Is er een bepaald soort energie die mijn blaas met mijn vingers en andere ledmaten verbindt?

Sommige mensen ervaren tintelingen in hun handen, voor het plassen. Ik kon hier op google niet zo veel over vinden, dus misschien is er een spiritueel antwoord?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik bedoelde het wat algemener, is er een energie die verschillende delen van het lichaam verbinden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je lichaam zal op de één of andere manier een waarschuwing doen uitgaan als je blaas overvol dreigt te raken. Bij mij manifesteert zich dar in koude rillingen over mijn rug. Dat is idd een soort energie, maar spiritueel ? Dacht het niet.

Google eens op 'Shiatsu'. Deze oosterse geneeswijze gaat er vanuit dat er diverse zg meridianen over je hele lijf lopen die alles met elkaar verbinden. Op deze meridianen bevinden zich een aantal punten die zulke dingen zouden kunnen veroorzaken. Het is enigszins vergelijkbaar met acupunctuur.

een mens bestaat helemaal uit energie, zoals alles uit energie bestaat. je hebt 12 primaire meridianen waarvan 8 gelinkt zijn aan een orgaan(Zang Fu), dus elk orgaan heeft zijn eigen meridiaan, zie link hieronder. je blaasmerididaan loopt van uit je ooghoekje tot aan je kleine teentje en in de hele cirkel die die meridiaan afloopt zitten punten die je kunt activeren, een positieve boost geven... en of dat nu is dmv acupunctuur of shiatsu of een andere techniek, het gaat allemaal om dezelfde effecten. je zou dus bijvoorbeeld bij een shiatsu masseur een blaas behandeling kunnen krijgen waarbij diegene jou hele lichaam dus masseert, over je gehele blaaslijn. het is niet zo zoals in het westen dat je bij een blaasprobleem alleen bij de blaas zelf moet zijn. ik zou zeggen, ga het eens uitproberen, bel (bijvoorbeeld)een shiatsu masseur en vraag om een meridiaanbehandeling, gericht op de blaas. in het oosten genezen ze op een preventieve wijze en beginnen al bij kleine symptomen in plaats van wachten tot je echt een probleem hebt en het dan proberen weer te verhelpen. :o)