Ik ben uitgenodigd voor een groepsritueel met het nuttigen van Ayahuasca ? Wat kan ik verwachten ? Heeft iemand ervaring met Ayahuasca ?

Het groepsritueel zal in een kerkelijk verband zijn . Door het sacrament is het gebruik van de Ayahuasca thee legaal en veilig. De begeleiding is intens en helpt de kandidaat gedurende het ritueel om eventuele angsten en lichamelijk onbehagen op te vangen .

Echter ik heb geen idee wat mij te wachten staat als ik op de uitnodiging in ga.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca_(drugs)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
"in sommige samenstellingen roept ayahuasca heftig braken en/of diarree op" veel plezier. Zoals ik het lees is het gewoon een drug waarvan je gaat trippen en hallucineren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je de weg wilt banen door een uitzending van spuiten en slikken , voor een ervaring met ayahuasca: http://spuitenenslikken.bnn.nl/video/6577b110472fb6ab5d5f32ab5acd59c4
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat de doseringen die ze gebruiken in kerkelijk verband zo zijn afgesteld dat het gros van de mensen niet zal braken.
Pieter2011
11 jaar geleden
De berichten dat de kerken "leeglopen" begin ik steeds beter te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je wel begrijpt dat de ayahuasca kerk niets met het christendom te maken heeft?

Het beste antwoord

er zijn verschillende ceremonies, zo heb je de ayahuasca ceremonies welke gegeven worden door sjamanen, en tevens bestaan de ceremonies van de Santo Daime kerk.
Het is belangrijk om jezelf goed voor te bereiden.
waarschijnlijk heb je een vraag, zoek je iets of wil je iets veranderen.
daarom is het verstandig om een paar dagen voorafgaand aan de ceremonie deze vraag te formuleren, op te schrijven en bij je te dragen (ook tijdens de ceremonie)
In de ayahuasca zit een MAO remmer, (die zorgt ervoor dat de werkzame stof wordt opgenomen)dankzij deze MAO remmer gaan de stoffen die je recentelijk hebt gegeten veel dieper in je lichaamscellen. daarom is het belangrijk dat je 3 dagen van te voren en 3 dagen na afloop enkel biologisch eet. de dag van de ceremonie zelf wordt aanbevolen om niet te eten.
de dagen voorafgaand is het prettig om s avonds voor het slapen gaan even een half uurtje te mediteren (als je beginnend bent is onderstaande video erg prettig)
veel mensen blijven na afloop nog even "open" daarom is het fijn als je de 3 dagen erna geen stressvol werk hoeft te verrichten in de omgeving van negatieve mensen.
Veel succes met het werk aan jezelf, dat de reis naar het licht bevlogen mag zijn met liefde.
Namaste

SCHRIJF OP WAT JE HEBT ERVAREN!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooie aanbevelingen en een goede raad. Hartelijk bedankt . Ik merk dat je begrijpt dat ik ergens naar op zoek ben . Ik weet nog niet of ik het met hulp van Ayahuasca ga proberen maar zal je raadgevingen meenemen. +10

Andere antwoorden (2)

Een normale eredienst verloopt als volgt:

De Santo Daime religie kent verschillende rituele vormen, die “trabalhos” of “werken” worden genoemd. De basis wordt gevormd door het drinken van Santo Daime en het zingen van hymnen. Muziek en zang zijn steeds afgestemd op het doel van de verschillende werken. Alle erediensten worden geopend en gesloten met gebeden.

Hinario - danswerk
Het zingen en dansen van een Hinário, een verzameling van hymnen, is een feestelijk ritueel, dat plaatsvindt op de belangrijke dagen van onze kalender. Elk hinário is een reis door het spirituele leven van de ontvanger van het hinário. Door het continu herhalen van eenvoudige bewegingen in de mandala wordt een trance opgewekt, waardoor ieder zijn eigen spirituele reis maakt.

Concentração - concentratie
De Concentratie is het oudste ritueel uit de traditie en wordt op iedere 15e en 30e van de maand gehouden. Het centrale gedeelte vindt in stilte plaats. Hierin wordt ieder uitgenodigd voor een reis naar onze diepste kern, waar we inspiratie en inzicht zoeken voor alle aspecten van ons leven.

Cura - genezingsritueel
Cura betekent 'genezing'. In de Cura’s worden hymnen gezongen om transformaties en heling te bevorderen. De Santo Daime kan een grote hulp zijn in de persoonlijke zuivering. Door te werken aan lichaam en geest kunnen blokkades worden doorbroken en kunnen deelnemers groeien naar een hoger spiritueel bewustzijn.

Santa Missa - Heilige Mis
Iedere eerste maandag van de maand wordt er een Santa Missa opgedragen aan de overledenen. Na het drinken van de Santo Daime worden de rozenkrans gebeden en speciale hymnen op langzame wijze gezongen. De tekst van deze hymnen begeleidt de ziel in de andere dimensie. Deze rituelen worden uitgevoerd door mensen die al langer vertrouwd zijn met het werken met de Santo Daime.

Het inwijdingsritueel:

Fardamento (Initiatie)
De rituelen worden gedragen door geïnitieerde fardado’s. Een fardado aanvaardt de Santo Daime als zijn / haar spirituele pad en verbindt zich aan de doctrine van Mestre Irineu.
De inwijding bestaat uit het ontvangen van een kleine metalen ster die voortaan op de rituele kleding zal worden gedragen.

Voor informatie over de gezondheids aspecten zie:
http://www.santodaime.nl/gezondheidsinformatie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1 voor je informatieve antwoord. GoldEnten, je bent een gevoelig mens weet ik van vorige vragen. Het is daarom vooral van belang dat je goed bij jezelf voelt of jij je bij deze mensen, die het ritueel begeleiden, veilig voelt. En dan bedoel ik niet dat je het beredeneert zo van: ze hebben het al zo vaak gedaan dus het zal wel oké zijn, maar echt van binnen voelen of JIJ je veilig voelt. Zo niet zou ik het niet doen.
Ik heb een kennis die ook met deze drug werkt, zij begeleid dan iemand een hele dag of een weekend, één op één. Dat is intensief. En zeer privé. Voor mijzelf zou ik daar de voorkeur aan geven om te zien hoe ik op zoiets reageer (áls ik het al zou willen ervaren). Dan kan het later altijd nog in groepsverband. Dit is alleen maar ter overdenking gezegd: jij voelt zelf het beste of dit a. een ervaring is die je graag wilt meemaken en b. of je het in de groep wilt meemaken.
Misschien voelt het voor jou juist veiliger aan in een groep, iedereen is anders.
Maar boven alles moet het góed voor je voelen, anders zou ik er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik bovenstaande reactie kort samenvat staat er volgens mij "doe het niet"'. Advies wat ik van harte onderschrijf.
Kristal
11 jaar geleden
Het klopt wat Babyjane zegt Qroome ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor jullie aanbevelingen . Op zichzelf zou ik geen hallucinerende middelen gebruiken voor spirituele ervaringen maar in dit geval ben ik uitgenodigd . Mijn enige ervaring is met het gebruik van Cannabis waar ik een zeer bijzondere ervaring mee had . Ik ga erover nadenken en voorlopig ga ik niet op de uitnodiging in ...
Heb je ervaring met de spirituele wereld in de zin van het gebruik van truffels of paddo's ?

Dit geeft je enig inzicht in wat hallucinerende middelen met je doen ! Ik heb ze zelf enkele keren gebruikt en vond het een zeer bijzondere ervaring waar je echt de tijd voor moet nemen, denk aan enkele weken, om alles te verwerken.

Ayahuasca staat in ieder geval ook op mijn to-do lijstje, dus als je nog iemand zoekt om mee te gaan, wie weet....