Mijn nichtje van 15 heeft al een hele tijd 'last' van een jongentjes geest van een jaar of 12 in haar slaapkamer, wat te doen?

Hij staat altijd in dezelfde hoek en doet verder niets, maar ze is er erg bang voor... zolang het licht aan blijft in haar kamer is er niets aan de hand, maar in het donker ziet ze hem wel.
Nu is er iets wat zij niet weet en mijn tante (haar moeder) wel. Toen mijn oom en tante dit huis kochten 12 jaar geleden, heeft het stel wat voor hun in dit huis woonde een kindje verloren. Hij heeft maar heel kort geleefd.
Zou er een verband zijn tussen de 2? En is er een manier om haar niet meer bang te laten zijn, of dat het weg gaat? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat jij denkt dat geesten niet bestaan betekend niet dat anderen daar ook zo over denken :) maar bedankt voor het delen van je mening...
Cryofiel
12 jaar geleden
Of geesten wel of niet bestaan is niet afhankelijk van hoe iemand erover denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ze kan doen, is nagaan of ze zich op welke manier dan ook in occulte praktijken (heeft) gemengd.
Dit alles moet ze uit haar leven wegdoen, want occulte praktijken kunnen zeer schadelijk zijn en de weg openzetten voor verkeerde machten om je nichtje te beïnvloeden. Wat hiernaast belangrijk is, is dat je nichtje bidt of de machten weg mogen gaan. Ik ben zelf christelijk en geloof dat God je hierbij wil helpen;) Misschien is het fijn voor je nichtje wanneer ze met een dominee gaat praten? Misschien kan deze er ook achter komen waarom je nichtje dergelijke dingen ziet en met welke dingen in haar leven dit te maken kan hebben ( heeft ze bijvoorbeeld weleens glaasje gedraaid? Geesten opgeroepen? )
Hiernaast is het niet uit te sluiten dat je nichtje misschien psychisch overbelast is en dit de eerste symptomen zijn van een psychische ziekte?
Wat zeker is, is dat je nichtje zich nergens voor hoeft te schamen, ze is namelijk niet de enige!
Veel sterkte en succes, ik hoop dat het vlug weer beter gaat met je nichtje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je ladylike,
Ik weet zeker dat mijn nichtje nooit mee zou doen aan occulte praktijken of wat dan ook.. 't is een echte 'bangeschijterd' ;) verder gewoon een vrolijke puber. Daarnaast duurt dit nu al bijna 2 jaar en heeft ze het afgelopen jaar pas durven vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ladylike, daar moest ik ook aan denken. Ik ben ook christelijk, en heb ook wel eens verhalen gehoord van een Jongen die heel onrustig sliep, of hij sliep helemaal niet. Wat bleek, de vorige bewoners van het huis waren met occulte dingen bezig geweest op de kamer waar de jongen later sliep. Als je de foute machten ergens binnenhaalt, zal die daar blijven. De enige manier om die eruit te krijgen is om te bidden dat God die machten eruit gooit. Er was een groep geweest die heeft gebeden en het heeft geholpen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het idd het jongetje is dat overleden is, dan heb je grote kans dat hij daar alleen is om over haar te waken.
Kinderen zijn niet boosaardig. Kinderzielen zijn rijn. Laat haar maar eens vragen of hij uit het licht komt.
Ze voelt dan wel of het antwoord ja is...
Ze kan dan vragen of hij over haar kan waken. Wat hij al doet.
Ze moet zich bewust worden dat het niet eng is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha rein natuurlijk...
En ondanks dat ieder moet geloven waar hij of zij zich fijn bij voelt. Ben ik van mening dat bidden ed alleen maar de angst in de hand speelt. Omdat je je dan probeert buiten te sluiten : kop in het zand. En daar los je je probleem niet mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simpel te verhelpen door een eerlijk en oprecht gebed!
Cryofiel
12 jaar geleden
En dan maar hopen dat Allah je verhoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor jouw vraag.... in de eerste plaats uit louter respect voor jouw openhartigheid want het is niet altijd even simpel om hiermee naar buiten te komen omdat lang niet iedereen in staat is om hiervoor open te staan.
Ik kon dat vroeger ook niet en zou het toen ook weg gelachen hebben maar tijden veranderen als je bereid bent om oprecht open te staan voor de soms bizarre ervaringen van anderen. Liefs en blijven Glimlachen hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties en intresse! Tot de volgende vraag maar weer! En Gerda Maria, een glimlach van mij voor jou! :)

Het beste antwoord

Het kan volstaan dat jouw nichtje een leuk gesprek aan gaat met die verschijning.
Gewoon even verduidelijken dat zij daar nu woont en dat 'hij' mag doorreizen naar een andere locatie en/of een andere dimensie of tijdzone.
Soms gebeurt het in zo'n situaties dat de verschijning plots en definitief verdwijnt, soms gebeurt het dat die verschijning iets te vragen heeft... iets waarop in dit geval alleen jouw nichtje een bevredigend antwoord kan geven.

Bang zijn is totaal overbodig want zulke verschijningen vragen enkel om een liefdevolle aanpak en dan verdwijnen ze doorgaans voorgoed naar een andere dimensie.

Het dochtertje van mijn vriendin heeft iets gelijkaardigs ervaren met het gelaat van een man dat steeds weer verscheen in haar slaapkamer en aan haar gaf ik mee dat ze elke keer diende te Glimlachen als die man verscheen. En ja hoor... het gelaat van de man werd telkens vrolijker én vager en de verschijning is nu reeds enkele jaren uitgebleven.

Het is in ieder geval de moeite waard om deze eenvoudige aanpak ook eens uit te testen. Ik weet haast zeker dat dit ook in het geval van jouw nichtje effectief zal werken.

Liefs en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke aanpak werkt, zolang je er maar in gelooft.
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies. Dit antwoord is een mooi voorbeeld van zelfbehandeling. Ze heeft zichzelf wijsgemaakt dat er een geest is, dus via deze methode kan ze zichzelf wijsmaken dat die geest er niet meer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs als er echt een geest zou zijn, zou 't kunnen werken! Al zou dat wel iets meer moeite kosten, je kunt jezelf van verbazingwekkend veel overtuigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je begrip en inlevingsvermogen....hier heb ik iets aan:)

Andere antwoorden (5)

Ik zou het niet doen omdat ik er niet in geloof. Maar dat doet er niet toe. Je zou een paragnost in kunnen huren. Dat zijn mensen die zeggen helderziend te zijn. Die kunnen je nichtje dan vertellen hoe ze ermee om moet gaan. En haar helpen ermee te praten als ze dat wil. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je nichtje doet er verstandig aan om langs de huisarts te gaan. Dingen zien of horen die er niet zijn kunnen een teken zijn van schizofrenie. Dat kan erger worden. Maar in veel gevallen en met de juiste begeleiding is er goed mee te leven.
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Tja, een nuchter en praktisch antwoord in de categorie "spiritualiteit" is vragen om een min...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval is de huisarts een goed begin,
bamibal's antwoord was "kort door de bocht",
maar ik vind dat hij gelijk heeft, een + dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus van mij d'rbij.
Cryofiel
12 jaar geleden
Schizofrenie (of de allereerste verschijnselen daarvan) zou natuurlijk best kunnen. Maar het hoeft absoluut niet. Mij lijkt eerder dat ze een gevoelig typje is. Lang geleden, in haar vroege jeugd, heeft ze van haar ouders iets opgepikt over een overleden jongetje. Een gevoelig typje gaat daar, bewust of onbewust, over piekeren. Zo heeft ze zelf een geestverschijning gecreëerd. Nu ziet ze continu een bevestiging van die zelfbedachte geest. Zie daar maar weer eens af te komen...
De meest waarschijnlijke verklaring is dat zij van haar ouders heeft opgepikt dat er een jongetje is overleden. En dat zij dat vervolgens, tijdens haar jonge kindertijd, heeft omgevormd tot een geest.

Die geest roept ze nu dus zelf op. Die is er natuurlijk helemaal niet, maar als ze er zelf in gelooft, dan ziet ze hem toch.

Het probleem zit hem dus in haar eigen geloof.

De vraag is: hoe los je het probleem nu het beste op?

Dat kan heel snel en simpel door een paragnost of een geestelijke in te schakelen. Die kan de geest vriendelijk doch dringend vragen weg te gaan, of desnoods de geest met geweld verdrijven.

Dit zal werken, omdat die oplossing aansluit bij de belevingswereld van het nichtje. Het nadeel is dat je met deze oplossing je nichtje sterkt in haar zelfbedachte wereldje, en dat je haar afhankelijk maakt van hulp van buitenaf.

Een oplossing die veel meer moeite kost maar die uiteindelijk ook meer oplevert, is met haar na te gaan waar haar waarnemingen vandaan komen. En haar helpen in te zien dat ze die geest zelf creëert.

Dat kost meer tijd en meer moeite. Daar staat tegenover dat het een goede oplossing is. En dat het haar helpt sterk en weerbaar te worden, en geestelijk op haar eigen benen te staan, zodat ze niet meer bang hoeft te zijn en niet meer afhankelijk is van andermans hulp. Tevens zal zij hiermee inzicht krijgen in haar eigen psyche, in haarzelf dus - een waardevol stuk zelfkennis.

Het is dus een afweging: een snelle en eenvoudige oplossing voor de korte termijn, of een langdurigere en moeizamere oplossing voor de lange termijn.
Cryofiel
12 jaar geleden
Is het niet een toevallige samenspeling van licht waardoor het lijkt dat er een jongen staat. Met een beetje fantasie kan je overal wat in zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook de meest waarschijnlijke verklaring. Als kind heeft ze van haar ouders het verhaal over het overleden jongetje opgepikt. Dit verhaal is in haar onderbewuste gegroeid tot een "aanwezigheid". Nu vormen haar hersenen uit een paar lichtvlekken een beeltenis van die "aanwezigheid".
Ik geloof dat ze een kind ervaart. Nou geloof ik niet dat iemand die als baby gestorven is kwaad in de zin heeft? Misschien onderzoek doen naar het stel? Hoe gaan ze ermee om? Hebben ze het kunnen verwerken? zijn ze misschien gescheiden? Dit natuurlijk op een respectvolle manier.

Vertel je nichtje die informatie. Gebeurt het ook als er iemand bij is? dan zou je samen met wat meer mensen (geen zenuwachtige types).

Als de jongen komt, vertel hem dan dat papa en mama verhuist zijn. Vertel het adres en zet (van tevoren) een raam open.

wat ik me wel afvraag is: groeit een overleden baby?
Of blijft het een baby? dan klopt het niet en moet het een ander zijn. Onthoud dat kennis macht geeft en gebruik dat.

Of het nu wel of niet een geest is, 'het'heeft een verwerking nodig.