Waarom gaan biddende joden bij de klaagmuur zo met hun hoofd op en neer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
12.8K

Het beste antwoord

Joden wiegen heen en weer bij het gebed aan de klaagmuur in Jeruzalem, zij bidden 3 keer per dag (’s morgens, 's middags, en 's avonds).

Toegevoegd na 7 minuten:
Zelfs vandaag nog, als Joden naar de Klaagmuur gaan om te bidden, bewegen ze heen en weer, wiegen en mompelen. Hun hele lichaam is betrokken in deze overpeinzing. Het is niet slechts een geestelijke oefening, of een passief zitten en nadenken. Nee, het is meer een samengaan van het opzeggen van een specifieke tekst naar de Heer. Ze gebruikten de mond om de gedachten te vangen en om de geest beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zo vragen ze stil de muur om genade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen de orthodoxe Joden niet alleen met hun hoofd, maar met hun hele lichaam. Het moet uitbeelden dat ze God aanbidden met hun hele lichaam, en niet alleen met de ziel.
14 jaar geleden
Ze doen dat met het lernen (de torah bestuderen). Ze zwaaien met hun bovenlichaam heen en weer. Dit doen ze om wakker te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn hun gebeds methoden.