Wat is een Klassieke Kindermishandeling ?Wat word hiermee bedoelt en graag met meer specifieke uitleg aub ?

Ik ben in behandeling bij Emergis omdat ik geslagen werd toen ik 10 was in een pleeggezin .Nou tilt de psychiater daar schijnbaar niet zo nou aan en noemt het een klassieke kindermishandeling ?Alsof het heel normaal is ....Of zie ik het verkeerd ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Kindermishandeling kan op vele manieren tot stand komen, zowel de geest als het lichaam worden beschadigd, en het heeft gevolgen voor je verdere leven.
Jouw psychiater kan het gaan bagatelliseren als een klassieke mishandeling, feit blijft dat je beschadigd bent.
Warme liefdevolle handen hadden jou moeten dragen, en moeten liefkozen, en aandacht en warme belangstelling hadden deel moeten uitmaken van jou leven, en zeker geen mishandeling.
Als het nog steeds onderdeel van je leven uitmaakt, probeer het dan te verwerken en het los te laten.
Als je zelf kinderen hebt voedt ze dan liefdevol op, zodat je bij je eigen kinderen goed kunt doen wat in je eigen leven zo tekort hebt gehad.
Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe, en ik sla in gedachten mijn armen om je heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Klassieke kindermishandeling lijkt mij het geven van fysieke straffen, zoals flinke pakken rammel bij kleine misstappen.

Ik denk niet dat je peut daarmee bedoelt dat het allemaal maar normaal is, maar wel dat hij onderscheid wil maken tussen 'jouw geval' en 'minder klassieke' kindermishandeling, zoals b.v. psychologische kindermishandeling door verwaarlozing of door een kind afwisselend enorm aan te trekken en af te wijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan in binnen en buitenland heel veel soorten van kindermishandeling.
In ons land echter komt wat jij vertelt, heel veel voor, is dus eigenlijk, in zijn ogen niets bijzonders, is dus een klassiek voorbeeld van kindermishandeling.
Echter voor jou zelf, is het wel heel bijzonder, je moet er zelfs nog steeds voor behandeld worden, het beheerst nog steeds een belangrijk deel van je leven.
Het is dus helemaal niet normaal, zoals je psychiater je wil laten geloven.
Ik vind zelfs, dat hij nooit had moeten laten blijken , dat jouw ervaringen, voor hem een klassiek voorbeeld zijn.
Hiermee, wil hij laten voorkomen dat je niets bijzonders is overkomen en dat dit zo vaak gebeurt
Dat is natuurlijk volkomen onjuist en ongepast.
Jij hebt een groot probleem door jouw verleden en hij is verplicht dit zoveel mogelijk voor je op te lossen, zonder zijn eigen mening te moeten geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord! +
Hij neemt jou serieus als hij het over klassieke mishandeling heeft. Hij bedoelt hiermee dat je aan alle criteria voldoet van ECHTE (klassieke mishandeling. Dit kan zowel lichaamlijk als geestelijk; of beiden zijn.