Als Jesus zou zien wat er de laatste 2000 jaar in zijn naam is gebeurd, zou hij zich dan in zijn graf omdraaien?

Ik kan me niet voorstellen dat een verlicht denker (zoals ik jezus zie) zoals hij blij zal zijn met wat er in zijn naam allemaal is uitgespookt en ook nog steeds word uitgespookt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Antwoorden (23)

Jezus, de verlichte Jezus, was niet voor niets verlicht, hij was een wijs man, die wist dat mensen leren met vallen en opstaan.
Hij is juist (als ik hem goed interpreteer, oftewel de verhalen over hem), iemand die niet veroordeeld, maar begrijpt en helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Daar zal hij zeker niet blij mee zijn. Maar volgens de letter van de bijbel was dat ook al redelijk voorspeld en heeft het een bepaald doel. Misschien onbegrijpelijk voor ons mensen maar goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee antwoorden:
Niet gelovige antwoord: Jezus zal zich niet omdraaien omdat hij iedereen heeft voorgelogen.

Wel gelovige antwoord: Jezus zal zich niet omdraaien in zijn graf omdat hij opnieuw is opgestaan en dus niet in een graf ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat hij wel bestaan heeft, maar toch gewoon een mens was, net als iedereen natuurlijk en dus wel een graf had!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed Denkz :)
Gelovig antwoord: Ja, hij zal zwaar ontevreden zijn en er veel problemen mee hebben dat vrijwel niemand zich aan zijn normen en waarden houdt. Misschien komt hij nog wel is terug om het ons eens goed te leren.

Ongelovig antwoord: Nee.

Mijn antwoord: nee, zeer waarschijnlijk is jezus als voorbeeld genomen binnen het geloof en zijn vele verhalen aan hem gekoppeld die onjuist zijn. Dit is vele malen vaker gebeurd, soms is iemand nodig om een voorbeeld te zijn ongeacht of dit waar is of niet. Concluderend in dat hij er uberhaupt vrij weinig te maken mee had.

Toegevoegd na 55 seconden:
Vrij weinig mee te maken had*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij kan zich niet omdraaien want hij leeft nog steeds! ... al ziet hij er dan wel uit als Marijke Helwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je een nieuw record minnetjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.. heb ik al gevestigd. Je mag wel bij dat pepernoot antwoord extra minnetjes geven? If you have to
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wil je een record +jes? van mij heb je er één!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u, maar waarom al die minnetjes, zijn mensen hier door de donkere dagen hun humor kwijt?
Jesus kan zien wat er gebeurt omdat hij uit de dood is verrezen en hij heeft net als een vader verdriet over de misstappen die zijn kinderen maken.Maar hij laat ons ook onze eigen fouten maken met de bedoeling om er lering uit te trekken.Wij hebben allemaal een vrije wil om goed te doen of juist kwaad.We moeten hier later,als ons eind hier gekomen is verantwoording voor afleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de bijbel ligt jezus niet in een graf,maar is hij ten hemel opgestegen,dus dat is niet mogelijk! Maar inderdaad als hij dat zou zien en horen,zou hij de hele mensheid vervloeken en misschien is ze dat ook al!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel van de aan Jezus toegeschreven uitspraken worden genegeerd, terwijl men alleen oog lijkt te hebben voor de 'mooie' uitspraken. Wat te denken bijvoorbeeld van deze discutabele uitspraak?

Mat 10,34
Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Als je die uitspraak in het licht houdt ten aanzien van de geschiedenis van het Christendom, dan blijkt die geschiedenis geheel in lijn te zijn met deze uitspraak.

Daarnaast was Jezus ook een warm voorstander van het volgen van alle onzinnige regeltjes zoals die in de Torah staan:

Matt 5:18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Neem bijvoorbeeld deze regel:

Ex 22,17
Een tovenares mag niet in leven blijven.

Die de heksenverbrandingen heeft gerechtvaardigd? Als je bovenstaande uitspraak van Jezus er dan nog eens bijhaald, dan kan je ook die heksenverbrandingen door Jezus laten goedkeuren... Het is maar welke uitspraken je van Jezus leest om hem werkelijk 'verlicht' te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die dood is is dood en kan zich niet in z'n graf omdraaien. Dus het antwoord is nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, die man is opgestegen, wederopgestaan... Die voorzag al die onzin al lang... Die wist na drie dagen: Hier moet ik wegwezen... En zo doen die mannen dat, die heiligen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaar dat de Sint maar zo kort in NL is?
Ik denk dat hij lekker zal blijven liggen... wat moet hij er in godsnaam nog aan veranderen dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zou hem weinig uitmaken. Heb jij een voorstelling over hoe de wereld er in het jaar 4000 uit zal zien? Moeilijk?
En dan gingen de ontwikkelingen vroeger nog wel een beetje langzamer dan nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij weet het - en Hij ligt niet meer in zijn graf. Nee dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen hij zou zich niet in z'n GRAF omdraaien omdat hij niet begraven is!!!

Hij is na drie dagen opgestaan uit de dood en in daarna met hemelvaart naar de hemel gegaan!!

Als je zo'n vraag stelt denk dan eerst na over je vraagstelling....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat hij, zal het verhaal inderdaad kloppen (no offence), hij zal begrijpen en begripvol zijn.
ik denk dat hij zal begrijpen omdat hij tenslotte ook een mens is, maar zal ons proberen te helpen de goede weg te kiezen omdat God onze 'vader' is.

ik ben niet gelovig en denk eerlijk gezegd dat Jezus dezelfde fouten had gemaakt als wij doen.
sterker nog denk ik dat hij de mens voorgelogen had om zichzelf boven anderen te laten stijgen en zodat men hem als hun koning zou beschouwen.
maar dat is mijn wetenschappelijke versie.
nogmaals, niet verkeerd bedoeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
en iedereen die het heeft over dat het niet mogelijk is dat hij zich in zijn graf zal omdraaien omdat bladiebladieblah!
...
het is een spreekwoord en dus niet letterlijk bedoeld.
ik dacht dat op deze site de mensen wel wat slimmer waren dan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus draait zich niet om, maar opent liefdevol zijn armen om je te omhelzen als je na een strijdbaar en vermoeid leven bij hem komt.
Jezus is pure liefde, wat voor de mens niet te bevatten is.
Wat er in zijn naam wordt uitgespookt heeft niets met Jezus te maken, maar meer met het grote ego van mensen die steeds bevredigd moet worden.
En dan zie je de gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de overleveringen wordt beschreven dat Jezus alwetend is.
Dus hij wist wat er zou gaan gebeuren.
Ga je van de stelling uit dat hij Almachtig is dan zou hij dit hebben kunnen voorkomen.
Anderzijds zou de mensheid dan een geprogrammeerd volk zijn geweest zonder eigen beslissingen. zonder enige vrije wil.
Als je het menselijk bekijkt zal Hij er niet blij mee zijn maar geeft de mens de kans om van zijn eigen fouten te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelovig antwoord: nee, Hij draait zich niet om in zijn graf, want daar ligt hij niet en Hij draait zich ook niet om in de hemel, waar Hij wel is. Integendeel, Hij kijkt naar deze wereld en is er betrokken bij.

"O ja?" zeggen de ongelovigen, "als Hij dan zo betrokken is, waarom dan al deze ellende op de wereld?".

Jezus wist dat al deze ellende zou komen in de wereld, trouwens die was er ook al toen Hij op aarde was. Daar is Hij juist voor gekomen.

Het gaat er niet om dat wij hier zo'n lekker leven hebben, het gaat er om dat wij uit al deze ellende leren om tot Hem te roepen en de weg naar Hem vinden.

Niemand kiest vrijwillig voor Jezus, dit doe je als je niet anders meer kan en dan wil je niet meer anders.
Dan leef je met Hem in relatie en ben je een heel bewust nuchter levend mens, die - als het goed is - midden in deze wereld staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...
goed gesproken...
...
ik ben niet gelovig.
maar als dit verhaal in mijn kindertijd mij verteld werd zou ik zonder enige twijfel wel gelovig zijn.
Jezus zei vlak voor hij stierf.
"Vader vergeef het hen, want zij weten niet wat zij doen'.
En Jezus is gestorven voor onze zonden, niet omdat wij simpelweg slecht zijn.
Hij wil de relatie van mens tot God weer dichterbij brengen.
I.p.v. dat Hij een offer bracht, offerde Hij zijn eigen leven op voor ons mensen.
Gods eigen Zoon deed dat voor ons.
Omdat hij meer van ons houdt dan wij zandkorrels kunnen tellen op het strand.

Nee dus, Hij zou zich niet hebben omgedraaid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus leeft dus omdraaien zal ie zich niet
maar zoals hij al ooit heeft gezegd dat we uit de synagoge zullen worden gegooid en gedood omdat ze noch Mij nog de Vader kennen geeft al en beetje aan dat je veel godsdienstige leer stellingen in je eigen manier kan lezen en uitvoeren maar dat je daarvoor meer nodig hebt dan alleen de wet of de bijbel
iets wat Geestelijk is zal door een ongeestelijke niet begrepen worden
vandaar dat ook d Heilige Geest gestuurd is waarvan werd gevraagd aan Jezus waarom laat die zich niet zien aan de wereld
jezus zegt wie Mij kent zal de Heilige Geest kunnen ontvangen.
dat er van alles wordt uitgespookt in de naam van jezus
ligt er dus ook aan of mensen kunnen herkennen of dit uit de Geest is
helaas is dat maar weinig het geval.
14 jaar geleden
Omdraaien in zijn graf zal Jezus niet, want hij is opgestaan. Wel denk ik dat net als in de naam van Alah de naam misbruikt wordt om bepaalde dingen goed te praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezien het feit IK de nieuwe jezus ben, zal ik mij niet omdraaien in mijn graf omdat ik daar niet inlig. Mocht ik daar wel inliggen dan vervloek ik degene die mij niet heeft gecremeerd. Milieuvervuiling en ruimteverspilling daqt begraven.