Is er een bepaald soort energie die mijn blaas met mijn vingers en andere ledmaten verbindt?

Sommige mensen ervaren tintelingen in hun handen, voor het plassen. Ik kon hier op google niet zo veel over vinden, dus misschien is er een spiritueel antwoord?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik bedoelde het wat algemener, is er een energie die verschillende delen van het lichaam verbinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Nog nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL @ Jorryt, je hebt al meer antwoorden dan ik in kortere tijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En beide meer onzin dan dat ene antwoord bij mijn vraag. Told ya.

Het beste antwoord

Je lichaam zal op de één of andere manier een waarschuwing doen uitgaan als je blaas overvol dreigt te raken. Bij mij manifesteert zich dar in koude rillingen over mijn rug.
Dat is idd een soort energie, maar spiritueel ? Dacht het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google eens op 'Shiatsu'. Deze oosterse geneeswijze gaat er vanuit dat er diverse zg meridianen over je hele lijf lopen die alles met elkaar verbinden. Op deze meridianen bevinden zich een aantal punten die zulke dingen zouden kunnen veroorzaken.
Het is enigszins vergelijkbaar met acupunctuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets ten nadele van je antwoord. Maar in elk geval accupunctuur is bewezen niet werkzaam. In zoverre, het werkt als je erin gelooft, Als jou verteld wordt dat er nu in de meridiaan geprikt wordt die zorgt voor ontspanning wordt je ontspannen, ongeacht waar geprikt wordt. De 'kracht' zit hem erin dat we ervan uitgaan dat de mensen die dit doen bijzondere krachten of kennis hebben en daarom geloven we in wat zij doen. Dat betekend dat als we wat meer geloof in doctoren hebben zij een beter resultaat krijgen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Sterker nog: als jouw lever te snel werkt, zal een acupuncturist de "meridiaan" die de lever stimuleert, afremmen. Dat helpt. Echter: als de acupuncturist in zo'n geval die "meridiaan" juist versterkt, zodat de lever (volgens de meridianen-theorie) juist nóg sneller zou gaan werken, dan blijkt de leverfunctie óók af te nemen. Althans, zolang zowel de acupuncturist als de patiënt erin geloven dat de lever wordt afgeremd. Met andere woorden: het is het *geloof* in de werkzaamheid die ervoor zorgt dat behandelingen wel eens succes hebben. In werkelijkheid is er geen werkzaamheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja daar gaat het uiteindelijk allemaal om he, openstaan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Precies. Sta je open voor *alles* wat we hebben ontdekt, of ontken je bepaalde delen die je niet bevallen? Ga je uit van jezelf en heeft de natuur maar te volgen, of ga je uit van de natuur en heb jij maar te volgen, ook als die realiteit je niet bevalt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Peco: Openstaan betekent dat je dingen accepteert die anders zijn dan je denkt. Dat doet NBK niet, gezien zijn reacties bij het volgende antwoord. Hij blijft volhouden dat dingen toch werken, ook al is aangetoond van niet. Dan sta je naar mijn idee dus niet open voor de werkelijkheid. Openstaan is iets anders dan blind geloven!
een mens bestaat helemaal uit energie, zoals alles uit energie bestaat. je hebt 12 primaire meridianen waarvan 8 gelinkt zijn aan een orgaan(Zang Fu), dus elk orgaan heeft zijn eigen meridiaan, zie link hieronder. je blaasmerididaan loopt van uit je ooghoekje tot aan je kleine teentje en in de hele cirkel die die meridiaan afloopt zitten punten die je kunt activeren, een positieve boost geven... en of dat nu is dmv acupunctuur of shiatsu of een andere techniek, het gaat allemaal om dezelfde effecten. je zou dus bijvoorbeeld bij een shiatsu masseur een blaas behandeling kunnen krijgen waarbij diegene jou hele lichaam dus masseert, over je gehele blaaslijn. het is niet zo zoals in het westen dat je bij een blaasprobleem alleen bij de blaas zelf moet zijn.

ik zou zeggen, ga het eens uitproberen, bel (bijvoorbeeld)een shiatsu masseur en vraag om een meridiaanbehandeling, gericht op de blaas.

in het oosten genezen ze op een preventieve wijze en beginnen al bij kleine symptomen in plaats van wachten tot je echt een probleem hebt en het dan proberen weer te verhelpen.

:o)