Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor dienen de vlaggen die je veel ziet in bijvoorbeeld Tibet, peking enz?

In Tibet bijvoorbeeld zie je heel veel.

(Ik heb de vraag onder spiritualiteit gezet omdat ik vermoed dat het hiermee iets te maken heeft)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tibetaanse gebedsvlaggetjes zijn gekleurde rechthoekige stukjes textiel, bedrukt met gebeden en mantra's en opgehangen in slingers op bergpassen, tempels en rotspunten in de Himalaya. Gebedsvlaggetjes komen alleen voor in het Tibetaans boeddhisme, en worden verondersteld afkomstig te zijn uit het oude böngeloof, dat voor de opkomst van het boeddhisme in Tibet werd beleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gebedsvlag dus! Dank je :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met nog een kleine toevoeging erbij; het idee achter de vlaggetjes is dat de gebeden door de wind meegenomen worden en zo verspreid over de wereld.
Op veel staat een paard, dit is het Windpaard wat over de wereld vliegt / rent en ze zo meeneemt.
jammer dat ik nog niet kan stemmen.. maar voor het idee een +je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessant LTK van die windpaardjes! Ik heb het toen bij Peking Expres gezien, kan me alleen die paardjes niet herinneren maar nu weet ik het dus.

Andere antwoorden (1)

In Nrd Korea ook en vroeger in de Oostbloklanden. Meestal in niet democratische landen waar de overheid de onderdanen vaderlandsliefde wil bijbrenegen en dit ook aan buitenlanders wil laten zien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding