heeft dit zin?

Als een Atheist in de rechtbank moet verschijnen in Amerika en hij moet met zn hand zweren op de Bijbel..heeft dat dan voor de Atheist zin?
Zo, nee...waarom wordt dat dan toch van hem verwacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'So help me God', hoort er nog achter de eerste zin volgens mij

Het beste antwoord

Omdat de wet dat voorschrijft. Zin heeft het natuurlijk niet. Als je trouwt beloof je ook eeuwige trouw, echter hoeveel mensen houden zich daar aan?
Voor de rechtbank gaat het er om dat je de waarheid verteld en niets anders dan de waarheid. Dat is essentieel. Hoe je dat doet maakt verder niet uit. Sommigen doen het op hun graf van hun moeder. Ook al lastig tegenwoordig nu velen worden gecremeerd.
Maar als ze er later achter komen dat je gelogen hebt, onafhankelijk op welke manier je dit hebt beloofd, noemen ze dat meineed en wordt je gestraft. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, totaal nutteloos!

Maar het heeft toch überhaupt geen zin om met je hand op de bijbel te zweren lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat de amerikane hun land beschouwen als God's own country en daar kan geen atheïst tegen op!
Maar het is idd onzin,als zo iemand aangeft atheïst te zijn,zal men hem/haar er later nooit van kunnenbeschuldigen meineed gepleegd te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel. Meineed gaat er namelijk over dat je voor de rechtbank gelogen hebt. Je zegt (in elk geval volgens de fillms) "I swear to tell the truth, the whole truth and nothing but the truth."
Nee, en dat hoeft ook niet. in the people vs larry flint komt dat aan de orde. amerikanen zijn er niet om te begrijpen maar om met open mond te aanschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zweren op de Bijbels is geen verplichting. Artikel zes van de amerikaanse grondwet zegt: “no religious Test shall ever be required as a Qualification to any Office or public Trust under the United States“.

Mensen hebben dus een keuze. Een rasechte atheist zal niet op een bijbel( hoeven) zweren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft net zoveel zin als een 100% overtuigde Moslim de belofte i.p.v. de eed op Allah (In de naam van Allah, de Barmhartige Erbarmer, en hij is mijn getuige dat ik dit beloof") te laten afleggen.

Geen zin dus.