanuit mijn ooghoek. Ik voelde zijn aanwezigheid. Ik zag hem regelmatig in een flits naar me toe komen lopen (overigens was dat dan meer dan de helft van de tijd de ándere kat die naar me toe kwam lopen!).

Dat betekent niet dat de geest van mijn oude kat rondwaarde en blijkbaar ook nog bezit nam van het lichaam van de andere kat, maar simpelweg dat het huis me aan hem deed denken, en mijn hersenen het plaatje invulden. Dat doen hersenen namelijk, incomplete informatie zelf aanvullen. Daar is niets paranormaals aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een jaar geleden toen ik bij een bedrijf werkten als student moest ik een oud magazijn opruimen waar aan een huis verbonden is met een deur, toen ik aan het werken was zag ik 3 deuren waarbij er 2 op slot waren en de enige deur los was, ik pakten de deurknop vast met een koud gevoel in mijn lichaam toen ik de deur open deed schrok ik mij en viel naar achter op de grond met grote angst en zag dat er vlak naast mij een trap was en voor mij de woonkamer en vroeg aan een collega van mij of hier iemand gestorven is, mijn collega zei dat er iemand oud van de trap gevallen was en overleden was, ik had geen verband met de persoon die daar leefde.