Demonen zijn ‘gevallen engelen'. De engelen van satan. Zij zijn zo oud als de schepping en weten heel erg veel over de mensen. Hiervan maken ze gebruik om zo op een onverwacht moment van zwakte toe te slaan. Demonen kunnen zich tientallen jaren in iemand bevinden zonder dat die persoon hier iets van merkt. Iemand die last heeft van een demon kan niet met zekerheid zeggen om hoeveel demonen het gaat. Het kan er eentje zijn, het kunnen er ook veel meer zijn – meestal minstens 7. Dat ligt er soms aan in hoeverre mensen blootgesteld zijn aan het gevaar. Iemand die bijvoorbeeld een occult hangertje aan zijn ketting heeft hangen zonder het te weten loopt dus minder gevaar om besprongen te raken van demonen dan iemand die geesten oproept, die hogepriester in de satanskerk is of die aan hekserij doet.

Demonen zijn wezens die wij niet kunnen zien. Ze zijn echter overal om ons heen. Net als de Engelen van de Heer, die hen bevechten en hen verslaan. Het zijn er heel erg veel. Demonen kunnen ons niks doen, tenzij we ons zelf openstellen ervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi verhaal, vooropgesteld dat je erin gelooft natuurlijk.
als je je 'openstelt' stel je je mijns inziens open voor narigheid die vanuit jezelf komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt mee eens maar dat was niet de vraag van de vragensteller. Hij geloofd erin blijkaar anders vraagt hij er niet naar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je erbij!! We zijn als moderne mensen het animisme toch wel ontgroeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt wel dit verhaal. Vele mensen zijn bezeten zonder hun het zelf weten. Ook vanaf er bewijzen zullen zijn dat dood geen dood meer is dan pas zullen de mensen gaan veranderen. Ook oorlogen en iemand vermoorden is totaal zinloos. Want dood is geen dood, als het directe stem apparaat er zal zijn en dus bewijs is van verder bestaan zullen we pas maar goed gaan veranderen. Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de 'demonen' zijn juist degenen die je dergelijke angstbeelden aanpraten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritchie30, dan kunnen we toch iedereen gewoon vermoorden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) misschien heeft de grote machtige demoon god wel geschapen om mensen te laten geloven dat het goede ook daadwerklijk het enige juiste is.
ze weten het zelf niet hoor dat je ze 100% naastzitten, maar de overtuiging is zo sterk dat ze er geen woord over willen horen en alles ontkennen.
als je het bewijs wil zien moet je het maar eens vragen. wedden dat ze zeggen dat het onzin is? wedden dat ze ontkennen? ze hebben schellen voor hun ogen en zullen denken dat jij slecht bent!!! (sorry, maar dit is voor mij net zo onwerkelijk) STEL dat de dood geen dood is. dan hoef ik niet nog een rondje hoor. ik kan me wel neerleggen bij het feit dat hitler, gaddafi en al die andere wouzen niet meer op aarde zijn. (welke zo ook hun eigen beweringen hadden en vanuit hun eigen visie voor anderen bepaalden)
nee, dank je de koekoek, ik hou het maar bij het aardse stem apparaat. mochten er werkelijk bewijzen zijn dat het anders is sta ik vooraan om het fijne ervan te weten.
die doen alles wat je denkt dat ze KUNNEN doen áls je erin geloofd.

in films kunnen ze ook van alles, en in boeken zijn ze ook erg vaardig.

in bijbels (of andere geschriften van een geloof) staat ook vaak wat een demoon kan doen (volgens sommigen)

vaak is het echt de mens zelf die slecht kan doen of denken (bewust of onbewust) maar willen we hier liever een oorzaak voor omdat nu eenmaal al het goede van god of de mens zelf af zou moeten komen en het wat lastig is te aanvaarden dat dit niet altijd in de praktijk ook zo werkt.

mijn persoonlijke idee: ze doen niets want ik denk en weet zeker voor MIJzelf dat ze niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Naar mijn idee vinden veel mensen het heel moeilijk te accepteren, dat ze zelf 100% de verantwoording hebben voor hun gedrag.
Is dat "goed" dan is het voor hun idee/gevoel/geloof God, is het "slecht" dan is het een demon...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :) ben ook weleens 'des duivels' maar nog geen duivel en ben verantwoordelijk voor mij eigen frustraties. maar #kan# ook heel nu en dan een engeltje en heb dat ook niet aan god te danken toch? nee, als men met de eer wil strijken dan ook all the way, ook als het ff niet zo leuk is moet men het niet afschuiven op andere oorzaken.
Cryofiel
12 jaar geleden
+ Toen ik de vraag zag, wilde ik een antwoord geven dat begon met... jawel... jouw eerste zin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:)) hihi, wil je van mijn account afgaan gij duivelse Cryo? :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
half en half ben ik mee eens. Uiteraard jij bent sterker sterker dan iemand buiten jou. Dus alles heb je in jou ook je eigen gevoelen. Maar toch buiten dat kunnen er ook factoren afspelen die niet met jou te maken heeft. Maar ben er wel van overtuigd van als je zelf wilt dat het verdwijnt dat het ook zal verdwijnen. Groeten Ritchie
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zie nog steeds geen enkele reden om aan te nemen dat er "iets" is buiten je eigen psyche. Als je denkt dat er toch "iets" is: laat maar zien. Maakt niet uit hoe je het doet, als je het maar laat zien. Zo niet, dan is de bestaande verklaring voldoende en is er geen reden om iets extra's te gaan verzinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(ik zie -nog- niets....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel, ik ben het met je eens dat ALLES wat er hier op deze wereld is, hebben we met elkaar verzonnen. En we geloven dat het echt is. Alles is nl. illusie. Iedereen verzint zijn eigen verhaal hier, ja dat klopt.
Dat noemt men dromen of slapen.
Maar ja, dan moet je alles over 1 kam scheren en niet het ene wel geloven en het andere niet.
Mensen die nl. geloven in demonen (niet ik hoor), of wát dan ook: het is voor hen echt waar!
Net zoals het voor jou b.v. echt waar is dat je een zeer been hebt (k zeg maar wat). Als dat niet enkel Jouw Verhaal zou zijn, zou iedereen een zeer been hebben. En dat is natuurlijk niet zo.
Dus je kan iedereen in zijn waarde laten en respecteren wat iemand in zijn eigen verhaal heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucalypje, ik ben het met je eens dat alle dingen die iemand interpreteert uit je eigen denkwijze komt.
Voor gelovigen is het de duivel (niet natuurlijk) en voor een ander een demon (ook niet natuurlijk). Maar je zal er maar mee zitten, mensen accepteren heel moeilijk dat ze oorzaak zijn van hun eigen misere en hun eigen verantwoording moeten nemen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik respecteer ZEKER wat een ander denkt. Maar ik mag toch ook vertellen wat er mijns inziens niet klopt aan andermans zienswijze? Ik bedoel, als niemand mij ooit had verteld wat er niet klopte aan MIJN vroegere zienswijze, had ik nooit iets kunnen leren. Respect hebben, openstaan, en met elkaar praten - die drie dingen zijn o zo belangrijk! Mijn zienswijze is dat we vooral verschil moeten maken tussen een persoonlijke waarheid, en de echte werkelijkheid. Als ik vind dat het vandaag rotweer is, is dat mijn persoonlijke waarheid. Jij kunt vinden dat het juist erg lekker weer is - prima toch? Maar als een kinderverzorgster vindt dat het niet nodig is om de kleutertjes weg te houden van het balkon op vier hoog dat (nog) niet kindveilig is, moeten we dat dan ook maar accepteren? Als zij heilig gelooft dat er in geval van nood altijd een beschermengel komt om het kind in veiligheid te brengen? Als ze haar overtuiging staaft met dat ene geval van veertien jaar geleden, waar een kind daadwerkelijk van het balkon viel, maar er stomtoevallig net op dat moment een open verhuisbak langskwam met beddengoed erin, zodat het kind zacht viel - "Zie je nu wel, dit is toch het bewijs dat er altijd een beschermengel komt? Daar moet jij voor openstaan! Je moet jouw mening niet aan mij opdringen, want ik ben al twintig jaar kleuterverzorgster, ik weet wat ik doe, en ik heb de zekerheid dat de beschermengelen altijd voor deze kinderen klaarstaan!" Moeten we dat accepteren? Of moeten we toch samen zorgen dat de persoonlijke waarheid gaat overeenstemmen met de echte werkelijkheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het helemaal met je eens Cryo, maar denk dat het woord 'moeten' menig nekhaar doet opstaan. (ff voor de mensen die hierdoor gepiekieerd kunnen worden)
kan het zo zijn dat je bedoeld dat mensen 'last' kunnen hebben van hetgeen waarin ze geloven, en dat je hun hierop wil wijzen? dus voor hun eigen bestwil in feite door hun een stukje gemoedsrust te geven hiermee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar lieve mensen, iemand kan toch niet voor een ander bepalen wat goed voor hem is?
En je leert het beste door datgene waar je "last"van hebt zelf op te lossen. Als een ander je gaat vertellen dat je een foutje hebt in je denkwijze, gaan ze echt niet aannemen van de ander dat dat zo is.
Iedereen doet wat ie doet, tot hij er genoeg van heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt door ervaring best aangeven wat goed of beter voor iemand is. Je kunt door middel van voorbeelden tonen dat je van het innemen van bepaalde goedjes of het aanhangen van een bepaalde zienswijze erg ziek of ongelukkig wordt. Dan is het dus 'beter' voor iemand om ander gedrag te vertonen. Dat veel mensen hier een enorme weerstand tegen hebben weet ik wel maar dat wil niet zeggen dat het niet kunt proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als iemand daar om vraagt , ja.
Demonen bestaan niet.

Toegevoegd na 2 uur:
Wat niet bestaat, doet niks.
Mensen geloven aan demonen als ze bang zijn voor de wind, de storm etc etc, in een wereld waar mensen nog animistisch zijn. Waarin men aan allerlei voorwerpen en verschijnselen geesten hechtte.

Wij weten inmiddels dat dit niet zo is.
Allereerst heeft het geloof in Een God een bevrijdende werking gehad van het animisme, anderzijds heeft de voortschrijdende wetenschap ook de geestloosheid van dergelijk natuurverschijnselen vastgesteld.
Voorts is het ongezond om je niet bestaande demonen voor te stellen. Een mens roept volslagen onnodige angsten bij zichzelf op.

Dus demonen bestaan niet, hebben nooit bestaan en daarom is er niets om bang voor te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens: m.i. is het ontkennen/het probleem of feit verleggen naar iets anders omdat we er anders niet mee om weten te gaan.
door een zwarte piet aan te wijzen hoeven we dit niet in te zien en dat is natuurlijk veel makkelijker. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook, bovendien is het hetzelfde beweren als dat God niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind je antwoord wel heel erg stellig InekevL, zonder enig fundament. Hoe weet je dat nou? Dat ze niet bestaan? Bestaat het kwaad ook niet? Heb jij een kijkje genomen in de geestenwereld? Of bestaat deze ook niet?
Demonen bestaan weldegelijk. Dit staat geschreven in het meest gedrukte, vertaalde en gelezen boek ter wereld; de Bijbel. Nu weet ik niet in hoeverre je bekend bent met de bijbel, maar ervan uitgaande dat je deze materie (over demonen) bestudeerd hebt, lijkt het me dat je niet om de bijbel heen kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw reactie is even stellig. Je enige argument is dat het in een boek staat. Dan bestaan jip en janneke ook. Overigens is het zeer lastig te bewijzen dat iets niet bestaat. Toch kunnen we met zekerheid zeggen dat er geen schatkist in jouw tuin begraven ligt. Dit valt immers ook niet, niet te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Edjepetje: Jouw reactie is even stellig. Zij zegt dat ze niet bestaan, gebaseerd op het nog nooit waargenomen zijn ervan. Jij zegt dat ze wel bestaan, gebaseerd op... niets. Dan heb ik liever Ineke's stelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk wel dat demonen bestaand, Goed en kwaad bestaat en dit is iets wat we zelf in het echte leven mee te maken hebben. Dus waarom zou dit niet afspelen na de dood ? Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals waarom niet is geen goede vraag. Waarom wel? Zijn er aanwijzingen voor? Goed een kwaad is een perceptie van de werkelijkheid. Gebaseerd op meningen en niets dan een mening. Kwaad noch goed is tastelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou het wel afspelen na de dood? enkel omdat het een persoonlijk idee is? goed en kwaad kennen we idd allemaal
af en toe doe ik iets goeds, en soms ben ik kwaad. vroeger hadden we heksenjachten want heksen vertegenwoordigde het kwaad. gelukkig weten we tegenwoordig beter (toch....?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Euca: omdat het dan niet tastbaar of aantoonbaar is in dit leven en we er dus lekker over door kunnen fantaseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
“The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge.”
~Albert Einstein Om er nog maar een einstener tegen aan te gooien.
Ik ben moslim en wij geloven dat demonen bestaan. We kunnen hun niet zien maar zijn niet te vergelijken met engelen. Engelen doen alles goed en plegen geen zonden tov demonen zijn gewoon zoals mensen, ze eten, drinken, en kunnen goed of slecht zijn. Iemand die niet gelooft wordt ook niet lastiggevallen door een demon omdat die dan zogezegd al op het verkeerde pad is, maar een slechte demon gaat dus altijd mensen lastigvallen die geloven om hun van het rechte pad te brengen maar goede demonen dat zijn demonen die gewoon dan gelovig zijn, dus moslim zijn. En die gehoorzamen God dan gewoon hoe moslims het doen. Maar hangt natuurlijk af welk geloof je volgt maar dit is dus wat wij geloven.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn goede demonen moslim?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooraleerst wil ik zeggen dat wat ik zeg, dat ik dat geloof in mijn godsdienst. Een demon hoeft niet altijd slecht te zijn. Als een demon 'goed'' is dan is hij moslim en als hij niet goed is dan is hij gewoon ongelovig of aanbid hij een andere godsdienst. Demonen zijn gewoon zoals mensen, ze zijn geschapen door God uit het topje van een vlam dus uit het bovenste van vuur en als je goed kijkt naar een vlam, zie je het bovenste gedeelte niet maar het is er wel. Ik geloof dat dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een demon is ook zoals een mens,die gewoon de vrije wil heeft om te kiezen hoe die is en welke godsdienst die volgt. Die kan ook een christen zijn en heel goede karakter hebben. Hangt er van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke mate is het dan slecht om een demoon te zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je? kan je wat specifieker zijn aub? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nouja, ik ben klaarblijkelijk een demoon. In hoeverre vind jou geloof dan dat ik "slecht" ben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent helemaal geen demon. Tenzij een demon jouw lichaam heeft bezeten en hij via jou praat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ongelovigen ook demonen zijn. Mijn fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee mensen zijn geen demonen en omgekeerd, en kunnen dat ook nooit worden. Dat zijn 2 aparte wezens. Geen prob!
Wegvluchten voor Jezus Christus ! net zoals duisternis moet wijken voor het licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demonen zijn de laagst gevallen wezens in de ruimte. Zij bevinden zich in wat wij de duisternis noemen (ook wel de hel genoemd) en proberen de mens (die er voor open staat) te beinvloeden. Zo zijn er uitvindingen die de mens kwaad doen of vernietigen op aarde door hen doorgegeven aan de mensheid. Dit gaat meestal door beinvloeding. Hitler was tijdens zijn leven omgeven door tientallen demonen die hem inspireerden. Zij hebben ook een leider die ze aanbidden net als men in het licht de Christus aanbid. Men noemt hem "Satan" wat tegenstrever van God betekent. Ze hebben maar één doel vernietiging van het mensdom... In het licht (de hemel) bestrijd men hem met alle mogelijke middelen en probeert men de mens te helpen om het goede te doen. In deze tijd heeft hij één voordeel de mensheid gelooft niet meer in hem en dat geeft hem juist carte blanche...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zegt is wel waar, dat de demonen idd de mensheid willen vernietigen en dat de duivel net de mensen wil laten geloven dat hij NIET bestaat maar je moet wel 1 ding weten is dat niet elke demon een duivel is. Sommige demonen bekeren zich tot de islam (naar mijn opinie de ware godsdienst) en dan zijn ze niet meer slecht maar gelovig. Satan is de koning der slechte demonen en hij heeft een leger (dus andere demonen die van hetzelfde is geschapen als hem) die hem gehoorzaamt maar er zijn vele van hun die zich bekeren tot het ware geloof. Maar de Satan zelf kan/gaat zich nooit meer bekeren omdat hij belooft heeft aan God om de hele mensheid de misleiden omdat hij niet wou buigen voor Adam. Dat is wat mijn geloof zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kerstman heeft zijn rendieren
De Sint heeft zijn pieten
Satan heeft zijn demonen
Sneeuwwitje haar 7 dwergen allemaal 1 pot nat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk toch hoe er aan alles een draai gegeven kan worden: als je zegt dat je niet in demonen geloofd is dat juist de 'tactiek' van de demonen.
Hoe moeilijk kun je het je jezelf maken op deze wereld ? BTW: het boeddhisme is juist één van de weinige 'geloven' die weinig ophebben met onzichtbare zaken: "Zie de wereld zo als 'ie is" en "Is dat eigenlijk wel zo" liggen aan zijn de basis van het boeddhisme.
(Hoewel er natuurlijk altijd wel weer afsplitsingen te vinden zijn die er anders over denken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zelfs verschillende ooggetuigen van demonen. Deze kan je moeilijk vergelijken met sneeuwwitje of de zeven dwergen. Ook heeft ieder geloof een vorm van waarheid maar niet DE waarheid. Gooi nooit het kind met het badwater weg maar onderzoek alles en behoud het goede zei Paulus.. maar geloof ook nooit alles klakkeloos wat men u verteld zeker niet als er een kerk of sekte mee gemoeid is. ONDERSCHEIDINGSVERMOGEN is het belanrijkste van allemaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het zo gek niet bedenken of mensen zeggen het wel gezien te hebben. Dit soort 'bewijs' heeft heel erg weinig waarde. Met gebruik van je onderscheidingsvermogen kun je het gebrek aan waarde hiervan bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor vele mensen en vooral in deze tijd moeilijk aanvaardbaar dat er zoiets als geesten of demonen bestaan. Toch zijn er al duizenden bewijzen geleverd door mensen die er mee te maken hebben gehad. Dit gaat van BDE's tot spontane uittredingen. Van geestverschijningen tot EVP enz. Ook steeds meer en meer kinderen worden er geboren die geesten kunnen zien maar omdat de closed minded sceptici dit door onbegrip steeds opnieuw afkraken kunnen zij hun verhaal niet kwijt en zijn dan oook verplicht om te zwijgen. De wetenschap WEET NIET ALLES ook zij gist naar wat zij (nog) niet kan verklaren toch wil dit niet zeggen dat het niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral voor veel mensen moeilijk aanvaardbaar dat er GEEN geesten, demonen, goden of een leven na de dood bestaat. Door die angst denken veel mensen allerlei dingen te zien die voortkomen uit hun eigen geest. En dat is ook de reden dat het hier bij nader onderzoek keer op keer op keer hier op uitdraait. Dat vinden die 'zieners' natuurlijk niet leuk en dan zeggen maar dat ze 'moeten' zwijgen van de wetenschap. Dat hoeft helemaal niet; hoe zou je zo'n 'verbod' ooit kunnen uitvoeren ? Waar is de wetenschapspolitie ? Ze leggen zich dit gebod zelf nukkig op omdat ze anders zouden moeten toegeven dat ze zich vergist hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gezegd Juzerneem..
Als je de verhalen op Syfy of andere televisie zenders waar ze programma s over deze onderwerpen uit zenden moet/wilt geloven, doen de demonen niks anders dan pogingen wagen om jou en je leven en dat van je dierbaren om je heen proberen kapot te maken. De mensen in deze tv programma s zullen allemaal met een eigen verklaring en ervaring hun verhaal vertellen en er hun eigen draai aan geven. Dus demonen en de uitwassen ervan zullen altijd op een andere manier omschreven worden. Maar hoe je t ook went of keert. Er is nooit iemand die de dingen die demonen zouden doen als ""gezellig""omschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Demonen zijn werkzaam bij een persoon, als je veel praat over demonen dan komt er één je grijpen, die sleurt je mee tegen je wil, waar je aan wil denken dat lukt niet, je kan jezelf vrij maken door 3x " in de naam van Jezus Christus" te roepen, of 3x 'verdwijn' te roepen. Doe dit, en praat er verders niet meer over. Het is makkelijk te onderscheiden of je bezeten ben of niet, je wordt echt gegrepen en begrijpt dat je daar niets aan kan doen, het sleurt je mee naar slechte dingen die je jezelf aandoet, en het leed wat je andere kan veroorzaken, een demon kan praten tegen je, het neemt je droom over, en de fysieke inspanningen die voel je, je voelt echt dat je mee wordt gesleurt, getrokken wordt.

Verders maak jezelf niet onnodig ongerust, wie bezeten wordt, die kan dat ook aan, of God dat vrijlaat voor de demonen dat te doen, of dat het is dat God ze stuurt, het heeft geen zin om daar over te discussieren, net als over smaak of over pijn. Als je van die bezetenheid af ben, mag je dankbaar zijn. Ik heb het tegen iedereen.