waarom vraagt eckhart tolle zoveel geld voor zijn filosofie over het nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel vraagt hij dan, wat krijg je er dan voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel geld vraagt 'ie dan ?

Het beste antwoord

je moet toch ergens je geld mee verdienen, en pluk de kip als ie haar heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat de goede man gewoon een boek heeft geschreven om geld mee te verdienen. Het is niet anders.

Persoonlijk was ik niet bepaald onder de indruk van zijn De kracht van het nu. Voor wie zich erin verdiept heeft, zijn het vooral opgebakken wijsheden uit al bestaande tradities (waarbij het boeddhisme voor mij het opvallendst was omdat ik daar wat van weet), maar dan zonder de filosofische/spirituele achtergrond van die tradities. Erg oppervlakkig allemaal.

Maar ach, het schijnt voor meneer Tolle erg lucratief te wezen, terwijl er genoeg mensen schijnen te zijn die niet alleen bereid zijn hun geld eraan uit te geven, maar die er ook werkelijk wat aan hebben. Dus blijkbaar hebben alle betrokkenen er profijt van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het met SuzieQ helemaal eens. Wat Eckhart Tolle heeft gedaan is naar oude tradities gekeken en alles wat 'moeilijk' zou kunnen zijn eruit gehaald, zodat het makkelijk verteerd kon worden door het grote publiek.
Het is een voorbeeld van popularisering van spirituele kennis. Als je wilt kennis nemen van het echte werk dan kun je gaan googelen op de termijn non dualiteit en/of advaita.
De man wilde kennelijk veel geld verdienen met popularisering van oude tradities en dat is hem gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eckhart Tolle heeft er natuurlijk erg veel tijd en energie in zitten om zo'n boek te schrijven. En het is terecht dat wij betalen voor die moeite. Tenslotte biedt het ons iets om over na te denken en mogelijk mee te nemen in ons leven en dat is eigenlijk onbetaalbaar! Maar ja, als je er helemaal niets mee kunt, heb je toch ook iets geleerd? Je leert daardoor waar jouw uitgangspunten liggen en die zijn wellicht ergens anders dan die van Eckhart Tolle. Daar is toch niets mis mee. Mensen die zich van te voren alvast inlezen in het onderwerp komen misschien al eerder tot die conclusie en lezen het boek niet eens. Ik vind dat wij best mogen betalen voor alle tijd en moeite van de schrijver. Terecht! Zelf vind ik dit ook best een lastig onderwerp omdat ik in mijn hart ook steeds loop te twijfelen over hoeveel ik voor mijn consulten mag vragen. Uiteindelijk heb ik een bedrag vastgesteld en nu voelt het eigenlijk best goed. Tenslotte steek ook ik er tijd en energie in om mensen zo goed mogelijk te begeleiden. Wanneer mensen tevreden zijn komen ze weer terug, zo niet, dan hebben ze ook weer iets geleerd. Ontmoetingen tussen mensen, live of op papier, zijn altijd leerzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij ook ergens van leven moet, en omdat hij bekend en populair is, kan hij vragen wat hij wil.
Ik ben met je eens dat er erg veel geld wordt gevraagd.

Overigens: waarom zou een politicus die bekend is en ergens optreedt als spreker, wel veel geld mogen vragen, en als je iets 'spiritueels' doet niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij leeft hij gewoon van zijn boeken en de lezingen en cursussen die hij geeft. Als hij daarnaast ook nog een 'gewone' baan zou moeten hebben, zou zijn werk veel aan kwaliteit verliezen omdat hij er minder tijd en energie in zou kunnen steken.

Zelf heb ik zijn boeken niet gelezen, maar veel mensen in mijn omgeving wel, en die zijn allemaal erg enthousiast. Misschien is dat juist omdat hij dicht bij de (boeddhistische?) bronnen blijft, en niet een eigen waarheid probeert te verkopen - enkel een goed toepasbare methode voor de hedendaagse mens.