Kan reiki helpen bij iemand die overspannen is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jazeker, Annswers, dat kan zelfs heel goed. Door reiki op iemand toe te passen kan je een deel van de spanning van die persoon wegnemen. Alle beetjes helpen natuurlijk, dus als je het elke dag doet, dan zal dat zeker helpen bij iemand die overspannen is. Probeer maar eens uit! Succes :)

Positieve aandacht kan iemand helpen die overspannen is. Maar of reiki iets doet, dan zal toch echt van de ontvanger afhangen. Er wordt gesteld dat bij een reikibehandeling de reikibeoefenaar als intermediair optreedt, voor het doorgeven van universele levensenergie aan de ontvanger. En iedereen wil natuurlijk wel universele levensenergie ontvangen. Ik ook, maar: Bij mij kun je reiki-doen wat je wilt, ik zal er niets van merken.... Reiki kan helpen bij iemand die daar voor open staat, die daar in gelooft.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki

Jazeker! Mits je het combineert met een vorm van ondersteuning die je naar de oorzaak laat kijken. Anders kun je reiki blijven toepassen zonder er werkelijk verder mee te komen.

dat #kan# helpen, maar niet altijd en voor iedereen. in feite gaat het om ontspanning, luisteren naar je lichaam, bewust worden. de ene doet dit met behulp van een psych, de andere met ademhalingsoefeningen, weer en ander zoekt zelf zijn rust en ontspanning. als reiki dit kan bieden aan een persoon die overspannen is, dan kan het een goede optie zijn. het gaat in feite om de uitwerking die pos effect heeft, en niet op de manier hoe deze bereikt wordt. zolang het verantwoord is dan he: spontaan communiceren met bosgeesten en een teruggetrokken leven gaan leiden op de hei zijn niet echt gezond. m.i gaat het om momenten van rust weten te creeren, accepteren, aanvaarden van de overspannenheid, weten waar je grenzen liggen (niet wat je WIL, maar wat je KAN en ook haalbaar is zonder jezelf over de top te jagen, te overvragen) grenzen leren aangeven naar anderen, inzien waar de overspannenheid vandaan komt en werken aan de oorzaak, en natuurlijk voorkomen dat het nog een keer gebeuren zal. als reiki voor iemand een manier is om dit te bereiken: helemaal prima (al heb ik zelf niet fantasie genoeg om te geloven in universele energie etd) het heeft wel degelijk aspecten die van belang zijn: inzicht, ontspanning, bewustworden van je lichaam, emotionele balans, en sociaal balans i.c.m. het juist gebruiken van je 'energie'

Ik geloof als jij je weer goed wil voelen dat je een gesprek met je h.a moet hebben ik denk echt,als je goed overspannen ben, reiki toch te soft is voor een behandeling. Maar goed sta je er voor open(wat heel belangrijk is) dan moet je het proberen,en als het niet lukt kan je altijd nog naar de h.a gaan. Maar kijk uit overspannen moet niet te lang duren, anders komen er nog veel meer kwalen bij. Als jij je niet op tijd laat behandelen, kan je jaren later nog de ellende ervan hebben.

Overspannen zijn is het resultaat van een optelsommetje. Vooral van karakter en omstandigheden. Het is een chronisch te kort aan energie, over langere tijd. Het is het overzicht in het leven verliezen. Pas als met duidelijk het kritieke punt is gepasseerd en niet meer normaal kan functioneren, begint men vaak mondjes maat , hulp toe te laten. Op dit punt aangekomen, kan reiki heel goed werken. Ook al is dit voor een deel, alleen het resultaat van aandacht krijgen, van liefde ontvangen. Het werkt! Echter indien de omstandigheden voor de persoon ,waardoor hij overspannen is geworden, niet drastisch zal veranderen, zal men er met reiki alleen, er niet uit komen en het alleen maar tijdelijk verlichting zal geven.

In deze maatschappij is vaak de opvatting dat we vooral moeten DOEN om iets te verhelpen, genezen etc. Zo ook bij overspannenheid. Juist hierbij is het allerlei dingen doen, bestrijden , methodes etc eerder een boosdoener dan een goedmaker. Want al het doen is al gauw een actie vanuit veranderen wat er is, weg van de ervaring die gevoelt word. Wat betreft overspannenheid is vooral alles wat is gericht op ontspanning van het lichaam, waarbij er verder niks van het ik, als 'doener' (ego) word verwacht aan te raden. Niet alleen het lichaam maar ook de geest ontspant daardoor.