Waar vind ik de originele en complete mythe over het ontstaan van de Chinese dierenriem?

Ik heb wel eens kleine samenvattingen gelezen over boeddha die de 12 dieren tot zich riep, met als eerst een uitnodiging aan een dier wat te laat kwam, maar het complete verhaal heb ik nooit kunnen vinden. Vaak stond er dan bovenaan de uitleg "de dierenriem heeft zijn oorsprong uit een eeuwen oud verhaal van boeddha die..." maar nooit stond er bij hoe dit verhaal heet, wanneer het geschreven is, en nooit heb ik het in zijn geheel kunnen lezen en dus ook niet kunnen begrijpen. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het meest logische lijkt mij dat je dat in de bibliotheek kunt vinden. Mocht het zijn dat je het daar niet vind, zullen ze je misschien wel kunnen vertellen waar je dat dan wel kunt vinden. Verder kun je het proberen bij een boekenhandelaar die in nieuwe en 2e hands boeken handeld. Ook een vlooien/rommel markt kan een uitkomst bieden. Hier vind je vaak de meest uiteenlopende soorten genres en verhalen. Op een boekenbeurs het zelfde verhaal, met verschillende mensen die je vast verder op weg kunnen helpen. Ik neem aan dat je op internet al gezocht hebt, maar dat het door de taal zoeken is naar een speld in een hooiberg. Klinkt misschien raar, maar als je je vraag voorlegt bij een chinees restaurant kunnen zij je misschien verder helpen. Hopelijk zit er iets tussen wat je zoektocht makkelijker maakt. Succes in ieder geval.

Toegevoegd na 7 minuten:
Hierbij nog een link van een Aziatische talen universiteit in leiden. Hier vind je forums waar studenten op zitten die buiten de taal, ook de cultuur bestuderen van landen in Azie. Misschien is 1 mailtje met je vraag naar de universiteit al voldoende.