Mag iemand met een burka naar een schietvereniging?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zou mij verbazen als daareen wettelijk verbod op is in nederland. in frankrijk bijv. zijn ze daar wel iets strenger op. het is natuurlijk wel zo dat de mensen van de schiet vereniging je moeten kunnen identenficiren als je binnenkomt, en dat is dan weer lastiger als iemand een burka aan heeft.

Dat mag vast sowieso niet van haar man!

waarom niet? haar ogen zijn toch niet geblindoekt en haar handen niet vastgebonden, dus schieten kan ze.

Nee dat mag niet, want je hebt een schietvergunning nodig en met een burka kan niemand controleren of de foto op de vergunning overeen komt met de persoon die onder de burka zit.

Nee, want in zo'n enorme lap stof ben je gelimiteerd in je beweging en kun je niet secuur schieten.

Komt een beetje apart over... Ik denk dat als je je goed laat identificeren dat er niets tegen zal zijn. Maar als je als vrouw een burqua draagt, dan zal je ook met begeleiding van je man/broer/vader/neef gaan. en dan moet je eigenlijk minstens 3 passen achter de man aanlopen en staan. Lijkt me geen geruststellende positie voor de man ;)