Chinese astrologie, sterrenbeelden De chinese astrologie die bij ons populair geworden is berust op de zogenoemde Ba Zi Chinese Zodiak. Daarin worden de sterrenbeelden weergegeven als dieren; en deze dieren komen uit het Boedhisme. De dieren gelden voor een jaar, maar zijn slechts een klein onderdeel van de chinese astrologie. Het is dus niet zo dat de chinese astrologie zegt dat alle mensen die in hetzelfde jaar geboren zijn, hetzelfde karakter hebben. de achtergronden van de chinese astrologie worden hier uitgebreid besproken

http://www.astroboot.com/chinese-astrologie/

En er zijn nog veel meer websites over.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de Chinese astrologie is het belangrijkste element het teken uit de Chinese dierenriem. Dat is wat betreft achtergrond en gebruik vergelijkbaar met de westerse dierenriem. In tegenstelling tot de maandelijkse sterrenbeelden wijzigt het teken van de Chinese dierenriem echter eens per jaar. Met de viering van het Chinees nieuwjaar (afhankelijk van de stand van de maan in januari of februari) wijzigt het teken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chinese_astrologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Chinese astrologie zijn er net als bij ons 12 sterrenbeelden. De meest bekende zijn de jaardieren.
Elk jaar staat er volgens een vaste volgorde een ander dier centraal. De volgorde is:
-Rat
-Os
-Tijger
-Konijn
-Draak
-Slang
-Paard
-Geit
-Aap
-Haan
-Hond
-Varken

dus als het het jaar van de draak is, (zoals nu) is het volgend jaar het jaar van de slang.

Door op te zoeken welk dier centraal stond toen jij geboren werd, kom je achter je jaardier.

Er bestaat echter ook zoiets als je Maandier.
Dat is waar jij het over hebt met de maanden.
Deze cyclus heeft dezelfde volgorde, alleen moet je dan vanaf december tellen.
Dus, dat betekent dat de Rat het dier van december is, de Os van januari, Tijger van februari, en als je naar het voorgaande lijstje kijkt kun je het zelf al verder invullen.

Ik raad je aan deze site eens te bekijken om erachter te komen hoe het nu precies met die maandieren en jaardieren zit. Je krijgt er ook leuke uitleg bij en je hoeft er zelf niet eens voor te rekenen.

Voor je jaardier:
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/

Maandier:
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/chinese/maan.htm

Ps: Horoscopen zijn leuk, maar neem het met een korreltje zout als het even kan. Niet iedereen met hetzelfde sterrenbeeld is hetzelfde, en er zullen dan ook grote verschillen zitten tussen jou en iemand die toevallig op dezelfde dag geboren is als jij, alleen zijn jullie alleen onder hetzelfde teken geboren. Het zegt niets over wie je bent.